Gå til innhold

Nytt priskutt for 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Ikke ETT sykt fett spill ute til PS3 var argumentet, men jo, der finnes faktisk ett som er sykt fett, akkurat som på 360. MGS4 og GoW. Ellers ligger de likt med titler til begge format som er av variert kaliber, men mye bra lell. Når det gjelder å gå til innkjøp av 360 så er det kun fordi Fable 2 og Gow2 kommer. Det kommer gode spill til begge konsollene, som gjør det fint å ha begge i hus. PS3 var et must, 360 blir et fint tilskudd når den nå går i billigdisken. Synd at den ikke er svart som standard. Hvitt er det kun Wii'n som slipper unna med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke det er noe stort problem å "forsvare" prisen jeg. Hvis du skal kompensere med å kjøpe den "marginale" hardware forskjellen du snakker om i tillegg til en 360, så blir regnestykket:

 

PS3 80GB inkl. trådløst nett og Blu-Ray spiller: 3890,-

 

XBox 360 Pro 60GB etter prisfall: 1995,-

Trådløst nettverk til 360'en: ca. 600,-

Billigste Blu-Ray spiller jeg fant (Samsung BD-P1500): 2142,-

Totalt 4737,-

 

Nesten en tusenlapp dyrere med 360 hvis du vil ha en ny spillmaskin og en blu-ray spiller i stua uten å trekke CAT5 alle veier.

 

Ja jeg fant en til under 1000 kr jeg da

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1881408

 

det er til pc da, men det har alle. Og alle har mulighet å koble den til tv vis de har et videokort med DVI/(hdmi) utgang :cool:

 

Jeg har PC ja, men ikke i stua :)

 

10 meter dvi kabel til 600kr, å vi er enda under prisen til ps3 :p

Lenke til kommentar

huff, dette må jeg si ble en latterlig tråd..

Men, uansett gode nyheter, og da blir det lettere å anbefale til venner.. Selv er jeg ikke helt fornøyd med min, da den bråker helt latterlig mye...Må være noe spesielt med den, for det er det første folk reagerer på når jeg skrur den på.. Skulle egentlig ønske jeg fikk RROD snart.. :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet....Eg har både Xbox360 og PS3 (kjøpte begge på release date)

Da slepper du å tenke på "fan eg må ha meg PS3 for der kommer det spillet" osv..

 

Men IMO så liker eg PS3 bedre...ikke fordi eg er PS3 fanboy..men fordi eg liker det faktumet at du kan skifte ut harddisken, du slepper å betale 500 kroner i året for å spille online, og at Playstation store er faktisk IMO MYE bedre enn xbox live systemet.

 

Har aldri hatt xbox live og skal aldri ha det...eg betaler fan meg ikke 500 kroner månen for å få et gold membership for å spille spill på nett. Da starter eg heller opp pcen eller ps3'en og spiller gratis :)

Lenke til kommentar

De 500 (max) det koster å ha et gullmedlemskap i XBL er verdt hver eneste krone. Onlinedelen på 360 er milevis foran hva PS3 tilbyr i dag.

 

Drathir: Hvorfor er det så viktig å skifte ut harddisken? Har du gjort det? Kommer du til å gjøre det stadig vekk? Du vet du kan skifte den på 360 også? Dersom du noen gang skulle trenge mer enn 120 GB da :roll:

Lenke til kommentar

Aiai ai jeg liker slike pris tråder, spesielt grunnet argumentene som brukes mot X360 og de bevisene som fremlegges. La meg vise dere hvor teit dette faktisk høres ut:

 

PS3 koster 3500 (ca).

Brus fra Rema kommer på 200 kr (trenger brus når man spiller)

Popcorn masking fra OBH Nordica ca 900 kr

Stressless 5000 kr

Ben hviler til Stresslessen 2000 kr

 

Alt dette er "ekstrautstyr" for å nyte fult ut en multimedia stasjon, så da koster jo en "fullverdig" PS3 som spill og multimedia stasjon godt rundt 10 000 spenn da.

 

Seriøst, slutt å legge til ekstrautstyret til X360 i et forsøk på heve prisen over PS3, fordelen med X360 er nettopp valget, svelg nå den kamelen og la det være med det, PS3 er dyrest av de 3 konsollene på dagens marked, end of story. Du trenger ikke trådløs tilkobling på X360, du kan bruke kabel. Du trenger ikke blu-ray spiller, den spiller av DVD plate. Du trenger ikke ekstra trådløs håndkontroll, det følger med. Og kjøper du en HDD løs X360 så har du valget mellom HDD eller minnekort for å lagre spillene.

 

Valg valg valg, men ingen tvang.

 

Phu, måtte få litt damp ut av systemet.

Lenke til kommentar
Aiai ai jeg liker slike pris tråder, spesielt grunnet argumentene som brukes mot X360 og de bevisene som fremlegges. La meg vise dere hvor teit dette faktisk høres ut:

 

PS3 koster 3500 (ca).

Brus fra Rema kommer på 200 kr (trenger brus når man spiller)

Popcorn masking fra OBH Nordica ca 900 kr

Stressless 5000 kr

Ben hviler til Stresslessen 2000 kr

 

Alt dette er "ekstrautstyr" for å nyte fult ut en multimedia stasjon, så da koster jo en "fullverdig" PS3 som spill og multimedia stasjon godt rundt 10 000 spenn da.

 

Seriøst, slutt å legge til ekstrautstyret til X360 i et forsøk på heve prisen over PS3, fordelen med X360 er nettopp valget, svelg nå den kamelen og la det være med det, PS3 er dyrest av de 3 konsollene på dagens marked, end of story. Du trenger ikke trådløs tilkobling på X360, du kan bruke kabel. Du trenger ikke blu-ray spiller, den spiller av DVD plate. Du trenger ikke ekstra trådløs håndkontroll, det følger med. Og kjøper du en HDD løs X360 så har du valget mellom HDD eller minnekort for å lagre spillene.

 

Valg valg valg, men ingen tvang.

 

Phu, måtte få litt damp ut av systemet.

 

Dette er jo komplett idioti...Hvis du skal sammenligne to produkter må du jo se hva hardware du får igjen for pengene da. Stressless, brus og popcorn er valgfritt "ekstrautstyr" for begge produkter og kommer i tillegg uansett hva du kjøper, så hva er egentlig poenget ditt?

 

Jeg postet sammenligningen fordi noen mente at hardware forskjellene mellom 360 og PS3 var "marginale" og ikke verdt prisforskjellen mellom PS3 og 360. Hardware forskjellen er ikke marginale, og hvis du vil ha blu-ray og trådløst nett på konsollen så er derimot PS3 et billigere alternativ. Du fatter vel det?

 

Har du ikke bruk for blu-ray spiller og driter i trådløst nett, så er jo 360 naturligvis billigere, det er det vel ingen som har protestert på. Jeg har foreløpig ingen av konsollene, men vil ha blu-ray spiller og nekter å trekke nettverkskabel i stua, så for meg framstår PS3 som et rimeligere alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg trekker inn litt ekstrautstyr som er forventet av en multimedia spiller, teit ja, det var hele poenget mitt også, det nytter ikke å trekke inn tusenvis av ekstrautstyr så lenge de er nettopp det, ekstrautstyr.

 

Hva en ser som det beste alternativet er opp til en selv og hvilken behov man har, men å trekke inn tusenvis av ekstrautstyr for å bevist heve prisen på en enhet er for meg idioti. Like mye idioti som det jeg spydde av meg.

Lenke til kommentar
Den marginale hardware forsjellen er ikke grunn nok for å forsvare prisen.

 

Synes ikke det er noe stort problem å "forsvare" prisen jeg. Hvis du skal kompensere med å kjøpe den "marginale" hardware forskjellen du snakker om i tillegg til en 360, så blir regnestykket:

 

PS3 80GB inkl. trådløst nett og Blu-Ray spiller: 3890,-

 

XBox 360 Pro 60GB etter prisfall: 1995,-

Trådløst nettverk til 360'en: ca. 600,-

Billigste Blu-Ray spiller jeg fant (Samsung BD-P1500): 2142,-

Totalt 4737,-

 

Nesten en tusenlapp dyrere med 360 hvis du vil ha en ny spillmaskin og en blu-ray spiller i stua uten å trekke CAT5 alle veier.

 

To spørsmål, siden det er snakk om en spillmaskin. På hvilken måte blir min spillopplevelse bedre ved at jeg har en blu-ray spiller jeg aldri ville brukt stående attmed 360'n? Det samme gjelder forsåvidt trådløs nettverks adapter. Blir online spilling plutselig mye mer moro uten en kabel fra 360 til router?

Lenke til kommentar
Seriøst, slutt å legge til ekstrautstyret til X360 i et forsøk på heve prisen over PS3, fordelen med X360 er nettopp valget, svelg nå den kamelen og la det være med det, PS3 er dyrest av de 3 konsollene på dagens marked, end of story. Du trenger ikke trådløs tilkobling på X360, du kan bruke kabel. Du trenger ikke blu-ray spiller, den spiller av DVD plate. Du trenger ikke ekstra trådløs håndkontroll, det følger med. Og kjøper du en HDD løs X360 så har du valget mellom HDD eller minnekort for å lagre spillene.

 

Halvveis enig med deg. Føler du at du ikke trenger noen av de tingene er xboxen best for pris, føler du at du trenger alt så er kanskje PS3en det.

Lenke til kommentar
Seriøst, slutt å legge til ekstrautstyret til X360 i et forsøk på heve prisen over PS3, fordelen med X360 er nettopp valget, svelg nå den kamelen og la det være med det, PS3 er dyrest av de 3 konsollene på dagens marked, end of story. Du trenger ikke trådløs tilkobling på X360, du kan bruke kabel. Du trenger ikke blu-ray spiller, den spiller av DVD plate. Du trenger ikke ekstra trådløs håndkontroll, det følger med. Og kjøper du en HDD løs X360 så har du valget mellom HDD eller minnekort for å lagre spillene.

 

Halvveis enig med deg. Føler du at du ikke trenger noen av de tingene er xboxen best for pris, føler du at du trenger alt så er kanskje PS3en det.

 

.....så har vi spilla da.

Lenke til kommentar
10 meter dvi kabel til 600kr, å vi er enda under prisen til ps3 :p

 

Så kan jeg bare springe inn på andre rommet når jeg skal sette på pause, skippe et kapittel, få opp menyen etc? En standalone blu-ray spiller og et PC blu-ray drev er ikke sammenlignbare produkter.

 

nåvell kanskje ikke for deg, men for meg som har èn skjerm på 28 tommer som funker som tv med tvkort. og med pc og xbox koblet til via dvi og component så er det midt i blinken :thumbup:

 

edit:

btw tråløst tastatur er en ide? :p

Endret av sewelol
Lenke til kommentar
De har da vanligvis dårlig rekkevidde, må pekes mot sensoren, går ikke gjennom vegger etc etc. Trådløs mus/tastatur har til gode å imponere meg med noen av fordele deres. Kjenner mer igjen frustrasjonen ved at musen plutselig ikke reagerer fordi jeg bommer på sensoren, batteriene dør ut etc etc :p

 

Du må har brukt fantastisk gamle/dårlige mus/tastatur-sett. Det er vel være omtrent 10 år siden at jeg kjøpte mitt første sett med trådløs mus og tastatur fra Logitech. Det fungerte knirkefritt gjennom to tykke tømmervegger - over en avstand på rundt 10 meter. Jeg ser ingen grunn til at ikke nyere sett skal fungere minst like godt.

 

I tillegg er det da ytterst få tastatur og mus som krever fri sikt til en sensor, bortsett fra noen dedikerte mediesentertastaturer så klart, men de er dårlige uansett hvordan du vrir og vender på det. Da er det bedre med et rimelig sett som benytter seg av radiosendere, som de fleste jo tross alt gjør...

 

En lite digresjon fra det tråden faktisk omhandler, men greit å svare på et utsagn som var så bak staur og vegger galt.

 

Ellers må jeg si at jeg tror det blir en meget spennende høst med tanke på salgstall. Xbox 360 nærmer seg, som noen allerede har nevnt, nivået hvor folk begynner å handle konsoll på impuls i butikken. Den lave prisen kombinert med en rekke nye og spennende spill denne høsten, tror jeg kan gi Microsoft en relativt kraftig økning i salgstall denne høsten/vinteren. Og det er ikke tvil om at konsollen nå ligger svært godt an i konkurransen opp mot juletider. Tror nok det er lettere å forsvare et kjøp av en konsoll til rundt 1 500 kroner (regner med at Pro-utgaven vil havne på det prisnivået i en del butikker), enn en konsoll til nærmere 4 000 kroner - uansett om det er foreldre som kjøper i gave til barna, eller om en skal kjøpe en spillkonsoll til eget bruk.

Lenke til kommentar
Drit i om boksen din har lengre tiss enn boksen din, let's talk business. Er det nokon som finn Xbox til nedsett pris hjå nokon nettbutikk her? Syns det ser mistenkeleg ut som om pusharane prøver å selge restlageret til gamal pris.

Ny pris er lagt ut på hjemmesiden til xbox norge, men med døde lenker. Komplett og spaceworld har endret prisen.

 

(edit: fikset link)

Endret av M0S
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...