Gå til innhold

Bevis for at Gud eksisterer


Anbefalte innlegg

Når kreasjonister skal bevise at vi ble skapt av et intelligent vesen, er det overaskende nok alltid DEMS gud som er skaperen.

 

Ali sier, vi ble skapt ergo Allah er skaperen!

Kristian sier, vi ble skapt ergo Gud er skaperen!

Sharon sier, vi ble skapt ergo Jehova er skaperen!

Gandi sier, vi ble skapt ergo Shiva er skaperen!

 

Dette kan vi fortsette med til vi har ramset opp alle de tusenvis av gudene som vi har funnet opp.

Jeg vil bare fastslå at hvis det engang ble bevist at kreasjonisme stemte, beviser det absolutt ikke at vi ble skapt av den kristene guden. Det er da mest sannsynelig at ingen av de nåværende gudene er den riktige, ettersom vi har funnet så mange vitenskapelige faktafeil at alt tyder på at det er mennskelaget.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen svar på hvor mye energi som finnes i universet.

Jo, faktisk.

Den samlede summen av all energi er eksakt lik null, tygg på den, hehe ;)

Kilde Stephen Hawking - A Brief History of Time, søk etter "by gravity".

Summen av energi vil ikke si at det er tomt for energi.

 

Det finnes ingen svar på hvor mye energi som finnes i universet.

Jo. Null. :)

Kverulanter finnes også……

 

Her bør du presisere hva du mener med virkelig energi, er spent på å se din refutajon av årevis med arbeide uført av verdens mest brilliante astronomer. Sett i gang ;)

Fortsatt noen som vil kverulere……

Det finnes masse potensiell energi i universet. Det er det som holder universet på plass og hvis det ikke hadde funnes, hadde universet falt inn i seg selv. Derfor brukes begrepet null energi. Ukjent mengde energi og ingen energi er det samme, men likevel ulik. Tilstanden er overalt og på samme tid.

 

Når jeg henviser til virkelig energi, var det muligens feil måte å ordlegge seg på. Men hvis du leser pensum på ungdomskolen finner du ut av hvilke energiformer vi har. Kunne sikkert funnet noe å linke til, men det antar jeg du klarer selv.

 

Denne diskusjonen er litt utenfor det som trådstarteren begynte med, og det jeg ville vise var at gud er skapt av mennesker og ikke gud som skapte menneskene. Dette grunnet i at kloden vi bor på er skapt av en energistrøm/utladning (big-bang) og før i verden når menneskeheten ikke hadde den kunnskapen vi har i dag ble skapelsen opphøyd til en gud. Dermed er gud energi……… punktum finale.

Lenke til kommentar
Her bør du presisere hva du mener med virkelig energi, er spent på å se din refutajon av årevis med arbeide uført av verdens mest brilliante astronomer. Sett i gang ;)

Fortsatt noen som vil kverulere……

Det finnes masse potensiell energi i universet. Det er det som holder universet på plass og hvis det ikke hadde funnes, hadde universet falt inn i seg selv. Derfor brukes begrepet null energi. Ukjent mengde energi og ingen energi er det samme, men likevel ulik. Tilstanden er overalt og på samme tid.

 

Når jeg henviser til virkelig energi, var det muligens feil måte å ordlegge seg på. Men hvis du leser pensum på ungdomskolen finner du ut av hvilke energiformer vi har. Kunne sikkert funnet noe å linke til, men det antar jeg du klarer selv.

 

Denne diskusjonen er litt utenfor det som trådstarteren begynte med, og det jeg ville vise var at gud er skapt av mennesker og ikke gud som skapte menneskene. Dette grunnet i at kloden vi bor på er skapt av en energistrøm/utladning (big-bang) og før i verden når menneskeheten ikke hadde den kunnskapen vi har i dag ble skapelsen opphøyd til en gud. Dermed er gud energi……… punktum finale.

 

Dette er jo bare tøv fra ende til annen, kom med fakta og link det du orker, jeg lar meg ikke dupere av flyktig retorikk, her er det kun kalde fakta som gjelder ;)

 

Det siste er jeg imidlertid enig i, men la meg tilføye at siden energi er alt og alt er energi og summen av energi er eksakt lik null er også gudsbegrepets gyldighet eksakt lik null.

 

QUED

EOD ;)

Lenke til kommentar
Det han reagerer på er nok setninger som disse:

 

Ukjent mengde energi og ingen energi er det samme, men likevel ulik. Tilstanden er overalt og på samme tid.

 

Det er rimelig meningløst og intetsigende. :)

Wahoooo…… har jeg skrevet det!!! :no:

Slik er det når man har en tanke og klakker fort på tastaturet uten å vurdere nærmere. Her har dere rett til å kritisere. Stryk denne setningen fra hukommelsen.

Edit: Forklaring følger i neste episode..... :dribble:

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke ta deg seriøst når du trekker ut punkter og ikke får med deg helheten. Uten helhet, ingen mening. :roll:

Skal jeg si min ærlige mening gir ikke dette noe mer mening med helheten heller, for det endrer jo ikke det faktum at gud ikke kan bevises, eller motbevises.... gjør det vel?

 

Så hvorfor vil du at vi skal ta deg seriøst når du uttaler noe slikt? Alle som tror på gud tror jo nødvendigvis at han eksisterer, hvis ikke hadde dere jo vært ateister... :) Men han kan fremdeles ikke bevises eller motbevises.... Såpass kan du være enig i eller? :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke ta deg seriøst når du trekker ut punkter og ikke får med deg helheten. Uten helhet, ingen mening. :roll:

Problemet er at punktet om at "ingenting kan eksistere uten at noe forstår det" i praksis bare er noe du har funnet på for å få argumentasjonsrekken din til å henge sammen. Du kan ikke bevise at det stemmer, og andre kan ikke motbevise det.

Lenke til kommentar
Så at det var mange tråder om at Gud ikke eksisterer, jeg har derimot prøvd å bevise at han eksisterer:

 

Jeg tror at Gud eksisterer. Ikke som en religiøs person eller relikvie, men som noe overordnet, noe som er større en menneskeheten. Dette baserer jeg på at ingenting kan eksistere uten at noen forstår det. Vi kan plante trær, og vi kan vanne dem, og de gror. Men hvorfor gror de? Dette kan vi f.eks. ikke forstå fullt ut. Men vi kan «gro» hus, for vi forstår dem. Vi kan «gro bygninger» og «gro» brød. Men vi kan ikke «gro» liv, vi kan sørge for at de rette omstendighetene er til stede for at det skal skje, men ikke noe mer. For at ting som vi ikke forstår skal skje eller være til stede, må det være noe eller noen som forstår dem. Derfor er det også en Gud.

 

1. tro ≠ bevis

2. "ingenting" er kun et konsept som ikke fungerer i prakis da vi ikke har observert et absolut vakum.

3. trær gror fordi de har gener og dna som gjør at kan ta til seg næring fra sollys, bakken og luften og vokse.

4. vi kan "gro" liv vet å bygge syntetisk dna. spørsmålet er vel kanskje da hva du mener med ordet liv.

5. "For at ting som vi ikke forstår skal skje eller være til stede, må det være noe eller noen som forstår dem. Derfor er det også en Gud." Om en følger den logikken så er vi selv guder. Mer kunnskap og mer tid vil da gi oss en større gud status da vi forstår mer og mer for hver dag som går. Dagens menneske vil da være morgendagens gud.

 

Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything so mind-bogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the non-existence of God. The argument goes something like this:

"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."

"But," says Man, "the Babel fish is a dead giveaway isn't it? It could not have evolved by chance. It proves that You do exist, and so therefore, by Your own arguments, You don't. Q.E.D."

"Oh dear," says God, "I hadn't thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic.

Endret av nostrum82
Lenke til kommentar

For å utdyte litt av sitatet fra Douglas Adams. En "Babel Fish", er en liten fisk som du putter inn i øret. Denne fisken leser av det som blir sagt, og oversetter det feilfritt til han som putta fisken i øret, til sitt språk. Du kan, med andre ord, forstå kinesisk, klingon, japansk, fransk, engelsk, etc, uten det minste problem, så lenge du har fisken i øret.

 

Så det så.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan jeg bruke internett. Jeg kan også bruke hodet, og husker det jeg har lært. Nå, om du vil være så snill å gi meg linken til denne siden din som skal gi meg svaret på "topp posten" ville jeg være beæret. Selv om jeg tviler på at det står et svar på den siden.

 

talkorigins.org, ironchariots.org. Der burde du finne svar på det aller meste du lurer på.

Lenke til kommentar

Bevis for at Gud eksisterer....

 

Da han helbredet meg, ble jeg nokså tilfreds;)

Menneskets sjel...

Ulogiske bønnesvar

Helbredelser

At antall kristne øker ufattelig mye hver dag!

 

Men dette er da ikke beviser vil mange si... Og jeg er enig, for de jeg ikke kan bevise det. Det jeg kan er å si at det stemmer, og at jeg er har opplevd Gud, og umulige (menneskelig sett) ting har skjedd. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Bevis for at Gud eksisterer....

 

Da han helbredet meg, ble jeg nokså tilfreds;)

Menneskets sjel...

Ulogiske bønnesvar

Helbredelser

At antall kristne øker ufattelig mye hver dag!

 

Men dette er da ikke beviser vil mange si... Og jeg er enig, for de jeg ikke kan bevise det. Det jeg kan er å si at det stemmer, og at jeg er har opplevd Gud, og umulige (menneskelig sett) ting har skjedd. Tro det eller ei.

Ja,ha.... hva umulige ting er det som er skjedd? Kan du komme med noen beskrivelser? Og et siste spørsmål; hvordan har du opplevd gud?

Lenke til kommentar
Bevis for at Gud eksisterer....

 

Da han helbredet meg, ble jeg nokså tilfreds;)

Menneskets sjel...

Ulogiske bønnesvar

Helbredelser

At antall kristne øker ufattelig mye hver dag!

 

Men dette er da ikke beviser vil mange si... Og jeg er enig, for de jeg ikke kan bevise det. Det jeg kan er å si at det stemmer, og at jeg er har opplevd Gud, og umulige (menneskelig sett) ting har skjedd. Tro det eller ei.

 

A) Det har aldri forekommet noe beviselig tilfelle av overnaturlig helbredelse.

B) Det finnes ingen bevis for at mennesker har noen sjel.

C) Det finnes ingen bevis for at noen som helst bønner blir besvart. Det er gjort flere kontrollerte forsøk på dette og ingen har vist noen positiv effekt.

D) Det finnes ingen bevis for det du kaller helbredelser.

E) Antallet psykisk og fysisk utviklingshemmede øker også hver dag, antallet ateister øker også hver dag, antallet andre religiøse øker også hver dag. Hva er poenget ditt sa du?

 

Det du kan si er at du TROR du har opplevd gud og umulige ting. Sannsynligvis kan flere her på forumet forklare hva det som for deg virker totalt umulig og uforklarlig. :)

Lenke til kommentar
Da han helbredet meg, ble jeg nokså tilfreds;)

Menneskets sjel...

Ulogiske bønnesvar

Helbredelser

At antall kristne øker ufattelig mye hver dag!

 

Om jeg kan spørre, kan du utdype hva han gjorde med deg?

 

Hva mener du er sjelen? Er det noe som gjør hver person unik? For da er sjelen bare tolkninger og erfaringer hjernen samler opp mens personen vokser opp.

 

Med så mange som ber hver dag så er det sannsynlig at et par av bønnene går i oppfyllelse bare på tilfeldighet alene.

 

Mener du de helbredelsene via tv-prester i USA, eller? Gjerne gi noen videoer, evt kilder.

 

Hvis ingen vet det riktige svaret, men velger å tro på en løgn så blir ikke den løgnen noe mer riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...