Gå til innhold

Google utfordrer nettlesermarkedet


Anbefalte innlegg

http://ejohn.org/blog/javascript-performance-rundown/

 

Kaste inn den der jeg, grunnen til at chrome er raskt er webkit (rask renderer), så andre webkit baserte browsere med en ny generasjons javascript engine vil være like raske.

 

Ser litt for mange "wow google har laget dette drit bra" poster, men det er faktisk webkit som skal ha credit for 99% av det. (note i de testene, nyere safari bruker også webkit, men annen javascript engine).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Danske V8 skal vel ha mye av cred'n de også.

 

Vel, V8 er en javascript engine laget av google, at den ble utviklet i danmark har vel lite med saken å gjøre :p, og den er forresten ikke raskere en firefox sin nye (til firefox 3.1) på normal load.

 

//edit, det skal også sies at V8 vil ha portability problemer (til f.eks x86_64), mens tracemonkey gjører på 64bit/ARM uten problerm.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Har testet den siden den noen dager nå.. og er fremdeles ganske fornøyd. Bruker en del minne riktignok. Har 4 tabber oppe nå, og Chrome bruker tilsammen 168 Mb minne på 6 prosesser..

 

Har ikke startet leseren på nytt på flere dager riktignok, kanskje den er litt som FF og samler på seg litt minnebruk etterhvert.

 

Edit: Prøvde å starte den på nytt. Nå er det oppe i 7 prosesser, men minnebruken gikk ned til 130 Mb med samme 4 tabbene oppe.

Endret av Ampy
Lenke til kommentar
Jeg har funnet en måte å kræsje Chrome så man må starte på nytt, ikke bare fanen med siden som kræsjer, men hele nettleseren. Ganske rart i grunnen.

 

Det er vel ikke :% det er snakk om? Jeg kan ikke skjønne hvorfor, men den er skummel. Uansett: dessverre, jeg vet ikke om eller eventuelt hvor Chrome har en offentlig bug tracker, men det har de nok (håper jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...