Gå til innhold

Google utfordrer nettlesermarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Google er flinke til å gjøre ting ENKELT... og hvis de klarer å gjøre dette her også... så emigrerer jeg fra Opera!

Takk!

Nei.

 

http://www.pcworld.com/article/146101/top_...d_failures.html

 

Absolutt sant, men dette ser ut som ett SVÆRT annet prosjekt en de andre. Det er bygd på åpen kode, de har gitt ut info om det før det kom ut (mange google produkter dukker pluttselig bare opp en dag uten informasjon), det ser ut som en seriøs satsning for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Ytelsen, stabiliteten og sikkerheten er mao. drastisk mye bedre enn hva den har vært i nettlesere til nå.

 

Så mye isolasjon fører til en del mer minnebruk enn det som strengt tatt er nødvendig. Jeg er spent på hvordan ytelsen blir der. Og hva med tilbakeknappen? I følge tegneserien hiver Chrome alt av data relatert til en nettside når du går til en annen innen en tab -- vil det si at å trykke "tilbake" blir like treigt som å gå til en side for første gang? Hva med caching? De har noe å si for ytelsen.

Lenke til kommentar
Og hva med tilbakeknappen? I følge tegneserien hiver Chrome alt av data relatert til en nettside når du går til en annen innen en tab -- vil det si at å trykke "tilbake" blir like treigt som å gå til en side for første gang? Hva med caching? De har noe å si for ytelsen.

 

Som jeg forutså: "tilbake" er tregt. Må testes ut i aktivt bruk en stund før jeg kan vurdere om det blir noen firefox-killer.

Lenke til kommentar

Dette skrives med Chrome. :)

Mangler en hel del før det blir aktuelt å bytte ut Firefox med denne. Førsteinntrykket er at den er rask og enkel (minimalistisk har jo alltid vært google sitt varemerke. Blir ikke mye enklere enn dette ...), men det mangler en hel del for å være en nettleser jeg kan bruke aktivt. Nå skal det sies at dette også var målet. Google ville fokusere på sidene og dermed tone ned på funksjonene til selve nettleseren, om det er en god ide gjenstår å se.

 

Jøss stavekontroll her jo. :p

Lenke til kommentar
Jeg opplever ingen forskjell på hastighet ved browsing mellom de forskjellige browserne. Så kan du klamre deg til benchmarks så mye du bare orker mens du surfer. Trolig taper du tid totalt fordi du må restarte browsern fordi flash hengte hele dritten :D

 

http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=08...52&from=rss

 

Og nei, har session management, så ingen fare for at jeg taper noe selv om en plugin skulle klikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...