Gå til innhold

Nytt priskutt for 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Steike, det er billig det. På tide at de to andre følger etter også eller?

 

Hvorfor skal de det når de selger mye bedre enn 360? PS3 selger 3-4 ganger bedre enn 360 enda den koster 4000kr.

 

Og wii enda bedre.

 

Kan lønne seg å komme med en kilde, så ingen begynner å flame deg her :)

 

Elkjøp der jeg jobber. Tviler på at det er så veldig annerledes andre steder i Norge.

 

Rapporter fra Farojournalen viser jo også at PS3 allerede ligger et godt stykke foran 360 her enda den kom ut over et år senere...

Lenke til kommentar
Øh, fordi 360 faktisk er populær der?

 

For å sette i perspektiv hvor dårlig 360 gjør det i Europa, PS2, ja PStwo, selger bedre enn 360 i alle europeiske land utenom england.

 

Det er morsomt hvordan du vurderer et produkts populæritet utifra noe du setter som en egenskap ved folket?

 

Lagt til :

 

Samtidig er det morsomt at du mener at en ØKNING i salget kommer av at et produkt "er populært".... ville ikke salget bare vært jevnt da? Du mener at tiltak som f.eks. å senke pris ikke har noenting å si ... fordi salget steg fordi produktet allerede var populært .... ? *klø seg i hodet*

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Øh, fordi 360 faktisk er populær der?

 

For å sette i perspektiv hvor dårlig 360 gjør det i Europa, PS2, ja PStwo, selger bedre enn 360 i alle europeiske land utenom england.

 

Det er morsomt hvordan du vurderer et produkts populæritet utifra noe du setter som en egenskap ved folket?

 

Lagt til :

 

Samtidig er det morsomt at du mener at en ØKNING i salget kommer av at et produkt "er populært".... ville ikke salget bare vært jevnt da? Du mener at tiltak som f.eks. å senke pris ikke har noenting å si ... fordi salget steg fordi produktet allerede var populært .... ? *klø seg i hodet*

 

Selvsagt vil salget øke LITT. De første ukene.

 

Så går det tilbake til det samme gamle dårlig salget. Det skjedde ved forrige 360 priskutt for bare 6 måneder siden og det samme skjedde med gamecube.

 

Si meg, hvis 360 solgte bra, ville MS droppet priser så mye og 2 ganger på bare 6 måneder? Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå  påstå at å redusere kraftig vil hjelpe på salget. 

 

Det vil føre til at grupper som ikke synes at leketøy til mange tusen kroner er verd en invistering, men hvis man senker terskelen til tusen, eller litt over så blir det mye mer atraktivt.

 

Så hvis den versjonen som har HD og trådløs kontroller, helst WiFi og, synker til en 1400,- eller der omkring så vil den nok falle inn under grensen jeg kan finne på å bruke uten å planlegge. Og da vil de selvfølgelig klare å selge meg noen spill og, men antagelig kjøper normalt de som kjøper dyrere konsoller også mer spill, for meg er dette uansett ett leketøy som jeg ville drive litt på med nå og da.

 

 

Blir lettere å gi bort som gave og, selv 2000,- kan være for mye for mange foreldre å vurdere som en fornuftig gave til bursdag eller jul.

Lenke til kommentar
Neineinei,

 

hvordan forklarer du at salget av 360 steg kraftig is USA da de kuttet prisen der for noen uker siden?

 

Øh, fordi 360 faktisk er populær der?

 

For å sette i perspektiv hvor dårlig 360 gjør det i Europa, PS2, ja PStwo, selger bedre enn 360 i alle europeiske land utenom england.

 

lille venn,

 

kan det tenkes at 360 blir mere populært i Europa med et priskutt?

Lenke til kommentar
Øh, fordi 360 faktisk er populær der?

 

For å sette i perspektiv hvor dårlig 360 gjør det i Europa, PS2, ja PStwo, selger bedre enn 360 i alle europeiske land utenom england.

 

Det er morsomt hvordan du vurderer et produkts populæritet utifra noe du setter som en egenskap ved folket?

 

Lagt til :

 

Samtidig er det morsomt at du mener at en ØKNING i salget kommer av at et produkt "er populært".... ville ikke salget bare vært jevnt da? Du mener at tiltak som f.eks. å senke pris ikke har noenting å si ... fordi salget steg fordi produktet allerede var populært .... ? *klø seg i hodet*

 

Selvsagt vil salget øke LITT. De første ukene.

 

Så går det tilbake til det samme gamle dårlig salget. Det skjedde ved forrige 360 priskutt for bare 6 måneder siden og det samme skjedde med gamecube.

 

Si meg, hvis 360 solgte bra, ville MS droppet priser så mye og 2 ganger på bare 6 måneder? Selvsagt ikke.

 

 

[...]He also said Microsoft’s research showed that 75 percent of the sales of the original Xbox and the PlayStation 2 happened after the price fell below $200.

 

http://bits.blogs.nytimes.com/2008/09/03/x...will-cost-less/

Lenke til kommentar

Ehm tjener microsoft noe i det hele tatt når prisen er så lav? Nintendo og Playstation har vært litt lenger med i konsoll bransjen, de vet at det er lurt å tjene litt på konsoll-salget og ikke bare av spill.. For meg er dette bare supert egentlig, siden jeg har PS3 fra før, kan jeg kjøpe meg en billig Arcade og da ha begge konsollene! Slik at jeg ikke trenger å tenke på om spillet jeg har lyst på bare kommer til xbox360...

Lenke til kommentar
Neineinei,

 

hvordan forklarer du at salget av 360 steg kraftig is USA da de kuttet prisen der for noen uker siden?

 

360'en solgte faktisk bedre enn PS3 i august og kriskuttet kom ikke før september.

 

Ehm tjener microsoft noe i det hele tatt når prisen er så lav?

 

Er mulig de taper penger på selve konsollen, men de tjener nok endel på spillsalg og tilbehør. Er der penga ligger.

 

 

Jeg håper virkelig at dette hjelper på salget, så Sony blir tvunget til å sette ned prisen på PS3 (Ikke at jeg tror det vil skje, når PS3'en har tapt mer penger enn det PS2 har tjent).

Lenke til kommentar
Tipper 990 hos Elkjøp kanskje kjapt. Og nei, den vil ikke selge særlig mer. Folk er rett og slett ikke interessert.

 

Tullball. Jeg skal faktisk kjøpe meg en selv nå snart. 60gig versjonen har forøvrig vært utsolgt mange steder i Oslo den siste tiden, så jeg tror ikke du har sjekket fakta veldig godt før du kom med den uttalelsen.

 

Så du alene skal få 360 til plutselig å selge bra? Hjelper lite det når 4 PS3'er blir solgt samtidig som du kjøper din 360.

 

Må si du er en morsom skrue som liker å ha rett. Kan du gi en kilde til 4 PS3'er for hver 360? Vær så snill. Hvis ikke vil jeg også slenge ut påstander som fakta uten å henvise til kilder...

Lenke til kommentar

MS skal ikke tjene penger på Xbox. Det er et 0,- Prosjekt. De tjener penger på spill. Når Xbox 1 gikk i null ga de ut Xbox 360. Og når Xbox 360 en er så mye bedre en PS3'en når det kommer til å spille spill, og lage spill til. Og at Gamertagen din er linket opp mot Games for Windows, samt at du kan streame film fra pc og server. Så selger de fler og fler og kan kutte priser mer.

 

Elkjøp kan ikke være eneste kilde til statestikken, det er bare folk som ikke kan noe om hva de skal ha som handler der.

 

Hvor mange spill er solgt til Xbox mot PS3 det gir en mye mer ordentlig statistikk. PS3 er en BluRay spiller og Karaokemaskin.

 

Xboxen er en gaming konsoll. Det er ikke mange "hardcore gamere" som bare har en PS3. Folk kjørper PS3 for tadisjon. Når fatter på 50 sier han angrer på kjøpet av PS3 fordi det faen meg ikke er annet en singstar å finne.

Lenke til kommentar
MS skal ikke tjene penger på Xbox. Det er et 0,- Prosjekt. De tjener penger på spill. Når Xbox 1 gikk i null ga de ut Xbox 360. Og når Xbox 360 en er så mye bedre en PS3'en når det kommer til å spille spill, og lage spill til. Og at Gamertagen din er linket opp mot Games for Windows, samt at du kan streame film fra pc og server. Så selger de fler og fler og kan kutte priser mer.

Den tida er vel over, utviklerne er langt mer komfortable med PS3 utvikling nå som konsollen har vært ute en stund. Se for eksempel:

 

http://www.psu.com/PS3-development-was-eas...a0001806-p0.php

 

Elkjøp kan ikke være eneste kilde til statestikken, det er bare folk som ikke kan noe om hva de skal ha som handler der.

 

Enig med deg her.

 

Hvor mange spill er solgt til Xbox mot PS3 det gir en mye mer ordentlig statistikk. PS3 er en BluRay spiller og Karaokemaskin.

 

Xboxen er en gaming konsoll. Det er ikke mange "hardcore gamere" som bare har en PS3. Folk kjørper PS3 for tadisjon. Når fatter på 50 sier han angrer på kjøpet av PS3 fordi det faen meg ikke er annet en singstar å finne.

 

Dette er jo reinspikka bullshit, selv om jeg vet du overdriver. Hva er det fattern savner da? NHL 09, GRID, Folklore, MotorStorm, Ratchet & Clank, Warhawk, Uncharted, HL2, Resistance, bare for å nevne noen av kvalitetsspillene som finnes til PS3.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...