Gå til innhold

Her er de nye Ipod-ene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som standar i iTunes har man en link etter hver "markerte" filnavn til iTunes Store der man kan søke etter det filnavnet. I iTunes 7 hadde man muligheten til å fjerne den. i iTunes 8 ser det ut til at de har fjernet den muligheten. iTunes 8 (som er et av få program man kan bruke til å organisere iPod og iPhone er veldig opptatt av å dytte brukerene inn i butikken.

Lenke til kommentar
"** iPod Touch får en liten endring med tynnere profil, egen volumkbapp på siden, slik storebror iPhone har, og en høyttaler. For joggere kommer touch med innebygget mottaker for Nikes pedometer som følger med på hvor fort og langt du jogger." - Fra VG

 

Hvem gidder å jogge med ipod touch egentlig? Er jo stor og tung

De som vil ha litt trening?

 

:p

 

Du har de som jogger med stein i sekken, og annet. For selv om det mildt sagt ikke blir det samme, så øker du jo "intensiteten" i treningen littegrann. ^^

 

Den nye nanoen så svinestygg ut, men touchen har blitt mer snasen. Dog så var det jo ikke særlig bra at den har blitt 5mm tykkere. :S

 

Jaja, samme kan det vel være. Så lenge de bruker Itunes så blir det vel ikke noen ny MP3 spiller på meg enda. :(

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Som standar i iTunes har man en link etter hver "markerte" filnavn til iTunes Store der man kan søke etter det filnavnet. I iTunes 7 hadde man muligheten til å fjerne den. i iTunes 8 ser det ut til at de har fjernet den muligheten. iTunes 8 (som er et av få program man kan bruke til å organisere iPod og iPhone er veldig opptatt av å dytte brukerene inn i butikken.
Klikk på "disable itunes store" under Preferences->Parental Endret av iDude
Lenke til kommentar
Fint at de slipper en firmware som fikser bugs, 3G-ytelse osv. Men gi oss nå en mulighet til å skru av den he****** predictive/T9 ordboka mens man skriver. Det er utrolig irriterende å skrive en mail eller innlegg på engelsk, for så å måtte "X'e" ut de norske forslagene hele tiden. Stavekontrollen gjør også text input betydelig tregere (bare sammenlign med iPhone 1G).

 

Gleder meg til ny fw update da så klart, spesielt dersom batteritid og 3G-dekning blir bedre.

 

Edit: Jeg håper også det snart kommer en mulighet til å "skinne"/endre theme på iPhone's menyer (slik som SummerBoard kan på jailbreaka iPhones). Begynner å bli passe lei av standard-themen til iPhone nå. :)

 

Har du jailbreaket telefonen så kan du laste ned "Disable Auto-Correction" fra Cydia. Da forsvinner ordboken ;)

 

Angående themes, så igjen, har du jailbreaket, så kan du installere WinterBoard fra Cydia.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke verre en at du legger til et engelsk keyboard oppsett, og så bytter du til engelsk når du skal skrive på engelsk... da vil du få andre forslag.

 

Hos meg er det; Settings -> Geberal -> Keyboard -> International Keyboards.

(Ja, jeg har engelske menyer)

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Det er jo ikke verre en at du legger til et engelsk keyboard oppsett, og så bytter du til engelsk når du skal skrive på engelsk... da vil du få andre forslag.

 

Hos meg er det; Settings -> Geberal -> Keyboard -> International Keyboards.

(Ja, jeg har engelske menyer)

 

Men gi oss nå en mulighet til å skru av den he****** predictive/T9 ordboka mens man skriver.

 

Så jeg går utifra at han vil skru den av. Og det skjønner jeg for den ordboken er noe av det mest irriterende jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Skulle ønske vi som hadde 80GB iPod Classic kunne byttet den inn gratis mot 120GB-versjonen.

Hvorfor det?

Jeg skulle ønske at 250GB harddisken jeg kjøpte for 1000 kroner en gang i tiden kunne byttes gratis inn i en på 1TB.

 

Det er vel for så vidt samme pris for den gamle 80GB-modellen og den nye 120GB-modellen. Tenkte hvertfall på de som nettop har kjøpt seg en 80GB.

Lenke til kommentar
Hallo? Creative Zen er rimelig primitiv sammenlignet med iPod touch, og det er iPod nano som er sammenlignbar:

iPod nano 8GB: 1090 kr

Zen 8GB: 900 kr

 

Et par hundrelapper ekstra for en penere, mer solid, brukervennlig og bedre spiller som tar opp halve plassen i lomma synes jeg er rimelig. Dessuten så er det jo kjekt for noen med en mp3-spiller som ikke er bundet opp til Windows da... ;)

 

 

Hvor fikk du prisen 1090 på nano fra?

Jeg hentet noen priser fra komplett:

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=340377&sku=340035

 

ipod nano: 1500

crative zen: 900

 

Og hvis du lister billigste versjon av ipod må man liste billigste versjon av Zen og:

 

http://www.netonnet.no/?iid=no111929 : 799

 

 

 

- Penere spiller... hvorfor skal egentlig MP3 spilleren være pen? Og hvorfor er ikke Zen pen?

 

- Mer solid, det er mulig, men jeg planlegger ikke å kaste den i bakken.

 

- Brukervennlig? Du mener alt styret med å bruke itunes til å overføre filer? Nei, den er ikke mer brukervennlig.

 

- Bedre spiller? omg, det var jo ett godt argument... Hva mener du med bedre spiller? Hvis det er lyden du sikter til tar du grådig feil, da lyden på Zen er bedre enn på ipoden.

 

- Kjekt å ha noe som funker fint utenfor itunes kanskje? 93%(elns) av kundemassen bruker vel windows så...

 

 

 

 

 

+ Skjermen på Zen er større.

 

+ Støtte for SD kort. dvs. veldig billig utvidelse av plass og evt. bruke minnekort du bruker til mobilen.

 

+ Radio

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...