Gå til innhold

Nye priser på One Call faktura


Anbefalte innlegg

Hei,

 

er nettopp registrert som bruker her, og spør kanskje om ting dere allerede har diskutert.

 

Men altså, jeg og mange i familien har hatt One Call i ca 16 måneder nå.

 

Var inne på Telepriser.no og finner at MTU Fri og Tele2 Sheriff er blitt/blir billigere å benytte enn One Call.

For mitt eget vedkommende har jeg allerede bedt om overføring til MTU Fri.

 

MEN så sier en bekjent at MTU er bare dritdårlig på dekning, selv i sentrum av Oslo.

 

Er det noen her som har erfaring med MTU Fri og som kan fortelle meg om jeg har gjort et dårlig bytte?!

 

Har vurdert Tele2 Sheriff også, men tenkte å avvente egen erfaring med MTU Fri før jeg evt bytter igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dabear:va nå æ skrabla ned i full fart,forventer ikke et godt svar uansett.

tips:

tror det ska være(eller va muligens) en egen tråd får dem som elsker å syte å klage på hvær minste skivefeil eller ordleggelse..gå dit å syt.

Minner om nettiketten:

https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#tid

Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Hvis du i etterkant oppdager en skrivefeil kan du i så fall bruke "Edit"-funksjonen til forumet for å endre på det som var feil. Det er vanlig å skrive "Edit: 'Det som har blitt endret'" etter en eventuell endring slik at folk kan se hvorfor du har endret på innlegget.

 

Dialekt skal med andre ord heller ikke brukes på forumet, da det regnes som skrivefeil i forhold til bokmål/nynorsk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, men evt. kommentarer skal tas på PM.

Lenke til kommentar
Innbruddsalarm kan ha SIM-kort som melder i fra hvis telefonlinja skulle ryke, eller hvis det blir gjort innbrudd.
På den annen side er det jo snakk om 59 øre for de få samtalene som gjøres (regner ikke med at det _egentlig_ er så enormt mange samtaler fra alarmsentraler, ei heller at de er så fryktelig lange)... Det er nok i mye større grad alle brukerne som ringer under 120 minutter og sender mindre enn 90 SMS som faktisk kan ha omlag 100-150 samtaler i måneden som _er_ problemet deres.
Lenke til kommentar
De tjener mere på og bli kvitt gratispassasjerene. Og med og bli kvitt dem som ikke betaler noe, så vil det bli mer igjenn for dem som legger igjenn noen kroner i kassa demmes.
De tjener ingenting, de sparer. Men samtidig må de brukerne som allerede har 150-200 minutter i måneden også betale startavgift. Gitt at de i dag har 200 minutter à ett minutt, så måtte de betale ca 80min*0.80kr/min = 64kr, pluss 0.59*80 = 47.20kr. Nå går prisen opp med 58.80kr (120*0.59 -80*0.15) for de samme minuttene, vi snakker altså om en prisøkning på 53%!
Lenke til kommentar
Sheriff har ikke noen min.fakturering det står jo på nettsidene til tele2.no

Jeg har linket direkte til der det står i den andre posten som omhandlder dette.

Tele2 abbonementet UNO har en min.fakt på rundt 90kr, men står ikke at Sheriff har det.

Hvis du leser mitt første innlegg, post nr 77 igjen, vil du se jeg skrev nettopp dette.

 

Men allikevel har jeg fått en post på min faktura med minimumsdebitering på 88 kr før mva, altså er det en forskjell mellom hva tele2 opplyser på nettsidene sine og hva de gjør i praksis på fakturaen.

 

Det er dette det handler om.

Lenke til kommentar
ja huffamameg om stakkars der ikke kan ringe HELT gratis lenger...

skal dere ha et bra alternativ så bytt til chess premium, stabilt og billig.

 

synes det er smålatterlig og ofre alt som heter stabile tjenester og politelig kunderservice for og spare 30 kr i mnd. skal dere spare 30 kr i mnd så kjøp en pølse mindre på shell. ;)

Nei, veit du hva. Om jeg har muligheten til å ringe gratis, så vil ikke det faktum at du ønsker å betale mer for en slik teletjeneste, stoppe meg. Chess premimum passer iallefall ikke meg. Jeg rekner med tele2 har god nok dekning for min del; one call hadde jeg heller ingen problemer med.

 

Kundeservice har jeg ikke bruk for; dessuten funker en email like bra. Angående den pølsa på shell, så er det litt vanskelig for min del å kjøpe -1 (minus-én) pølser.

 

Så får du da ha det abbonementet du ønsker, men la oss andre velge for oss sjøl. Takk.

Lenke til kommentar
Men de har verken sendt ordrebekreftelse, eller bekreftelse på mottat spm via webskjema.

Ikke mottatt noen form for svar eller bekreftelse fra tele2 enda...

 

 

Onecall byttet over til telenors mobilnett hos meg i går, mobilen var uten dekning sto det, slo den på igjen så var det nesten ikke dekning på mobilen, altså jeg har fått telenordekning........

 

Så jeg vil ha svar på tele2's minimumsdebiteringspost i fakturaen til "veggen"...

Før jeg bestemmer meg for tele2 eller om jeg skal gå tilbake til netcom, som jeg forøvring var meget fornøyd med, sånn bortsett fra at jeg fikk regninger på ~300kr enda jeg ikke brukte tlf...

Skaffe meg kontantkort kanskje... :p

Lenke til kommentar
Sheriff har ikke noen min.fakturering det står jo på nettsidene til tele2.no

Jeg har linket direkte til der det står i den andre posten som omhandlder dette.

Tele2 abbonementet UNO har en min.fakt på rundt 90kr, men står ikke at Sheriff har det.

Hvis du leser mitt første innlegg, post nr 77 igjen, vil du se jeg skrev nettopp dette.

 

Men allikevel har jeg fått en post på min faktura med minimumsdebitering på 88 kr før mva, altså er det en forskjell mellom hva tele2 opplyser på nettsidene sine og hva de gjør i praksis på fakturaen.

 

Det er dette det handler om.

 

Har du fått kontaktet de angående dette, eller venter du fortsatt på svar.

Kan jo i tilfelle virke som om de har gjort en liten feil.

 

Håper du deler svaret fra tele2 med oss ;)

Lenke til kommentar

Stiller meg inn i rekken med de som bytter til Tele2 Sheriff (etter en rask kikk på telepriser.no). Vurderte MTU, men kombinasjonen av at jeg faktisk bestilte MTU i mars og aldri fikk svar, og alle klagene på MTU, gjør at jeg ikke tørr.

 

Skurkete oppførsel av OneCall - men jeg lar meg ikke utnytte. Gøy så lenge det varte med fakturaer på 0-100 :)

 

Here I come Tele2!! (Sheriff navnet er jo litt morsomt med tanke på at jeg går fra en skurk :D )

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Skurkete oppførsel av OneCall - men jeg lar meg ikke utnytte. Gøy så lenge det varte med fakturaer på 0-100
Ja, virkelig skurkete av OneCall å ta betalt for noe de har tilbudt gratis. :roll: Det eneste skurkete OneCall har gjort er å lansere et abonnement som ved hjelp av lovgivningen lar kunder ringe gratis på de store operatørenes regning.

 

Jeg kan tydeligvis bruke både NetCom og Telenor, for uten å først miste dekningen fikk jeg ved manuelt søk full dekning med Telenor (mot såvidt dekning med NetCom) og UMTS. Takk, OneCall. :)

Lenke til kommentar
Skurkete oppførsel av OneCall - men jeg lar meg ikke utnytte. Gøy så lenge det varte med fakturaer på 0-100
Ja, virkelig skurkete av OneCall å ta betalt for noe de har tilbudt gratis. :roll: Det eneste skurkete OneCall har gjort er å lansere et abonnement som ved hjelp av lovgivningen lar kunder ringe gratis på de store operatørenes regning.
Er ikke enig med deg, jeg tror OneCall har hatt følgende strategiplan klar fra starten:

 

1. Lansere et mobilabonnement som er så gunstig for kundene at vi nesten ikke tjener penger

2. Vente til vi har kapret en stor nok markedsandel ved hjelp av overstående til å

3. Endre vilkårene på et sentralt punkt (fjerne reelle gratissamtaler) men dekke over ved hjelp av (i realiteten marginale) senkninger i minuttprisen.

4. Tjene penger på kunder som enten

- a) ikke forstår at endringene i realiteten fører til større fakturaer

- b) ikke orker å bytte mobilleverandør nok en gang

 

Dette kaller jeg utspekulert utnyttelse av kundene, og er spent på om Konkurransetilsynet griper inn. Det er for eksempel ulovlig å selge et produkt med tap for å vinne markedsandeler (Konkurranseloven §11a "urimelige utsalgspriser).

 

Et fornuftig pålegg ville for eksempel være at OneCall fortsetter å tilby nåværende kunder den gamle prismodellen.

Lenke til kommentar
jeg tror OneCall har hatt følgende strategiplan klar fra starten:

 

1. Lansere et mobilabonnement som er så gunstig for kundene at vi nesten ikke tjener penger

2. Vente til vi har kapret en stor nok markedsandel ved hjelp av overstående til å

3. Endre vilkårene på et sentralt punkt (fjerne reelle gratissamtaler) men dekke over ved hjelp av (i realiteten marginale) senkninger i minuttprisen.

4. Tjene penger på kunder som enten

- a) ikke forstår at endringene i realiteten fører til større fakturaer

- b) ikke orker å bytte mobilleverandør nok en gang

 

Dette kaller jeg utspekulert utnyttelse av kundene, og er spent på om Konkurransetilsynet griper inn. Det er for eksempel ulovlig å selge et produkt med tap for å vinne markedsandeler (Konkurranseloven §11a "urimelige utsalgspriser).

1. Jeg var kanskje litt upresis med "lovgivningen". Det jeg mener å si er at termineringsgebyrene har gjort at OneCall faktisk kan ha tjent langt mer enn "nesten ingen penger" på OneCall Faktura; med et markedet på godt fem millioner mobil-abonnementer minus M2M-nummere og favorittiserende termineringsgebyrer vil lilleputt OneCalls OneCall Faktura-kunder i gjennomsnitt innbringe penger på termineringsdifferansen fra Telenor- eller NetCom-kunder selv om de ikke får regning.

 

3. Du har rett i at innføring av oppstartsavgift fra første minutt endrer vilkårene, men jeg er uenig i at dette er forsøk dekket over.

ONE CALL ENDRER PRISEN PÅ MOBIL FAKTURA

I henhold til våre avtalevilkår informerer vi herved om at følgende endring for One Call Mobil Faktura trer i kraft fra 1. oktober 2008. ... Samtidig [som vi sette ned ringe- og SMS-prisen] vil oppstartsavgiften på 59 øre heretter gjelde fra og med første samtale; også for de første 120 gratis ringeminuttene. ... Les mer på www.onecall.no/prisendring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...