Gå til innhold

Bevis for at Gud eksisterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jovisst vet jeg at religion har utledet til mye negativt. Men tenk også på hvor mye positivt som kommer fra religion. Jeg tror at uten religion ville vi fått anarkistiske tilstander, noe som i teorien er umulig. Det ville automatisk blitt opprettet et system, om enn så enkelt som "den sterkestes rett". Deretter ville religion oppstått på nytt, og jeg tror man hadde fått en god del positive leveregler.

Hva i all verden baseres dette på? Tilstandene har aldri vært bedre enn de er uten religion. De mest stabile landene er også de minst religiøse (se på Vest-Europa). Alle disse positive levereglene du snakker om er ikke fra bibelen eller fra religion, de er grunnleggende moraler fra sivilisasjoner som har tilpasset seg verden. Religion tilpasser seg moraler og verdier, ikke omvendt (se på GT sammenlignet med NT).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Definisjon: Gud er energi. Ingen ting overnaturlig ved det.......

Kor mange Joule er han då? Energi er ein skalar fysisk kvantitet på moglegheita til å utføre arbeid. Målast i Joule (tidlegare i kalori) og nemninga er forkorta kgm²/s²

Lenke til kommentar

All tro på en Gud i hvilken som helst form er uten bevis. Hadde vi hatt NOE som helst bevis for det så hadde vi visst det. Med andre ord, så er alle definisjoner av Gud AKKURAT like gyldige. Like gyldig som ideen om at uglen som uler utenfor vinduet mitt skapte verden for en time siden og plantet hukommelse i hodene våre så det skulle virke som om at vi har vært her hele tiden.

 

Jeg er forsåvidt en pastafarien som har viet livet mitt til å tilbe det flygende spaghetti monsteret. Vi har også en bibel, og alt som står der går til og med hånd i hånd med evolusjon. Det er det ingen andre sin bibel som gjør.

Lenke til kommentar
Definisjon: Gud er energi. Ingen ting overnaturlig ved det.......

Hvaslags energi er gudene da?

 

Ser du allerede har tatt steget ved å bestemme deg for at det bare er en gud. Uten bevis?

Alt er jo avhengig av definisjoner. Det første man bør gjøre er å definere hva Gud er. Er det en gammel mann med skjegg som går på himmelhvelvingen og stikker hull med stokken, slik at det blir stjerner? Eller hva…..?

 

For at vi skal kunne leve og/eller gro, så må vi ha energi. Vårt univers ble skapt av energi, etc…

Etter bibelen skapte gud himmelen og jorden. Derfor kan vi konkludere med at Gud er energi……

 

Definisjon: Gud er energi. Ingen ting overnaturlig ved det.......

Kor mange Joule er han då? Energi er ein skalar fysisk kvantitet på moglegheita til å utføre arbeid. Målast i Joule (tidlegare i kalori) og nemninga er forkorta kgm²/s²

Det finnes ingen svar på hvor mye energi som finnes i universet.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Det finnes ingen svar på hvor mye energi som finnes i universet.

 

Jo, faktisk.

Den samlede summen av all energi er eksakt lik null, tygg på den, hehe ;)

Kilde Stephen Hawking - A Brief History of Time, søk etter "by gravity".

Stor forskjell på sum av energi og virklig mengde energi. Hvis summen ikke hadde vært null, så tror jeg ikke universet hadde hold seg på plass der det er i dag (og hvor er det?).

Lenke til kommentar

Å si at X må ha forårsaket at universet innehar "livsvennlige" tilstander og bruke det som et argument er verdiløst siden universet beviselig er særdeles fiendtlig for alle former for liv vi kjenner.

Ren sannsynlighetsberegning tilsier at sannsynligheten for at en av en mengde milliarder planeter har de rette forholdene for liv ikke er usannsynlig, men heller ikke noe som må ha skjedd. Det kan være det er liv andre steder, men så langt er vi det eneste.

Som ingeniør kan jeg ikke si annet enn at en såkalt "designer" har totalt feilet her om universet var designet for liv.

 

Og hvordan kan vi - den 5. ape - si at vi er det ultimate? At vår tidsmessig infinitesimale tilværelse som art på denne planeten er et slag mål?

Snakk om å ta seg selv høytidelig, det hele blir latterlig om en ser ting i perspektiv.

 

Noe som minner meg om Douglas Adams Total Perspective Vortex.

Vi skulle seriøst hatt noe sånt for å vise enkelte hvor lite vi mennesker har å si for planeten og universet :D

Lenke til kommentar
Jeg tror dette spørsmålet er ment to be uncracket. Jeg personlig tror ikke på gud. Men man kan jo spekulere innimellom på f.eks. at månen er akkurat der den er og sperrer for sollyset slik at det blir natt på jorda.

Det kalles måneformørkelse. Det er ikke det samme som natt.

 

For at vi skal kunne leve og/eller gro, så må vi ha energi. Vårt univers ble skapt av energi, etc…

Etter bibelen skapte gud himmelen og jorden. Derfor kan vi konkludere med at Gud er energi……

Tull! Du hopper over viktige steg og finner konklusjoner uten argumentasjon.

 

Hvorfor lar du semittisk mytologi svare til hvorfor det kun er en gud og hvorfor guden er energi? Hvordan kan du ekskludere et flertall av guder eller ingen guder overhodet?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tja, en kan jo prøve én av disse:

 

Se filmen hos Youtube

 

Se filmen hos Youtube

 

Ennå mangler VY Canis Majoris, en rød hypergigant og den aller største stjernen vi vet om så langt (radius = 1800-2100 ganger solas).

 

The Total Perspective Vortex, in the fictional world of Douglas Adams's The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, is allegedly the most horrible torture device to which a sentient being can be subjected. Located on Frogstar World B, it shows its victim the entire unimaginable infinity of the universe with a very tiny marker that says "You Are Here" which points to a microscopic dot on a microscopic dot.

 

The machine was originally invented by one Trin Tragula in order to annoy his wife. Because she was forever nagging him for having no sense of proportion, he decided to invent something that would show her what having a sense of proportion really meant. Unfortunately the shock of being placed in the Vortex destroyed her brain, but Trin Tragula's grief was tempered by the knowledge that he had been right and she had been wrong. The Total Perspective Vortex had proved that in an infinite universe the one thing sentient life cannot afford to have is a sense of proportion.

Hmm ... Then again, maybe not. :D

 

Det finnes ingen svar på hvor mye energi som finnes i universet.

Jo. Null. :)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Det finnes ingen svar på hvor mye energi som finnes i universet.

 

Jo, faktisk.

Den samlede summen av all energi er eksakt lik null, tygg på den, hehe ;)

Kilde Stephen Hawking - A Brief History of Time, søk etter "by gravity".

Stor forskjell på sum av energi og virklig mengde energi. Hvis summen ikke hadde vært null, så tror jeg ikke universet hadde hold seg på plass der det er i dag (og hvor er det?).

 

Her bør du presisere hva du mener med virkelig energi, er spent på å se din refutajon av årevis med arbeide uført av verdens mest brilliante astronomer. Sett i gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...