Gå til innhold

Google utfordrer nettlesermarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykk. Den er _kjapp_. Både rendering og javascript er merkbart raskere enn i Firefox. Absolutt en kurrant browser.

 

Men, etter flere år med Firefox og Adblocker hadde jeg helt glemt hvor mye forstyrrende animert/blinkende skit som er på omtrent alle websider i form av reklame. Det er helt uaktuelt å vurdere Chrome som primær browser før de har kommet så langt som til å få ferdig APIen sin for extensions/addons (de bekreftet i pressekonferansen at det vil komme) og at noen har snekret en adblocker. Enten det eller alle websider forkaster alt som heter animert reklame.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Chrome etter fem minutter virker overbevisende. Det gjenstår å se etter noen dagers bruk. Denne skal definitivt legges inn på jobben for å teste. Så enkelt og fritt for bloat, dette er bra.

 

Google docs, picasa webalbum og gmail går i alel fall vesentlig kjappere enn jeg er vant til. Det skullef orøvrig bare mangle at googles egen nettleser fikser sine egne sider best.

 

Men jeg holder fortsatt på det jeg sa tidligere, synd dette ikke var noe Opera fant på. Hadde håpet en outsider kunne banke de store gutta or en gangs skyld. Nå kan riktignok Opera fiske vilt etter kode i Chrome, men allikevel.

Lenke til kommentar
kult, ser jeg et youtube klipp så stopper det opp etter 2 sekunder, akkurat som i firefox, dårlig greier..

Oppgrader eller nedgrader Flash-programmet ditt, ikke nettleserenes feil. :)

 

Andre fordeler oppdaget:

-Kan dra faner fra Firefox til Chrome

-Stavekontroll her på forumet (og sikkert andre steder og)

Lenke til kommentar
Får ikke scrollet oppover med nettleseren (kun nedover), flere som sliter der?

 

Edit: (laptop scrollefelt)

La merke til det jeg og. Ellers er jeg godt fornøyd så langt, godt med noe nytt ;)

Det jeg liker best så langt er "new tab" siden og at browseren ikke har noen ramme i fullscreen. Deilig å ikke måtte kaste bort plass på noe man ikke trenger

Lenke til kommentar
Jeg opplever ingen forskjell på hastighet ved browsing mellom de forskjellige browserne. Så kan du klamre deg til benchmarks så mye du bare orker mens du surfer. Trolig taper du tid totalt fordi du må restarte browsern fordi flash hengte hele dritten :D

 

http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=08...52&from=rss

 

Og nei, har session management, så ingen fare for at jeg taper noe selv om en plugin skulle klikke.

 

 

1) Det tar tid å starte browseren på nytt.

2) Buuhu. #DEFINE DEBUG TRUE; Merkelig at en beta tar mye ram du gitt. Uansett spiller det ingen rolle for MITT valg om å bruke IE. Er det så vanskelig å forstå?

3) Ferdig med denne saken nå.

 

OT:

Sitter nå i google chrome og førsteinntrykket er veldig bra. Bruker en del ram den også i likhet med IE8. Men det er en liten kostnad i forhold til økt stabilitet på grunn av 1-process-per-tab.

 

Tror dette kan bli en veldig bra browser over tid.

 

En ting jeg syntes var litt rart er at f.eks flash-pluginen bare dukka opp en gang i oppgavebehandlingen. Når du killa den måtte samtlige sider som kjørte flash åpnes i ny tab. Reload hjalp heller ikke for å få flash til å fungere igjen. Jeg hadde kanskje en mistanke om at den lasta inn en ny for hver tab-proc som brukte flash.

Lenke til kommentar

Tja.. helt greit første inntrykk, synd ingen klarer å lage en zoom funksjon som er like bra som opera sin. Sider i Chrome ble jo helt på trynet når man zoomet de inn..

 

Det er riktignok en beta så noen feil er jo tillat.

 

Men ting jeg merker meg:

 

- http://tools.google.com/chrome/intl/no/features.html# har en del døde linker. Artig at de bruker youtube og ikke googles video tjeneste.

 

- Ingen mulighet til å importere innstillinger fra Opera.

 

- Som andre har nevnt før meg så er tilbake knappen treg, virker alikevel som at bilder mellomlagres, men siden lastes/tegnes på nytt.

Lenke til kommentar
- http://tools.google.com/chrome/intl/no/features.html# har en del døde linker. Artig at de bruker youtube og ikke googles video tjeneste.

 

- Ingen mulighet til å importere innstillinger fra Opera.

 

- Som andre har nevnt før meg så er tilbake knappen treg, virker alikevel som at bilder mellomlagres, men siden lastes/tegnes på nytt.

 

1 : Vel, de eier youtube også.

2 : Er vel ikke så høyt på prioriterings lista for beta'n.

Lenke til kommentar

Wow, denne var skikkelig bra. Liker faktisk tabbene i toppen veldig godt.

 

Den er også veldig rask. Merker at den er ekstremt mye raskere enn Firefox, spesiellt på sider med mye javascript (prøv å åpne 30 digg-poster i firefox vs chrome, ekstrem forskjell). Det som overrasket meg litt, var at Firefox var raskere på rendringen i enkelte situasjoner.

 

Merker samtidig at dette er en beta. Masse ting er direkte kopiert fra Safari og Firefox, virker det som. At den ikke har støtte for extensions, gjør at den er uaktuell for meg for øyeblikket. Tilbake-knappen er også litt treg.

 

Dette kan bli totalt genialt. Nå må de bare skynde seg å få en OS X-versjon ut, så blir jeg fornøyd. Håper at støtte for extensions også kommer snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...