Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Supertips: mangler du de pinnene for å ta ut stereo?


standby

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat byttet ut stereoen i bilen min. newbie'n som jeg er, så manglet jeg selvsagt de der release pins'a som du bruker for å jekke ut stereoen. i min bil så trengtes de der som er fire sånne spisse pinner (blaupunkt-spiller). etter å holdt på i all verdens tid med skrujern og det som verre er, fant jeg en løsning: innmaten i fire helt vanlige kulepenner, altså det plastrøret som blekket er i! passet helt perfekt, nøyaktig riktig dimensjon, bare å jekke den ut. lite husmors-tips til de som er i nød ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har vært borti en et slikt feste på orginalspilleren i en Ford Mondeo 2002modell. Hørte med et verksted en gang for 2 år siden, og de hadde ikke den "nøkkelen" for å åpne, så jeg tok det som en selvfølge at det var mer enn bare 4 pinner?

 

Takk for tipset foresten. Da vet jeg hva jeg kan prøve hvis det en gang skulle bli et tema igjen. (ikke min bil)

Lenke til kommentar
Et annet tips er å bruke neglefil. Man fører da en neglefil inn på hver side av spilleren på midten. Da løsner man som regel akkurat de to krokene som holder spilleren på plass.

 

Men det fungerer jo ikke på alle :)

 

ja, jeg tror det var et sånt feste på den nye spilleren min som jeg satte inn (sony). men der har jeg jo de krokene. enda i hvertfall...

 

Et annet tips er å bruke neglefil. Man fører da en neglefil inn på hver side av spilleren på midten. Da løsner man som regel akkurat de to krokene som holder spilleren på plass.

 

Men det fungerer jo ikke på alle :)

 

ja, jeg tror det var et sånt feste på den nye spilleren min som jeg satte inn (sony). men der har jeg jo de krokene. enda i hvertfall...

Lenke til kommentar

Jeg hadde de metall-dingsene som fulgte med CD-spilleren (Pioneer) liggende i hanskerommet, og en gang jeg hadde innbrudd i bilen ble ikke selve spilleren stjålet (fordi jeg hadde med fronten), men derimot tok de med seg fjerne-verktøyet. (+ resten av forsterkere/sub osv.)

Den/de regnet nok med at det var kjekt å ha til neste gang de brøt seg inn i en bil med Pioneer-anlegg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...