Gå til innhold

Alt om nye HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Okei. Har selv en PDA med 640*480 oppløsning (3,7"), og jeg har forsåvidt ikke store problemer med å treffe ikonene på den (selv om man enkelte plasser må konsentrere seg litt mer enn vanlig). Denne har altså WM5.

 

Men utifra denne linken, så ser det jo veldig brukervennlig ut (altså, fingervennelig):

http://www.vimeo.com/1938435?pg=embed&sec=1938435

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det eneste som går raskere, og som er mer intuitivt med en "fingerskjerm" er å skrolle, zoome og å treffe et vilkårlig punkt på skjermen. Alt annet er bedre med vanlige knapper - som foreksempel å slå et nummer, skrive tekst, skru opp volum, spole til neste sang, lage snarveier for å ringe/tekste spesielle personer, eller åpne spesielle applikasjoner.

 

Det er kombinasjonen trykkskjerm/tastatur som er uslåelig, gjerne med stylus eller touch-pad.

Lenke til kommentar

Det der er jo så subjektivt som du kan få det.

 

Det er kombinasjonen trykkskjerm/tastatur som er uslåelig, gjerne med stylus eller touch-pad.

For deg kanskje, men ikke for meg.

 

Om jeg skal ha en touch-mobil, så skal det ikke være noe HTC Diamond-greier med liten skjerm på grunn av at det skal være knapper nederst.

 

Jeg vil ha en mobil hvor hele er dekket av skjerm, som gjør at mobilen også egner seg som kartsystem i bil (noe verken N95 eller HTC Diamond gjør, blir for lite).

Derfor anser jeg HTC HD som den beste løsningen på markedet per d.d.

 

Alt annet er bedre med vanlige knapper - som foreksempel å slå et nummer, skrive tekst, skru opp volum, spole til neste sang.

Nei?? Nok en gang din subjektive mening. Å slå et nummer går raskere på iPhone enn på min N95, og i tillegg så er det ikke noe problem å skrive tekst (fort)? Det er jo bare å treffe tastene, som igjen ikke var noe problem for meg på iPhone.

 

Skru opp volum / spole til neste sang -> lettere på fysiske tastatur? Ser ikke at det skal være så mye vanskligere på en "touch-mobil" ...

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Jeg vil ha en mobil hvor hele er dekket av skjerm

[...]

Alt annet er bedre med vanlige knapper - [...] skru opp volum, spole til neste sang.
[...]

Skru opp volum / spole til neste sang -> lettere på vanlige taster? Ser ikke at det skal være så mye vanskligere på en "touch-mobil".

Hvordan er heldekkende TS og fysiske taster for volum og musikk-kontroll ikke forenlig? Selv foretrekker jeg i hvert fall det siste på siden av telefonen.

 

Ellers er jeg både enig og uenig.

 

Feks kan man ha en heldekkende TS og fysiske taster for volumkontroll som under musikkavspilling fungerer som på A200-telefoner (å holde inne en av volumtastene bytter til neste/forrige låt) sag fysiske taster for volumkontroll som under musikkavspilling fungerer som på A200-telefoner (å holde inne en av volumtastene bytter til neste/forrige låt) samt naviasjonshjulet/tilbaketasten på M600i for navigasjon. På den andre siden foretrekker jeg et numerisk tastatur fremfor skjerm-tastatur for tekst, men om Swype fungerer like godt som i videoene er det mulig jeg endrer mening.

 

edit: fikset siteringen så det kom klarere frem hva jeg svarte på.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Hvordan er heldekkende TS og fysiske taster for volum og musikk-kontroll ikke forenlig? Selv foretrekker jeg i hvert fall det siste på siden av telefonen.

Jeg har da vel ikke sagt at det ikke er forenelig?

 

Mitt poeng var at om man må navigere ved hjelp av tastene på _oppsiden_ av mobilen for å justere diverse ting, så kan det umulig være stort vanskligere på en touch-skjerm kontra en mobil med fysiske taster. Heller tvert imot spør du meg.

 

Din argumentasjon legger vekt på siden av mobilen, mens min la vekt på oppsiden/fremsiden av mobilen. Men mulig du misforstod meg på enkelte punkt? Ser jeg ikke var helt konsekvent med å presisere hva jeg snakket om. :)

 

Justering av volum ved hjelp av "dobbeltknapp" på siden av telefonen er veldig hendig (har det på min nåværende N95), og håper dette er på HTC HD også.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Jeg vil ha en mobil hvor hele er dekket av skjerm, som gjør at mobilen også egner seg som kartsystem i bil (noe verken N95 eller HTC Diamond gjør, blir for lite).

Det å bruke mobilen som bil-gps høres kult ut og det fungerer, men i praksis virker en spesial-laget tomtom eller garmin eller hvasomhelst mye bedre. Det har ingenting med teknologien å gjøre, men det rent praktiske. Å ha en egen gps, fastmontert i bilen er bare mye bedre og det er udiskutabelt pga slike ting som kabler, strøm/lading, synbarhet i solskinn osv osv. Jeg har selv hatt begge deler, og min konklusjon (og andres) er at skal du ha gps i bilen, så kjøp en bil-gps.

 

Poenget med taster er at du slipper å kjikke etter dem, du bare føler deg fram. Dette er umulig med en skjerm. Men, greit nok, smaken er som baken - den er delt :)

Lenke til kommentar

Det er da vel ingen problem å legge inn TomTom e.l. på en mobil med WM? Er jo det jeg selv har gjort med min nåværende PDA. Siden jeg uansett setter mobilen i en mobilholder på dashbordet i bilen, så vil dette fungere bedre enn en innebygd gps for meg, og da er den i tillegg portabel slik at jeg kan forflytte den til andre biler (eller ute i det fri).

 

3,7" som min PDA har, er passelig størrelse, og når da HTC HD er 3,8" er heller ikke skjermstørrelsen noe å klage på.

 

Det eneste jeg kan si meg enig i, er at man slipper å "kjike" etter tastene. Men denne "ulempen" er så ekstremt liten i forhold til fordelene med denne mobilen, at det bryr meg egentlig ikke.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Jeg har da vel ikke sagt at det ikke er forenelig?
Jeg tolket det siste du sa om "vanlige taster" som at du mente justering av volum og musikk-styring er like enkelt via en TS som om man har fysiske knapper dedikerte for disse oppgavene.

 

Justering av volum ved hjelp av "dobbeltknapp" på siden av telefonen er veldig hendig [...] og håper dette er på HTC HD også.
Definitivt. Dessverre ser det ut som om Touch HD ikke har dette, for etter hva jeg kan se på bildene under er det kun minijack, av/på-tast (topp), microSDHC-spor (venstre), stylus (høyre) og ExtUSB (bunn) på telefonens sider.

 

 

htc_touch_hd_32.jpg

htc_touch_hd_30.jpg

htc_touch_hd_31.jpg

 

 

Det eneste jeg kan si meg enig i, er at man slipper å "kjike" etter tastene. Men denne "ulempen" er så ekstremt liten i forhold til fordelene med denne mobilen, at det bryr meg egentlig ikke.
Selv har jeg (snart) en Sansa Fuze, men for de som bruker mobilen som musikkavspiller er det greit å kunne føle seg frem til taster for neste/forrige låt og justering av volum når mobilen ligger i lomma.

 

En touch-mobil tar ikke skade av noen fysiske taster, men her ser det ut som en design seiret over funksjonalitet.

 

edit: Jeg glemte at det er en stylus langt telefonens høyre side.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Definitivt. Dessverre ser det ut som om Touch HD ikke har dette, for etter hva jeg kan se på bildene under er det kun minijack, av/på-tast (topp), microSDHC-spor (venstre), stylus (høyre) og ExtUSB (bunn) på telefonens sider.

Det er volumtast på venstre side. Minnekortet settes såvidt jeg vet inn under dekselet.

 

Volumtasten demonstreres 02:56 i denne videoen: http://www.vimeo.com/1938435?pg=embed&sec=1938435

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar

Sigmund_Freud:

Ja, det der med lomma kjenner jeg meg igjen i. Men da jeg fant ut at det ble for tungvindt å skifte sang i lomma, har jeg nå et musikkbibliotek bare bestående av sanger jeg liker å høre :tease:

 

Nei, en touch-mobil tar på ingen måte skade av fysiske taster - såfremt de ikke ødelegger for en potensielt større skjerm (noe jeg synes tastene på bl.a. HTC Diamond gjør). Nå tenker jeg på fremsiden, altså. På sidene kan de bare pøse på med fysiske taster på både touchscreenmobiler og vanlige mobiler.

 

Mikachu:

Det var det jeg håpet (og trodde) først. Herlig å få bekreftet at det er volumtast og ikke micro-SD-inngang :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Det er da vel ingen problem å legge inn TomTom e.l. på en mobil med WM? Er jo det jeg selv har gjort med min nåværende PDA. Siden jeg uansett setter mobilen i en mobilholder på dashbordet i bilen, så vil dette fungere bedre enn en innebygd gps for meg, og da er den i tillegg portabel slik at jeg kan forflytte den til andre biler (eller ute i det fri).

 

3,7" som min PDA har, er passelig størrelse, og når da HTC HD er 3,8" er heller ikke skjermstørrelsen noe å klage på.

 

Det eneste jeg kan si meg enig i, er at man slipper å "kjike" etter tastene. Men denne "ulempen" er så ekstremt liten i forhold til fordelene med denne mobilen, at det bryr meg egentlig ikke.

Det virker bare litt merkelig. Det du vil ha er en bil-gps. Hvorfor ikke kjøpe en bil-gps evt en bil med gps istedet for en telefon med "gps-skjerm" ?? Du vet at det ikke er lov å kjøre med gps på telefonen i Tyskland? Hvis du ikke skal til Tyskland, så er ikke dette noe problem.

 

Ellers så ser jeg ikke hvilke fordeler denne telefonen har. Bortsett fra stor og fin skjerm til sørfing (og GPS :!: ) + WM, virker den nermest ubrukelig. Hadde den hatt tastatur derimot.

Lenke til kommentar

Uff, da.

 

Uvitende skapninger som deg kunne jeg argumentert i senk resten av livet. Men gidder rett og slett ikke kaste bort tiden på å banke litt forståelse inn i hodet ditt, så jeg sier god natt :)

 

Edit: Og for å gjøre innlegget mitt komplett: Legger merke til at i mange av dine andre innlegg virker du gudommelig og at alt andre sier er feil, men der må jeg dessverre skuffe deg. Kan du å lese? Har du i det hele tatt forståelse for noen ting? På tide å begynne å tenke over hva du skriver, nøtt.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Tja, Pro er vel en Diamond med qwerty-tastatur grovt sett, så det er jo ikke umulig at det skjer.

 

Vet noen forøvrig om det er samme plasttype som er brukt på HD som Pro/Diamond?

 

For den plasten som er på Pro/Diamond skal visst enkelt bli oppripet, så jeg håper virkelig HTC har fått på plass en mer motstandsdyktig skjer.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Legger merke til at i mange av dine andre innlegg virker du gudommelig

LOL - mulig det, hvis en smule sunn fornuft er det samme som gudommelighet :D

 

Men ærlig talt, det er ingenting spesielt med Touch HD bortsett fra skjermen. Spec'en er så og si identisk med Touch Pro, men med større/bedre skjerm minus tastatur. Kul sak, det er jeg enig i, men for mitt bruk er den helt ubrukelig uten tastatur (men så har jo jeg også egen bil-gps og egen tur-gps :dribble: )

Lenke til kommentar

Ingenting spesielt?

 

Den har ALT av teknologi, har en ENORM skjerm med en ENORM oppløsning og i tillegg til dette er mobilen SYLTYNN i forhold til min nåværende N95.

 

Touch Pro har mange irriterende "småbugs" som du selv kan lese i Amobils test. Dette har forhåpentligvis HTC fikset i HD, som gjør at den blir enda mer brukervennlig.

 

Hva ditt bruk angår, bryr de fleste av oss i denne tråden en viss plass ;) Problemet er at du ser på alle andres meninger og behov som feil hvis de strider mot dine.

 

Hvor gammel er du foresten? Skulle likt å sett om du oppførte deg på samme måte i virkeligheten ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...