Gå til innhold

OneCall ikke lenger "gratis", finnes det noen som er?


Anbefalte innlegg

Ja, det er ikke lenge siden jeg så reklamen om gratisminutter på tv, så det at de bytter prissystem så kort tid etterpå gjør vel at det kan karakteriseres som lokketilbud.

 

Og OneCall og andre driver ikke veldedighet, de tjener på at folk ringer til deres kunder:

 

Grunnen til at Netcom setter opp prisen, og fraviker sitt egenintroduserte «lik pris»-prinsipp er ifølge Netcoms kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus at selskapet taper penger for hvert ringeminutt som går til de berørte selskapene.

 

Skylden for dette legger han på myndighetene.

 

Post- og teletilsynet bestemte nemlig tidligere i år at Tele2 og Network Norway skulle få lov til å ta seg bedre betalt enn Netcom og Telenor, gjennom såkalte termineringspriser.

 

Mens Netcom og Telenor får lov til å belaste andre selskaper 60 øre per ringeminutt, får Tele2, Ventelo og Network Norway ta 1,16 kroner

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P.s. Nå ser jeg at de tar bare ordinær startavgift + at Telenor-dekning starter snart. Bra, One Call !

Mange som ikke bor i sinsenkrysset har bedre dekning med Netcom, mange har ikke dekning overhode hjemme hos seg selv med Telenor...

DERFOR velger man bevist opperatører som oppererer med Netcom sitt nett, at de nå bytter til telenor gjør det totalt uaktuelt å fortsette med onecall....

 

Hipp hurra...

for telenors dekning nord for trondheim... :thumbdown:

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Den andre tråden handler om prisendringen, denne handler om alternativer til nye OneCall.

Det som diskuteres her er en konsekvens av det som diskuteres i den andre tråden, det er ikke det samme.

 

Ser ikke logikken i at spørsmål om Tele2 Sheriff må tas i en tråd om prisendring hos Onecall.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Det var en eller annen her som hadde sendt mail til Tele 2 om det. Han får sikkert svar i morgen :)

Det var meg, har ikke fått svar fra Tele2 enda...

 

Verken tele2, forsikringsselskapet eller registraren min....

Virker som det har vært en hard helg for de...

De er vel mer edruelig i morgen...

 

Vel, MTU har ikke 3G, så det blir gratis Edge eller GPRS i så fall...

 

er det veldig tregt?

Edge = max. ~200kb nedlasting , hos netcom har jeg hatt stabilt 220kb, hos telenor skjelden over 100kb, men dette er vel antenne-avhengig...

3G = ~ 1500kb, men varierer vel endel...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Dere som driver og lurer på om det er minimumsfakturering på Tele2 Sheriff.

Hvorfor finner dere ikke bare svaret på tele2.no ? Tok meg 3 minutter for å komme frem til denne siden:

 

 

http://www.tele2.no/mobil/priser_prisoversikt.html

 

 

Det står det i bunn av siden forskjellige priskoder, og man kan enkelt se at det kun er Tele2 UNO abbonementet som har minstefakturering.

 

Ergo det er ikke minimumsfakturering på sheriff :new_woot:

 

 

Hilsen

 

Daniel

Endret av radio_y1
Lenke til kommentar
Dere som driver og lurer på om det er minimumsfakturering på Tele2 Sheriff.

Hvorfor finner dere ikke bare svaret på tele2.no ? Tok meg 3 minutter for å komme frem til denne

Og derfor spørr jeg tele2, når en kunde har fått 110kr i minimumsfaturering med tele2 sheriff..

 

Enten er kunden fakturert feil, eller så er det noe annet tull...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...