Gå til innhold

Nytt priskutt for 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt hva som gjør en Xbox360 så utrolig mye dårligere enn en PlayStation3?

Selv er jeg en PC-Gamer og har forsøkt meg på en konsoll, men det gikk heller dårlig og endte med salg etter noen uker..

 

 

Men når du ser på spilltitler, hvordan spillene flyter, grafikken, online-delen osv.. Hva gjør en Xbox360 så mye dårligere enn en PlayStation3 som de fleste her ser ut til å mene at den er?

 

Samtlige sammenligninger av PlayStation3 vs Xbox360 grafikk jeg har sett har vært mer eller mindre identiske og KLIN UMULIG og merke noe som helst forskjell på i praksis, det eneste som taler til PlayStation3 sin favør er vell at PS3 spill gjerne kjører i bittelitt høyere oppløsning enn Xbox360 spill? Men det er jo knapt merkbart, på den andre siden så virker det som det har vært større ytelsesproblemer med PS3-spill enn Xbox360-spill?

 

Online-delen der er det jo et pluss og minus med begge to, fordelen med Xbox360 er jo at online-delen rett og slett er bedre, fungerer bedre og er mye bedre lagt opp. Det negative er at den koster penger? Ikke mye, men er litt teit at den koster penger i mine øyne ettersom du alt har betalt for et spill, og for en konsoll, og gjerne da også denne latterlig dyre og temlig dårlige trådløse nettverksadapteren til Xbox360? Så må du attpåtil ved siden av betale for Xbox Live Gold? Men noen vil vell si at den er verdt den lille slanten det koster for 12mnd (bare skaff deg billig fra ebay) da Xbox Live er og blir bedre enn online-delen på PlayStation3?

 

De fleste mener jo at Xbox360 kontrolleren er bedre og holder høyere kvalitet enn PlayStation3 kontrolleren, dette går vell mer på en smakssak, men jeg selv må si at jeg finner paddene på Xbox360 litt mer lettvindte å ha med å gjøre enn de på PlayStation3 kontrolleren, på den andre siden føles Xbox360 kontrolleren tyngre, større og mye mer klompete.

 

 

 

Så når det kommer til spilling, hvorfor skal en PlayStation3 være så mye bedre enn en Xbox360?

Grafikken er jo identisk, online-delen til Xbox360 er og blir bedre? Men koster penger.

 

Ergo det er helt miniatyriske forskjeller her, hvert fall når det gjelder spilling? Så hvorfor skal den ene konsollen være så utrolig mye bedre enn den andre? Er du ute etter en spillkonsoll så er det jo likså greit å plukke opp en Xbox360 til 1'500 - 2'500 kroner enn en PlayStation3 til 3'600kroner?

 

Eneste negative må da være om du er avhengig av trådløst som blir en idiotisk dyr investering (hvert fall med tanke på hvor laber kvalitet det er på adapteren, og den sinnsvakt høye prisen?!) å anskaffe den trådløse adapteren til Xbox360, PlayStation3 har jo på sin side trådløst integrert!

 

 

PlayStation3 har sine fordeler, den ser kanskje en smule "penere" ut, den bråker mindre, den har støtte for BluRay filmer, fungerer en smule bedre til streaming av HD, den har integrert trådløs nettverkskort osv.. Men det koster jo også endel mer enn en Xbox360?

 

Så det kommer jo helt an på hva du faktisk ønsker å gjøre med maskinen din, har du en BluRay-spiller fra før av, eller ønsker / har planer om å investere i en god dedikert BluRay-spiller, og samtidig ikke har noen større behov for verken trådløst eller streaming av HD, rett og slett bare er på utgikk etter en spillmaskin så er jo Xbox360 et minst like godt valg som en PlayStation3, som du da også får til en hyggeligere pris?

 

 

En annen negativ ting med PlayStation3 er jo det faktum at alle spill mellomlagres på harddisken, som fort tar litt tid og plass? For ikke å nevne at det ikke følger med noen HDMI-kabel som du må kjøpe ved siden av?

 

 

Så hvorfor skal folk si at en Xbox360 er så utrolig mye dårligere enn en PlayStation3?

Faktum er jo at som en spillkonsoll så har jo PlayStation3 aldri vist seg som noe bedre alternativ ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha fulgt utviklingen av denne tråden en stund må jeg si meg noe uenig med deg RamGuy. Bortsett fra neineinei så har vel de fleste i denne tråden vært rimelig nøytrale i sitt syn på Xbox360 vs PS3, selv om noen selvfølgelig favoriserer den ene eller den andre.

 

Noen liker innebygget trådløst nett, blu-ray og det vide bruksområdet man får for en noe høyere pris med PS3, mens andre foretrekker Xbox360 fordi det er en mer fokusert gamingmaskin med flere titler, en svært god online del og lavere pris.

 

Jeg hadde planer om (og har det vel fortsatt) om å kjøpe PS3, men slo til med et impulskjøp av Elite for 1999,- når den kom på tilbud i vår. Mangel på trådløs adapter var et viktig mangel inntil jeg flytta i sommer, og ellers er viftestøyen plagsom, pluss at det er litt leit å måtte betale for online gull-medlemskap. Folding@Home-programmet til PS3 er også noe jeg skulle likt å ha i xboxen, men ellers er jeg godt fornøyd med kjøpet mitt.

Hadde jeg kommet over et lignende tilbud på PS3 hadde jeg sikkert slått til på det også, og vært like fornøyd med det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

expert og elkjøp har xbox360 til 995 denne uken.. muligens neste også.. dette er arcadeversjonen, og dette ser jo latterlig billig ut om denne faktisk har HDMI utgang. Om man er ute etter en spillekonsoll så må jeg si at for min del så ser xbox360 ut som et bedre alternativ... nesten 2500 forskjell i pris... det er rundt 7 spill :):)

Lenke til kommentar
expert og elkjøp har xbox360 til 995 denne uken.. muligens neste også.. dette er arcadeversjonen, og dette ser jo latterlig billig ut om denne faktisk har HDMI utgang. Om man er ute etter en spillekonsoll så må jeg si at for min del så ser xbox360 ut som et bedre alternativ... nesten 2500 forskjell i pris... det er rundt 7 spill :):)

 

Pris forskjellen er 3000kr faktisk. Eller enda mer hvis man skal ha den nyeste PS3 pakken som Sony frekt nok satte opp prisen med. Den koster 4400kr på det billigste. I butikk hos expert kostet den 4800kr! Så enten har Sony mistet all fornuft eller så er det utrolig nok slik at PS3 selger så bra her så de kan sette opp prisene som de gjør. Tror faktisk det siste.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...