Gå til innhold

Slik er nye Ipod Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke iPhone det samme som iPod Touch? Hva er vitsen å kjøpe iPod da når du kan heller også få en mobil?

iPoden er billigere og man slipper dyre abbonementer, og selv vil jeg ikke ha mobil og musikk i samme enhet da jeg syns det er irriterende at musikken blir avbrutt hver gang man får en melding eller noen ringer. Hvorfor betale ekstra for noe man ikke trenger eller ikke vil ha?

Pluss at man får 32GB på iPod og bare 16 på iPhone...

Endret av Sigurd26
Lenke til kommentar
Kan ikke iPhone det samme som iPod Touch? Hva er vitsen å kjøpe iPod da når du kan heller også få en mobil?

 

For det første så vil ikke en iPhone som mobiltelefon fylle alle mine behov som min Nokia N95 jeg har idag gjør, for det andre hva skal jeg med en iPhone når jeg alt har en Nokia N95?

 

For ikke å snakke om at det er to produkter i HELT forskjellige prisklasser?

For meg er NetCom abonnement fullstendig uaktuelt, ergo vil jo en iPhone på 16GB koste en god del mer enn en iPod Touch på 32GB? ;)

 

 

Men hva er vitsen med denne nye Touch fra Apple sin side?

Er jo knapt noe som helst nytt vi snakker om? Knapt en eneste ny funksjon, skjermen er den samme, alt er mer eller mindre nøyaktig den samme? Den har bare blitt litt tykkere, buler på baksiden (skulle det liksom være positivt?) og den veier magre 5gram mindre? Ser ikke helt poenget med dette her? Er jo minityrkiske forandringer?

 

Høyttaler innebygget? MENINGSLØST!

Lyden er vell så beskjeden, spiller såpass lavt og er av så latterlig dårlig kvalitet at folk klarer seg uten?

Om du vil på død og liv ha lyd rett ut av Touchen så kan du vell heller skaffe deg noen billige dock-høyttalere ved siden av som sikkert lager bedre lyd enn hva Apple har stappet inn?

 

 

Eneste jeg kan se som er verdt å nevne er bedre batteri og volumjustering på selve Touchen, det siste har vært en stor mangel med rev1 ettersom den blir umulig å ha med seg på treningsturer da du må stoppe opp, ta av eventuelle hansker, forså å ta av tastelåsen, prøve å få ned lyden eller swappe sang, for så å endelig kunne legge den ned i lomma igjen.

Lenke til kommentar
Klipp.....det er to produkter i HELT forskjellige prisklasser?

For meg er NetCom abonnement fullstendig uaktuelt, ergo vil jo en iPhone på 16GB koste en god del mer enn en iPod Touch på 32GB? ;)

 

 

Men hva er vitsen med denne nye Touch fra Apple sin side?

Er jo knapt noe som helst nytt vi snakker om? Knapt en eneste ny funksjon, skjermen er den samme, alt er mer eller mindre nøyaktig den samme? Den har bare blitt litt tykkere, buler på baksiden (skulle det liksom være positivt?) og den veier magre 5gram mindre? Ser ikke helt poenget med dette her? Er jo minityrkiske forandringer?

 

Høyttaler innebygget? MENINGSLØST!

Lyden er vell så beskjeden, spiller såpass lavt og er av så latterlig dårlig kvalitet at folk klarer seg uten?

Om du vil på død og liv ha lyd rett ut av Touchen så kan du vell heller skaffe deg noen billige dock-høyttalere ved siden av som sikkert lager bedre lyd enn hva Apple har stappet inn?

 

 

Eneste jeg kan se som er verdt å nevne er bedre batteri og volumjustering på selve Touchen, det siste har vært en stor mangel med rev1 ettersom den blir umulig å ha med seg på treningsturer da du må stoppe opp, ta av eventuelle hansker, forså å ta av tastelåsen, prøve å få ned lyden eller swappe sang, for så å endelig kunne legge den ned i lomma igjen.

 

Helt enig... bra sagt... Har selv (den eldre) Ipod Touch 32GB, den tilfredstiller mine behov hverken mer eller mindre.... Eneste lille gangen jeg kunne trenge høytalere i Ipoden min, er når jeg dusjer, men da finnes det dog andre alternativer også ;)

 

Batterikapasiteten tenker jeg kun på i en situasjon, og det er mens jeg sitter på et fly...

 

Altså var dette en liten skuffelse, flaks jeg ikke ventet med å kjøpe Ipod til den nye kommer....

Lenke til kommentar

steve jobs sa at den var blitt tynnere men..

 

ser heller ikke helt poenget med denne oppgraderingen. synes de burde ha gjort mer ut av det. som sagt er bedre batterilevetiden og volum-knappene et pluss, men ellers veldig lite nytt. men så kommer det ikke til å komme mye nytt til verken iphone eller ipod touch i de neste oppdateringene heller tror jeg. apple satser mer på software oppgraderinger enn hardware.

 

..også har de lagt inn en høytaler som ikke er laget for å høre på musikk med. hvorfor?

Lenke til kommentar
ser heller ikke helt poenget med denne oppgraderingen

Det samme kan du sannsynligvis si om den overveldende majoriteten av alle "nye" eller oppgraderte produkter som omtales på amobil.no eller hw.no. Det er sjeldent snakk om revolusjonerende og fullstendig nyskapende produkt, men tvert imot nesten alltid inkrementelle, relativt små forbedringer fra det foregående. Du mener vel ikke at produsenter skal la være å lansere forbedrede produkt inntil de kan komme med et gigantisk kvantesprang i utviklingen?

Saken er at selv om de nye tingene ikke synes å være så enorme, og garantert ikke ville fått meg til å løpe til butikken dersom jeg allerede hadde forrige utgave, så er det noen viktige forbedringer for de som kjøper de nye modellene.

 

..også har de lagt inn en høytaler som ikke er laget for å høre på musikk med. hvorfor?

For lydeffekter i spill, selvsagt. Hvorfor tror du det er innebygde høyttalere i en PSP?

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Du mener vel ikke at produsenter skal la være å lansere forbedrede produkt inntil de kan komme med et gigantisk kvantesprang i utviklingen?

 

mer det at dette var det da fint lite å lage stort ståhei over. men så er det jo apple vi snakker om :whistle:

At media holder et rimelig høyt støynivå når det gjelder Apple må du nesten stille media til ansvar for. Apple har ikke gjort annet enn å oppgradere enkelte av sine produkt og holdt en beskjeden presentasjon i et auditorium. Ståheien her er det amobil som eventuelt står for - nesten i ren iTavisen-stil *grøss* ;)

Lenke til kommentar
..også har de lagt inn en høytaler som ikke er laget for å høre på musikk med. hvorfor?

Hvis 2 stk skal se film :) .

Splitt fungerer enda bedre....

 

Som en kar lenger opp sa, så er det ikke for film eller musikk de har lagt til høyttaler på iPod Touch. Om så var hadde den første versjonen av iPod Touch også hatt høyttaler. Det er for applikasjoner og spill, og ikke noe annet. Både iPhone og iPod Touch har blitt spillemaskiner på linje med PSP og Nintendo DS, og EA selger sikkert 10 ganger flere utgaver av f.eks. Spore til iPhone/iPod Touch enn de ville gjort til PSP og Nintendo DS for øyeblikket. Da er det ikke så rart at iPod Touch får høyttaler, og det er også en ganske "big deal".

Lenke til kommentar
Ifølge de som har åpnet den opp, har den faktisk bluetooth innebygget :-)

Les på www.macrumors.com :)

 

Uansett, det er den eneste muligheten for å kunne fungere skikkelig sammen med Nike + Sportkit :)

Det sier litt om Apple. Hvorfor i faen kan man ikke bruke den til andre ting også? Samme med Iphone, hvor man ikke kan sende filer over bluetooth.

Lenke til kommentar
Ifølge de som har åpnet den opp, har den faktisk bluetooth innebygget :-)

Les på www.macrumors.com :)

 

Uansett, det er den eneste muligheten for å kunne fungere skikkelig sammen med Nike + Sportkit :)

Det sier litt om Apple. Hvorfor i faen kan man ikke bruke den til andre ting også? Samme med Iphone, hvor man ikke kan sende filer over bluetooth.

Hmmm....fordi man har Wi-Fi og USB 2, som er 100 ganger bedre egnet til filoverføring?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...