Gå til innhold

Bevis for at Gud eksisterer


Anbefalte innlegg

Så at det var mange tråder om at Gud ikke eksisterer, jeg har derimot prøvd å bevise at han eksisterer:

 

Jeg tror at Gud eksisterer. Ikke som en religiøs person eller relikvie, men som noe overordnet, noe som er større en menneskeheten. Dette baserer jeg på at ingenting kan eksistere uten at noen forstår det. Vi kan plante trær, og vi kan vanne dem, og de gror. Men hvorfor gror de? Dette kan vi f.eks. ikke forstå fullt ut. Men vi kan «gro» hus, for vi forstår dem. Vi kan «gro bygninger» og «gro» brød. Men vi kan ikke «gro» liv, vi kan sørge for at de rette omstendighetene er til stede for at det skal skje, men ikke noe mer. For at ting som vi ikke forstår skal skje eller være til stede, må det være noe eller noen som forstår dem. Derfor er det også en Gud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ber altså at jeg skal på atomnivå forklare hvordan h20 molekelyer tas opp i plantene. Hvordan fotosyntese fungerer? Dette er vel forøvrig ungdomskolepensum så vidt jeg vet.

 

Tror ikke den mest konservative presten ville turt å komme med slike utsagn som dette.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
er alle kristene uopplyste?

ikke rart de tror på en Gud når de ikke har fakta på bordet.

 

Har jeg noen gang sagt jeg er kristen? Hvis du leste toppposten i det minste ville du ha funnet ut at jeg ikke mente det på et "religiøst" plan. Men som noe overordnet.

 

Du ber altså at jeg skal på atomnivå forklare hvordan h20 molekelyer tas opp i plantene. Hvordan fotosyntese fungerer? Dette er vel forøvrig ungdomskolepensum så vidt jeg vet.

 

Hva har det med saken å gjøre. Det skaper allikevel ikke liv. Hva er det som gjør at tingene som lever faktisk LEVER. Det kan ikke vitenskapen bevise. De kan gå ned til så "smått" de bare vil, og det de finner er en eller annen form for atomer i bevegelse. Men bevegelse skaper ikke liv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Har jeg noen gang sagt jeg er kristen? Hvis du leste toppposten i det minste ville du ha funnet ut at jeg ikke mente det på et "religiøst" plan. Men som noe overordnet.

 

samme hva du kaller det, men hvis man TROR på noe slikt er man relgiøs,

du kan kalle det lakenspøkelse men du er fortsatt relgiøs.

 

fakta er fakta, tro er tro..

Lenke til kommentar
ikke liv. Hva er det som gjør at tingene som lever faktisk LEVER. Det kan ikke vitenskapen bevise. De kan gå ned til så "smått" de bare vil, og det de finner er en eller annen form for atomer i bevegelse. Men bevegelse skaper ikke liv.

 

Da må du isåfall omformulere og si at vitenskapen ikke kan forklare en eventuell "skjel". Vitenskapelig kan det ikke bevises eller motbevises. Men man kan bevise alle kjemiske reaksjoner som skal til for å lage liv (så hvor kommer skjelen in).

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Dette baserer jeg på at ingenting kan eksistere uten at noen forstår det.

Hvorfor ikke?

 

så du mener at siden vi ikke vet hvordan ett lyn og torden oppstår kan det ikke eksistere? eller at det må være en "gud" som lager det?

 

vi vet ingen ting til det er bevist. og det blir det med tiden...

ikke at det er en gud, for det blir litt absurd og bevise

Lenke til kommentar
Har jeg noen gang sagt jeg er kristen? Hvis du leste toppposten i det minste ville du ha funnet ut at jeg ikke mente det på et "religiøst" plan. Men som noe overordnet.

 

samme hva du kaller det, men hvis man TROR på noe slikt er man relgiøs,

du kan kalle det lakenspøkelse men du er fortsatt relgiøs.

 

fakta er fakta, tro er tro..

 

Ja, men jeg tror alikevel ikke du skjønner hva jeg mener. Var vanskelig å sette det ned på papir. Men jeg er fremdeles ikke kristen, om du velger å definere religion som "tro på en høyere makt".

 

 

Så når det er noe du ikke forstår, så er det automatisk en magisk Gud som står bak? At hypotese A er feil, betyr ikke at hypotese B er riktig.

 

Quite right, det er sant som du sier. Det er det som er så kjekt med filosofi, det er ingen fasitsvar. Men hva mener du eventuellt om dette, og hva mener du med "magisk"? Er det et ord du bruker om noe du ikke forstår kanskje?

Lenke til kommentar
Så at det var mange tråder om at Gud ikke eksisterer, jeg har derimot prøvd å bevise at han eksisterer:

 

Jeg tror at Gud eksisterer. Ikke som en religiøs person eller relikvie, men som noe overordnet, noe som er større en menneskeheten. Dette baserer jeg på at ingenting kan eksistere uten at noen forstår det. Vi kan plante trær, og vi kan vanne dem, og de gror. Men hvorfor gror de? Dette kan vi f.eks. ikke forstå fullt ut. Men vi kan «gro» hus, for vi forstår dem. Vi kan «gro bygninger» og «gro» brød. Men vi kan ikke «gro» liv, vi kan sørge for at de rette omstendighetene er til stede for at det skal skje, men ikke noe mer. For at ting som vi ikke forstår skal skje eller være til stede, må det være noe eller noen som forstår dem. Derfor er det også en Gud.

Er den lammeste forklaringen jeg har hørt til dags dato.... "Derfor er det også en gud." Bevis er bortkastet her. Skal VEDDE på at du krever bevis for ALT annet i livet ditt! Alt bortsett fra gud såklart, da trenger vi ikke bevis.

 

Vi VET i dag hva som gjør at treet gror, et tre er, enten du tror det eller ei, en fjern fjern slektning av oss, som alt levende på jorden er det.... Vi kommer en eller annen gang fra det samme opphavet. Dette er en vanskelig historie å svelge for en kristen som er indoktrinert til å syntes så godt om seg selv og ser ned på alt annet da de tror det som bibelen sier, at mennesket er satt til å råde over alt, men det er ikke slik... Vi er alle her for å føre arten videre sånn grovt sett.

 

LES OM DETTE HER

 

 

 

Er nesten så jeg lurer på hva de lærer på skolene nå om dagen...? Er lærerne helt lamme eller? Hvor kommer du fra og hvor har du vært i de siste.... vel, hele ditt liv? Innelåst hos en eller annen skummel sekt? Virker sånn så kunnskapsløs som du virker, beklager å måtte si det. Ihvertfall gjør et forsøk på å forstå hvordan verden virker da FØR du kobler inn den lamme historien om gud, vær så snill.... Da har infoen du trenger RETT foran deg akkurat NÅ!

Du vet, internettet.... Utrolig hva du kan finne der skal jeg si deg.. :)

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Er nesten så jeg lurer på hva de lærer på skolene nå om dagen...? Er lærerne helt lamme eller? Hvor kommer du fra og hvor har du vært i de siste.... vel, hele ditt liv? Innelåst hos en eller annen skummel sekt? Virker sånn så kunnskapsløs som du virker, beklager å måtte si det. Ihvertfall gjør et forsøk på å forstå hvordan verden virker da FØR du kobler inn den lamme historien om gud, vær så snill.... Da har infoen du trenger RETT foran deg akkurat NÅ!

Du vet, internettet.... Utrolig hva du kan finne der skal jeg si deg.. :)

:)

 

tror nok at kristene velger og ignorere det de lærer på skolen og heller tror på en eldgammel eventyr fortelling, som for meg virker helt søkt og heller velge det.

Lenke til kommentar
ikke liv. Hva er det som gjør at tingene som lever faktisk LEVER. Det kan ikke vitenskapen bevise. De kan gå ned til så "smått" de bare vil, og det de finner er en eller annen form for atomer i bevegelse. Men bevegelse skaper ikke liv.

 

Da må du isåfall omformulere og si at vitenskapen ikke kan forklare en eventuell "skjel". Vitenskapelig kan det ikke bevises eller motbevises. Men man kan bevise alle kjemiske reaksjoner som skal til for å lage liv (så hvor kommer skjelen in).

 

Det kommer da an på hvordan man definerer sjel. Jeg vil si at det er feil bruk av begrepet "sjel". Vil du påstå at dyr har sjel?

 

 

Dette baserer jeg på at ingenting kan eksistere uten at noen forstår det.

Hvorfor ikke?

 

så du mener at siden vi ikke vet hvordan ett lyn og torden oppstår kan det ikke eksistere? eller at det må være en "gud" som lager det?

 

vi vet ingen ting til det er bevist. og det blir det med tiden...

ikke at det er en gud, for det blir litt absurd og bevise

 

Jeg tenkte helst på en eller annen form for liv. Hvordan lyn oppstår vet jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg tenkte helst på en eller annen form for liv. Hvordan lyn oppstår vet jeg.

 

jasså du vet det? da er du alene om det, for forskere har bare en teori på det.

de vet mer om hvordan en stjerne mange millioner mil unna i galaksen oppstår

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Vi VET i dag hva som gjør at treet gror, et tre er, enten du tror det eller ei, en fjern fjern slektning av oss, som alt levende på jorden er det.... Vi kommer en eller annen gang fra det samme opphavet. Dette er en vanskelig historie å svelge for en kristen som er indoktrinert til å syntes så godt om seg selv og ser ned på alt annet da de tror det som bibelen sier, at mennesket er satt til å råde over alt, men det er ikke slik... Vi er alle her for å føre arten videre sånn grovt sett.

 

LES OM DETTE HER

 

 

 

Er nesten så jeg lurer på hva de lærer på skolene nå om dagen...? Er lærerne helt lamme eller? Hvor kommer du fra og hvor har du vært i de siste.... vel, hele ditt liv? Innelåst hos en eller annen skummel sekt? Virker sånn så kunnskapsløs som du virker, beklager å måtte si det. Ihvertfall gjør et forsøk på å forstå hvordan verden virker da FØR du kobler inn den lamme historien om gud, vær så snill.... Da har infoen du trenger RETT foran deg akkurat NÅ!

Du vet, internettet.... Utrolig hva du kan finne der skal jeg si deg.. :)

:)

 

OBS: Jeg vet at hva som gjør at treet gror, fotosyntes etc. etc. Men hva skaper LIVET? Der har du nok en litt hardere nøtt å knekke.

 

Nei har ikke vært innelåst hos en skummel sekt, og jeg syns at du kan holde deg for god til å komme med personangrep. Om du mener jeg er kunnskapsløs får du heller prøve å overbevise meg da, så skal jeg høre på hva du har å si og trekke mine egne konklusjoner ut fra dette.

 

 

Så fordi vi ikke forstår alt i verden på dette tidspunktet så må det være en Gud som står bak det? Nei den får du dra lengre ut i skogen med, vi utvikler oss stadig, vi finner svar, dette har historien vist oss mange ganger.

 

Ikke bare fyll inn "gud står bak det" der du ikke forstår noe.

 

På dette tidspunktet nei, men visse ting finnes det nok ikke svar på. Selvfølgelig utvikler vi oss, og jeg er så utrolig glad for at det ikke er fasitsvar på dette.

 

 

Jeg tenkte helst på en eller annen form for liv. Hvordan lyn oppstår vet jeg.

 

jasså du vet det? da er du alene om det, for forskere har bare en teori på det.

de vet mer om hvordan en stjerne mange millioner mil unna i galaksen oppstår

 

 

Lynet oppstår når spenningen mellom et område med positiv elektrisitet og et område med negativ elektrisitet i atmosfæren blir så stor at det utløses en gnist mellom de to områdene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...