Gå til innhold

Nye priser på One Call faktura


Anbefalte innlegg

Så det er slik å forstå at det koster 0 for sheriff abbonementet, om du holder deg til sms og ringing innenlands, til under 175 kroner måneden? Trur jeg må skaffe meg dette abbonementet istedet.

før jeg går tilbake til norsk boka fra niende med lett dyseleksi. så vil jeg si,sheriff

125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned

175 minutter fordelt på 50 samtaler, og 18 sms hver måned

...eller hvordan du selv velger å ringe innenfor rabatten på 175 kr.

 

Blir vel bare et tidsspørsmål så legger nok Tele2 59 øre på oppstartavgiften på sheriff'n

Onecall får nu Telenor dekning og 3G, og er billigst på datatrafikk(5kr)enn så lenge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Onecall bytter til Telenor nettet...

 

DET er grunden til at jeg bytter leverandør før 1.oktober....

 

Jeg tror OneCall sitt bytte fra Netcom til Telenor er årsaken til prisendring.

 

OneCall skal ha skryt, de skriver ikke som mulig Telenor ville gjort:

Nå setter vi ned prisene!

De bruker ordet prisendring..

 

Jeg liker det ikke, men må vel aksepteres.. Er fortsatt en bra teleoperatør.

Skal ha skryt for at ikke Telenor har presset de til å øke prisen på datatrafikk også!

Lenke til kommentar
Jeg liker det ikke, men må vel aksepteres.. Er fortsatt en bra teleoperatør.

Skal ha skryt for at ikke Telenor har presset de til å øke prisen på datatrafikk også!

 

Telenor presset One Call? Unnskyld meg, men det er tross alt helt frivillig fra One Call sin side å bytte leverandør fra Netcom til Telenor. At de har endre litt på prisstrukturen viser vel bare at de enten vil tjene mer penger og/eller at det er mer kostbart å benytte Telenor.

 

Helt greit å forsvare One Call og skylde på Telenor fordi man ikke ser noe annen grunn, men å påstå at Telenor utøver press på One Call i forbindelse med en gjensidig forretningsavtale begge skal tjene penger på, er rett og slett vås.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Selv ligger jeg et sted mellom 30 og 80 kr hver måned så prisendringen betyr ca 20 kr mer i oppstartkostnader og 5 kr mindre i minuttkostnader per måned, men alternativene er uansett dyrere. Lillebror har derimot ikke fått mobilregning siden han byttet til OneCall så jeg vurderer alternativene for han.

 

Tekst, Dato, Kostnad

Minimumsdebitering-MittTlfNr, 26.07.08-14.08.08, 88,15

I følge Telepriser har ikke Tele2 Sheriff minstefakturering. Du har ikke byttet fra et annet Tele2-abonnement den samme måneden?
Lenke til kommentar

Trist at dei går vekk frå gratis ringing. Eg skulle nesten tru at dei slit med økonomien sin no. Men for meg så vil det nok lønne seg å fortsette å bruke Onecall, sidan eg lastar ned ein del datatrafikk, som Onecall er billige på.

 

Eg får håpe at Onecall går tilbake til gratis ringing når dei oppdagar kor mange som kjem til å bytte operatør av det.

Lenke til kommentar
Eg skulle nesten tru at dei slit med økonomien sin no.
Som det har blitt sagt tidligere tjener OneCall på "gratis-kundene" fordi Telenor og NetCom betaler mer for å ringe OneCall-kunder enn OneCall betaler andre veien. Derimot har de tjent langt mindre enn de kunne ha gjort (mye fordi de ønsket en større kundevekst), og nå går altså OneCall Faktura fra å være "gratis" til veldig billig. Vi får håpe de endrer det tilbake igjen. :)
Lenke til kommentar

Det er greit når tilbudet er gratis, men jeg syns det er en usunn holdning at ting skal være det.

 

Som jeg skrev i en e-mail til de: Jeg syns dette er positivt hvis det kan føre til at tilbudet om 120 min gratis samtalepriser holdes vedlike - også på sikt. Syns forøvrig det er en ublu pris de store selskapene må betale (Var det ikke kr 1,16/min ?)

 

Forøvrig har jeg - iallfall så langt - bare gode erfaringer med OC, god kundeservice både pr tlf og e-post + "mine sider" som er oversiktlig og grei.

 

Tror dette er et selskap som vil stå seg i lengden.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Det er greit når tilbudet er gratis, men jeg syns det er en usunn holdning at ting skal være det.

 

Problemet her er at holdningen er skapt ene og alene av One Call selv, gjennom media og markedsføringskampanjer. Og da fortjener de negativ oppmerksomhet når de faktisk endrer fra gratis til å koste litt.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
Eg skulle nesten tru at dei slit med økonomien sin no.

Som det har blitt sagt tidligere tjener OneCall på "gratis-kundene" fordi Telenor og NetCom betaler mer for å ringe OneCall-kunder enn OneCall betaler andre veien.

Dette vil vel innen kort tid også gjelde Tele2. For Telenor og Netcom betaler vel ingenting til OneCall, men til Mobile Norway som eies 50% av Tele2 og 50% av Network Norway (som igjen eier OneCall).

 

Forøvrig stusser jeg litt over utregningene til en del her inne hvor man tar utgangspunkt i 120 samtaler av 1 minutt pr måned. Har folk virkelig det? Om ja, så skulle det bare mangle at OneCall endret prissystemet sitt.

 

Hva jeg finner mest irriterende med endringene er at det igjen vil koste noe å ringe til folk som ikke kan svare, men som av en eller annen merkelig grunn har mobilsvar.

Lenke til kommentar
Har folk virkelig [120 samtaler av 1 minutt pr måned]?
Mener å huske gjennomsnittsamtalen varer rett under to minutter? Ringer selv ca 60 samtaler på totalt 150 minutter.

 

Hva jeg finner mest irriterende med endringene er at det igjen vil koste noe å ringe til folk som ikke kan svare, men som av en eller annen merkelig grunn har mobilsvar.
Ja, der har operatørene skutt gullfuglen. :hrm:
Lenke til kommentar
Da er vel ikke tele2 sheriff et bra alternativ lengre.

 

Hehe, for min del er det best med familieløsninger, ca 13 timer av forbruket mitt i juli kostet null kroner per minutt og null kroner i oppstart pga FriFamilie.

 

Har Tele2 Sheriff på reservemobilen min, som vi blant annet har liggende på hytten om sommeren, i tilfelle det skulle være behov for det. Bruker den ellers en sjelden gang hver måned, og til den slags bruk har disse gratisalternativene fra One Call, MTU og Tele2 vært ypperlig. Har tidligere brukt kontantkort, men med Tele2 Sheriff slipper jeg å fylle det opp i ny og ne for å holde abonnementet åpent.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Synes det er svært irriterende at OneCall plutselig femdobler prisene til utland, ihvertfall til de landa jeg ringer til, og som var en av grunnene til at jeg valgte OneCall i utgangspunktet. Er en aktiv kunde med regninger godt over 1500,- i mnd, men nå bytter jeg, og har sagt klart i fra til OneCall hvorfor jeg gjør det. Skjønner ikke at de plutselig kan femdoble utenlandsprisene :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...