Gå til innhold

Google utfordrer nettlesermarkedet


Anbefalte innlegg

I perioder opererer Chrome med voldsom harddisk-aktivitet. Noen som vet hva det er? Tilsynelatende en kjent sak, men jeg har ikke funnet noe svar på hvorfor ennå.

Den eneste sannsynlige forklaringen jeg har ramlet over er oppdatering av listen over kjente phising/malware sider. Mener å huske at FF3 hadde et tilsvarende problem med overdreven diskaktivitet enten grunnet det samme, eller grunnet oppdatering av databasen for awesome bar.

 

Det jeg ikke begriper er hvordan de presterer å få dette til. Jeg mener det både utfra et databaseteknisk synspunkt (hvordan klarer de å kode databaseaksessen så ineffektivt?) og rent logisk sett (hvorfor henter de ikke bare ned en ny sqlite - eller hva de nå bruker - fil og overskriver den eksisterende?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du trøbbel med Java? Installering av Java SE 6 Update 10 RC gjør susen.

 

http://java.sun.com/javase/downloads/ea.jsp

 

Innstallering av den der laget problemer med tipping i IE. I Chrome kom du inn på tippesidene med den, men de viser liksom bare halvt og blir ubrukelig.

 

Vel. Det er ikke Sun sin feil. Det er vel heller Norsk Tipping sin feil at de ikke støtter siste Java-versjon.

Lenke til kommentar

Personlig styrer jeg unna Chrome for en stundt til. Google applikasjoner som må installeres lokalt og har tilleggsnavnet Beta er FYFY!

 

På bachelor studiet gjorde vi en større endersøkelse hvorfor større funskjonaliteter og produkter fra Google fortsatt bare BETA flere år etter at det faktisk var relativt stabilt (se gmail,kalender, google verktøylinje)... Våre teorier var at de ikke kan garantere sikkerheten, eller gi god nok sikkerhet for sine applikasjoner slik at "beta" gjør det perfekt som ansvarsfraskrivelse.

 

Sier ikke at google ikke lager mye bra, for det gjør de. Men de er noen rasshøl uten like mtp sikkerhet, rettigheter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...