Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte er du sjuk ?


Thomas.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde vært litt interessant om folk kunne skrive ned kosthold, hvor mye trening o.l. i forhold til hvor ofte de er sjuke. hadde vært fint å vite.

 

har kronisk leddlidelse og pollen allergi. bortsett fra det kan jeg ikke huske sist gang jeg hadde noen annen sykdom...

 

spiser som en OL utøver, trener ca 1-2 gang i uka og har generelt en ganske happy attitude når det kommer til livet.

:)

er 17 år.

Lenke til kommentar

var som regel aldri særlig syk når jeg var yngre.. forkjølt og litt feber er vel det eneste..

 

frem til jeg var rundt 21, etter det var jeg syk 5-6 ganger i året, bihulebetennelse forkjølt året rundt..

80 fraværsdager på 2 år.

 

nå har jeg ikke vært syk på nesten 2 år, er nå 25 år. ikke en eneste fraværsdag.

 

jeg vet også grunnen for hva som gjorde meg syk.

dårlige mat vaner, alkohol, stress , jobb

 

kutta ut 90% av alkoholen og begynte å spise variert..

 

nå skulle jeg ønske jeg var syk litt oftere :p

Lenke til kommentar

Om vinteren er jeg konstant tett og sår i halsen. Det varierer i hvor ille det er, men jeg pleier da å være syk i en-fem virkedager i måneden (skole). I 2006 var jeg hjemme i hele februar. Jeg er allergisk mot gresspollen og har anstrengelsesastma, men det er ikke verre enn at jeg kan ta medisiner.

Lenke til kommentar

Frem til i fjord høst når jeg trente hardt, hadde et godt kosthold og i tilegg en rekke kosttilskudd var jeg aldri sjuk. Jeg ble ikke engang forkjølet eller snufsete i nesa.

 

Jeg drev da med tung styrketrening to ganger i uka.

 

Og nå når jeg blir kvitt litt mer overflødig fett er det vel på`n igjen.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Har noen sykedager i året. Forrige skoleår var jeg ikke sykere enn at jeg kunne gå på skolen. I år har jeg vært borte en dag(matforgiftning), men det kommer nok til å bli mange flere dager hvis jeg spiller basket i år (får ikke nok tid til å bli helt frisk før jeg spiller igjen).

 

Selv spiser jeg godt, og trener 6-7 ganger i uka.

Lenke til kommentar

Hver søndag? :p

Neh, har vært borte fra skolen 2 dager på 14 år og 1 dag borte fra jobben på 5 år, så jeg er nok ganske frisk. Har forøvrig tatt smertestillende en gang, samt hodepinetablett en gang (ihvertfall så langt tilbake som jeg husker). Er derimot allergisk (hovedsaklig mot bjørkepollen) og blir fort slimete i halsen om vintern.

 

Trener innimellom, og spiser særdeles lite variert kost. Tar dog vitamintilskudd.

Lenke til kommentar

Er 17 år nå, og har ikke vært syk siden jeg begynte på ungdomsskulen vel 4-5år siden. Selv den tid var det stort sett heller ikke sykdom, men heller skader og åpne sår som holdt meg ute fra skolen i en dag eller to.

 

Mitt kosthold består av hva jeg får tak i av mat, gjerne en gigantisk frokost på opptil 8-10skiver(halvt til 2/3 av et brød), med stort sett det samme pålegget, men ulikt fra dag til dag. Forøvrig tar jeg innover meg ganske store mengder mat for dagen, noe som hjelper meg med å holde meg aktiv og vekten nede. Noe rundt 170-175cm, noe lavt, og en beskjeden vekt på ca. 65-70. Jeg er heller ikke lubben, om det var slik å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...