Gå til innhold

Anbefalinger: Stasjonære [selvbygget] og bærbare


Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å bygge "Entusiasten", men jeg hverken peiling på hardware eller overclocking. Hva burde jeg gjøre?

 

Bortsett fra kabinettet og et par småting, bygget jeg faktisk nøyaktig samme PC for to dager siden. Sitter å skriver på den nå. :p

 

Du trenger ikke bekymre deg for mangel på kunnskap. Overklokkingsdelen skal jeg ikke uttale meg om, men byggedelen går fint. PCen min går som bare det, og den eneste liknende erfaringen jeg har når det gjelder å bygge noe, er en IKEA-hylle jeg satt sammen, som forøvrig ble helt feil.

 

Så lenge du leser deg opp nøye på hw.no sin guide, og bruker google flittig hvis du lurer på noe, bør det ikke være vanskelig å bygge PCen selv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble Vista 64bit. :)

 

Jepp, det er nok tryggere å få en som kan det til å bygge den, men det er faktisk ikke umulig å gjøre det selv. De fleste vennene mine som har kjøpt PC bygde de selv faktisk. En annen ting jeg liker med å bygge selv er at du på en måte (med forbehold om at jeg kan høres freaky ut) får et annet "forhold" til PCen. Du veit hva som er inni, hvordan du bytter det ut og oppgraderer, og om det går noe galt klarer du sikkert enklere å finne ut hva det er for noe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg bestilt meg ny pc med utgangspunkt i nr 2, Hovedmaskin!

 

Jeg beholder mitt gamle kabinett og dvd-brenneren. Delene ble som følger:

 

Hovedkort - Asus P5Q PRO, P45

Skjermkort - HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5

Prosessor - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz

Harddisk - Samsung SpinPoint F1 640GB

Strømforsyning - Corsair Powersupply 550W

Ram - Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB

Vifte - Nexus 92mm Real Silent Vifte

 

Bestilte alt fra Komplett. Pris: 7300,- inkl. frakt.

 

Jeg har forstått det slik at skjermkortet kan bli noe varmt.

Bestiller derfor også Arctic Cooling Accelero Twin Turbo fra Microplex.

For montering, se denne guiden: Montering av Arctic kjøler

 

Takk for tips! :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg vet at det første innlegget begynner å bli litt rufsete i kantene, men jeg orker ikke å gjøre noe med det akkurat nå som det er finanskrise. Populære deler er utsolgt hos kjente leverandører, prisene har steget kraftig og det er generelt et mye mindre stabilt marked. Nesten litt utrolig at du må betale mer for de samme komponentene enn det du måtte for 3 måneder siden.

Lenke til kommentar
Jeg vet at det første innlegget begynner å bli litt rufsete i kantene, men jeg orker ikke å gjøre noe med det akkurat nå som det er finanskrise. Populære deler er utsolgt hos kjente leverandører, prisene har steget kraftig og det er generelt et mye mindre stabilt marked. Nesten litt utrolig at du må betale mer for de samme komponentene enn det du måtte for 3 måneder siden.

Derfor bør ikke denne tråden stå som sticky lengre. Du svarer jo heller ikke på det folk spør om.

Raydemort har spurt et spørsmål for mange dager siden,men ingen svarer.

Det blir for dårlig.

Lenke til kommentar

Da fjerner vi denne tråden som sticky. Trådstarter kan be om få den prioritert igjen hvis han velger å begynne og oppdatere den igjen.

 

Om trådstarter ønsker det kan guiden overføres til Diskusjon.no sin wiki. Om trådstarter godkjenner dette kan trådstarter eller noen andre brukere melde seg på wiki-en og opprette en wiki-artikkel, på den måten kan flere brukere være med og oppdatere.

 

Reaksjoner på moderering gjøres på PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...