Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Takker for svar Fiske. :D

Litt mer:

Hvis jeg bruker E-recovery og gjenninstallerer fabrikkinstillingene, Vil BIOSEN bli reinstallert til første version eller vil den forbli den oppdaterte?

 

Og de driverne På http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html

Er disse de nyeste driverne, eller bare gamle drivere? Er det i så fall vits i å lete etter nyere drivere enn de som ligger der?

 

hei :) BIOS er i en brikke på hovedkorte som styrer det meste. så og Flashe ny BIOS og oppdatere eks: skjermkort drivere er 2 vidt forskjellige ting. (altså nei.)

BIOS ER en risiko den er vell egentlig ikke så høy men hvis du avslutter den mens den innstalerers så tar du en viss risiko.

 

driverene som er på ACER sine sider er en del gamle iblant.

GPU drivere: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.48_beta.html

Nettverkskort drivere: http://downloadcenter.intel.com/filter_res...3&submit=Go!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan velger man hva man skal binde hotkeysene på siden av maskinen til. HAr et problem med at når jeg kommer borti "Play" knappen på siden, åpner det seg et vindu hvor jeg får muligheten om å velge 2 forskjellige drev. Har kommer borti så sabla mange ganger nå, så irriterer meg grusomt! Plz hjelp!

 

Jeg har samme problem. Litt irriterende, fordi play kanppen funker nemlig til spotify, men samtidig får jeg opp en slik med 2 drev noen ganger :S

bump

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål.

Hvordan bli kvitt norton for godt ?

Har egentlig aldri installert norton.

Men noen ganger popper norton ikonet opp på skrivebordet og over listen i programmer.

Må avinstallere hele tiden :mad: (SÅ SINNA ER JEG :mad:

 

gå inn på linken som er øverst i signaturen min. fin den "tabben" der det står "Problemer med å avinstallere antivirusprogrammet"

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg gjorde som du sa.

 

Det gjorde nu sånn at det ikke lagga så mye.

Og jeg avinstallerte med et uhell eRecovery ...

 

Men fant ut at det var bare og trykke Alt+f10 under start så starta eRecovery opp igjen :)

 

Jeg vurdere en stasjonær utover sommer når jeg har peng siden jeg skjønner at den her ikke er kraftig nok til ordentlig gaming .....

 

Men et lite spørsmål.

 

visst jeg legger pcen nede på gule opp ned atme et vindu som er åpent vil det da kunne yte bedre siden den ikke blir så varm ??

Lenke til kommentar
Jeg gjorde som du sa.

 

Det gjorde nu sånn at det ikke lagga så mye.

Og jeg avinstallerte med et uhell eRecovery ...

 

Men fant ut at det var bare og trykke Alt+f10 under start så starta eRecovery opp igjen :)

 

Jeg vurdere en stasjonær utover sommer når jeg har peng siden jeg skjønner at den her ikke er kraftig nok til ordentlig gaming .....

 

Men et lite spørsmål.

 

visst jeg legger pcen nede på gule opp ned atme et vindu som er åpent vil det da kunne yte bedre siden den ikke blir så varm ??

Teoretisk sett så vill den vell det. Men tviler på at det vil virke i virkeligheten. Hvis du vil ha den til å yte bedre, kan du vurdere å klokke den og kjøre laptop-stativ(fant ikke den jeg tenkte på originalt, men du skjønner vell tegninga) på clas ohlson.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hmm jeg installerer BF2 nu og det har jeg før kjørt på x8 i anti greie :)

 

Er det flere som har hatt problema med at CSS ikke klarer og kjøre med mange folk ??

Lenke til kommentar
hei :) BIOS er i en brikke på hovedkorte som styrer det meste. så og Flashe ny BIOS og oppdatere eks: skjermkort drivere er 2 vidt forskjellige ting. (altså nei.)

BIOS ER en risiko den er vell egentlig ikke så høy men hvis du avslutter den mens den innstalerers så tar du en viss risiko.

 

driverene som er på ACER sine sider er en del gamle iblant.

GPU drivere: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.48_beta.html

Nettverkskort drivere: http://downloadcenter.intel.com/filter_res...3&submit=Go!

Må man avinstallere de gamle skjermkortdriverne først eller ordner dette seg selv?

Og burde man installere "HDlyd" tingen som følger med den skjermkortdriveren?

Lenke til kommentar

Jeg har null, nada, peiling på data, men nesten hver gang jeg har startet pc-en blir skjermen svart et lite øyeblikk, før jeg får beskjed om at skjermdriveren (eller var det skjermkortet?) sluttet å virke og har blitt gjenopprettet eller noe.

 

Hva gjør jeg med det? Noe å bekymre seg for? Er bare ved oppstart som sagt, så noe stort problem er det jo ikke...

Endret av Cie
Lenke til kommentar
Prøvde å flashe BIOS, men hvordan vet jeg at det er gjort/fullført? Det skjer jo ingenting?

dette er fordi du satrter feil fil :ph34r: readme filen i bios fila er feil... du åpner den fila. klikker på winflash - gå inn på x86 - og kjør den .Exe fila der :) husk og ikke kjør noen andre programmer mens den er der eller klikker på vinduet :)

 

Jeg har null, nada, peiling på data, men nesten hver gang jeg har startet pc-en blir skjermen svart et lite øyeblikk, før jeg får beskjed om at skjermdriveren (eller var det skjermkortet?) sluttet å virke og har blitt gjenopprettet eller noe.

 

Hva gjør jeg med det? Noe å bekymre seg for? Er bare ved oppstart som sagt, så noe stort problem er det jo ikke...

dette er fordi det er en feil i grafikkort driverene dine :) du laster ned driveren som under deg skrev og kjører den :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
*snip*

Må man avinstallere de gamle skjermkortdriverne først eller ordner dette seg selv?

Og burde man installere "HDlyd" tingen som følger med den skjermkortdriveren?

 

1.trenger ikke avinnstalere dem (tror de gjør det selv) har egentlig aldri avinnstalert grafikkdrivere før jeg la inn nye selv.

2. er vell egentlig det samme. tror ikke det blir noe bedre lyd fra HDMIen din om du ikke gjør det :)

 

edit: woops dobbel post :blush:

Endret av Submit
Lenke til kommentar

HAHA! Dumme Readme menmen.

Heldigvis er det så mange kompetente folk her da. Tusen takk for all hjelp Submit :D

 

Men en ting. På den Nettverkskortdriveren du linket til er det to programfiler. hvilken skal man kjøre?

 

EDIT: Fant ut at det var den øverste fila som var uppdater til driverne, men hva er da den andre programfila?

Endret av Falco-Master
Lenke til kommentar
Hei!

 

Når jeg starter opp maskinen, så er det 20 programmer eller noe som kjører og vises i systemfeltet (nede til høyre på oppgavelinja). Dette liker jeg ikke, det meste er ræl fra acer. Hvordan velger jeg hva som skal startes ved oppstart?

 

hold inne windows knappen og trukk R - skriv inn MSconfig - gå til oppstarts tabben og ta et screen shot av alt du har der også skal jeg si hva som burde/kan/MÅ stå som oppstart :)

 

Hei,

 

Jeg skal formater min Acer. Skal lage windows-CD, men lurte om det var noe mer jeg må tenke på? Trenger jeg feks en egen driver CD eller holder det med windows-CDen?

 

windows -CD? mener du en backup CD som du bruker til gjennopretning osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...