Gå til innhold

Nytt priskutt for 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Motorstorm har ikke split-screen engang :< kan nesten ikke kalles kvalitets spill når en så standard funksjon mangler. Vet jeg og en kompis ble skuffet når vi besøkte en med PS3 og fant ut akkurat det...

 

Og at 1 utvikler ikke hadde problemer er vel og bra, men det er fortsatt flere som sier de har problemer. Eller at problemene viser seg i release dato/kvalitet.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det har Xbox 360 tre problemer som bidrar til mindre salg enn ønsket.

 

1. RROD. Det har faktisk stått mye i media om dette så det har folk fått med seg og blir da skeptisk til kjøp av konsollen. Det de IKKE har fått med seg er at problemet er redusert til et minimum med de nye konsollene.

 

2. Det faktum at Xbox 360 kommer fra MS. Det finnes nok av sullikker der ute som fortsatt syns det er tøft å hate MS for whatever reason. Linux rulez lizzom ass..

 

3. Playstation er et *meget* godt merkenavn. Er det solgt over 100 mill av PS2 nå? Mange av dem vil nok oppgradere til PS3 fremfor å prøve noe nytt. Mange av dem vet vel ikke om noe annet heller.

Lenke til kommentar

Problemet med PS3 er at det ikke finnes ET spill som er grisefett som bare finnes på PS3. Det er noen som er "bra" Motostorm er det mest sugene bilspillet i historien. Og Resistance Fall of Man var så simpelt dårlig laget at jeg kastet spillet. Drake, er bra, men ikke godt nok. Selv Final Fantasy kommer på 360, da er det ikke mye igjen. Alle gode tittler er å finne på Xbox eller på begge. Så er ingen grunn til å kaste nå enda mer penger ut vinduet og ned i fanget på Sony. MS leverer et bedre alternativ, og til billigere penge, med bedre support og finere layout og nå kommer snart oppdatering til boksen på laiv. Og de er flinkere til å skaffe eksklusivt matriale. eks: GTA IV nedlastbart. Så det er vel ikke noen tvil om hvem som gir mest tilbake til brukerane.

 

Den marginale hardware forsjellen er ikke grunn nok for å forsvare prisen.

Lenke til kommentar

Det blir jo helt subjektivt. Jeg syns Uncharted og Ratched & Clank er noe av det morsomste jeg noengang har spilt. Motorstorm er også gøy, jeg kan ikke skjønne at du har spilt mye av det dersom du hater det så inderlig. Syns egentlig vi kan la hele fanboy-krigen ligge død, de fleste er vel enige om at det er to bra konsoller.

Lenke til kommentar

En kan godt spekulere i årsak for og virkning av prisreduksjonen, men det er bemerkelsesverdig at Microsoft leverer minst like heftige spillopplevelser som Sony, til en brøkdel av prisen.

 

Begge konsollene har sine sterke og svake sider, men med den enorme prisforskjellen, synes jeg det er lett å anbefale Xbox 360 til kamerater som ikke også er ute etter en BR-spiller. Da blir det rett og slett veldig vanskelig å rettferdiggjøre prisen (og vanskeligere for hver gang prisforskjellen øker).

Lenke til kommentar
Den marginale hardware forsjellen er ikke grunn nok for å forsvare prisen.

 

Synes ikke det er noe stort problem å "forsvare" prisen jeg. Hvis du skal kompensere med å kjøpe den "marginale" hardware forskjellen du snakker om i tillegg til en 360, så blir regnestykket:

 

PS3 80GB inkl. trådløst nett og Blu-Ray spiller: 3890,-

 

XBox 360 Pro 60GB etter prisfall: 1995,-

Trådløst nettverk til 360'en: ca. 600,-

Billigste Blu-Ray spiller jeg fant (Samsung BD-P1500): 2142,-

Totalt 4737,-

 

Nesten en tusenlapp dyrere med 360 hvis du vil ha en ny spillmaskin og en blu-ray spiller i stua uten å trekke CAT5 alle veier.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at det ikke er noe spesielt stort tap for Microsoft å sette ned prisen, i og med at hver solgte konsoll også i de fleste tilfeller betyr at de kjøper Live-abonnement, ekstrautstyr og en haug med spill både fra Xbox Live og butikk.

I tillegg gir hver eneste konsoll dem en bedre grunn til at utviklere skal slippe spillene sine på Xbox (også).

 

Selv har jeg vel brukt ca. 3000 kroner på ekstra greier (ikke inkudert spill) etter at jeg kjøpte Elite i mai. Ekstra kontroll, oppladbart batteri til begge, kabel til PC-skjerm, Live Gold, en bråte med Live-spill.

Lenke til kommentar
Synes ikke det er noe stort problem å "forsvare" prisen jeg. Hvis du skal kompensere med å kjøpe den "marginale" hardware forskjellen du snakker om i tillegg til en 360, så blir regnestykket:

 

PS3 80GB inkl. trådløst nett og Blu-Ray spiller: 3890,-

 

XBox 360 Pro 60GB etter prisfall: 1995,-

Trådløst nettverk til 360'en: ca. 600,-

Billigste Blu-Ray spiller jeg fant (Samsung BD-P1500): 2142,-

Totalt 4737,-

 

Nesten en tusenlapp dyrere med 360 hvis du vil ha en ny spillmaskin og en blu-ray spiller i stua uten å trekke CAT5 alle veier.

 

Ja jeg fant en til under 1000 kr jeg da

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1881408

 

det er til pc da, men det har alle. Og alle har mulighet å koble den til tv vis de har et videokort med DVI/(hdmi) utgang :cool:

Lenke til kommentar
Får man HD fra Ps3 rett ut av boksen, slik man gjøre med 360 (ikke Arcade), da? ;)

 

Man må vel slenge med en HDMI-kabel, men det må man vel med arcade og pro og?

 

OK, pluss på 50 kroner da :) (evt. 500,- hvis man er i den campen som tror du får bedre digital overføring med en overpriset kabel fra Monster eller tilsvarende)

Lenke til kommentar
Synes ikke det er noe stort problem å "forsvare" prisen jeg. Hvis du skal kompensere med å kjøpe den "marginale" hardware forskjellen du snakker om i tillegg til en 360, så blir regnestykket:

 

PS3 80GB inkl. trådløst nett og Blu-Ray spiller: 3890,-

 

XBox 360 Pro 60GB etter prisfall: 1995,-

Trådløst nettverk til 360'en: ca. 600,-

Billigste Blu-Ray spiller jeg fant (Samsung BD-P1500): 2142,-

Totalt 4737,-

 

Nesten en tusenlapp dyrere med 360 hvis du vil ha en ny spillmaskin og en blu-ray spiller i stua uten å trekke CAT5 alle veier.

 

Ja jeg fant en til under 1000 kr jeg da

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1881408

 

det er til pc da, men det har alle. Og alle har mulighet å koble den til tv vis de har et videokort med DVI/(hdmi) utgang :cool:

 

Jeg har PC ja, men ikke i stua :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Prisen nærmer seg impulskjøp nivå nå. Med det spillbiblioteket konsollen har opparbeidet seg nå så ser jeg ingen grunn til at den ikke skal selge bra, men nordmenn er jo spesielle...

 

Nettopp. 360 er overflødig her.

 

Haha Darnell! har du skifta nick til neineinei nå ?

 

Grunnen til at 360 selger så dårlig på elkjøp er nok nettopp deg!

 

Jeg solgte PS3'en min til fordel for 360 på finn.no for 1800 spenn! HAHA ta den!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...