Trestein
Medlemmer-
Innlegg
9 018 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
2
Trestein sine prestasjoner
7k
Nettsamfunnsomdømme
-
Ja Model Y RV var vel på 94 plass. Den klarte vel 390km i range test. De kjørte vel akkurat likt med IX1 i Motor sin vinter test 2023 337km https://www.motor.no/bil/tesla-rekord-i-rekkeviddetesten-vinteren-2023/241590
-
Det var forskjellene på rekkevidde osv. Ikke veldig mye. Er ellers enig. Selv om mange andre biler i den gruppen er godt sammenskrudd også. Jeg testet flere. Audi Q4 etron er fin rundt 500km også men mindre valgmuligheter på interiør blant annet. Om du ser på tallene i tabellen ser du at EV compare har et mere realistisk syn på rekkevidde. Mens tesla y SR har lengre wltp enn IX1 så sier de at IX1 går lenger i praksis
-
https://ev-database.org/side-by-side?i=1996,3103,3290,3104&h=460a6c399a10ad88bed8af76bd92e7433a454508276eb76bc4eab89ad22c2873 Rene data.
-
Trestein begynte å følge Kjøpe pent brukt familiebil - bensin eller elektrisk?
-
Kjøpe pent brukt familiebil - bensin eller elektrisk?
Trestein svarte på Terrassebord sitt emne i Bil og motor
Tror den skodaen har det meste av det du er glad i. Har inntrykk av at brukte relativt nye bensin og diesel biler nesten stiger i pris for tiden. Veldig vanskelig å få fatt i. 99% av alle nyere biler er el. For dem som ikke har mulighet for å lade hjemme eller andre behov er det nå helt håpløst å få fatt i rene diesel og bensin biler. Det finnes endel hybrider -
Det må jo være ix3 som er sammenlignbar med model y på størrelse IX1 er vel rimelig lik model y sr på rekkevidde/ytelser ellers er my mye lenger bil
-
Vw audi seat og skoda er vel wag? Pluss porsche. De lager mange biler basert på samme platform
-
Ja og de selger som hakka møkk ( Hos ola Dunk)
-
Som sagt så varierer den grensen. Kollegaen min hadde vel nesten 600km på bilen han kvittet seg med. Jeg kan fint klare meg med 400km.
-
Tror mangen erfarer at rekkevidde ikke er så inngranskauen viktig. Det er veldig mange andre aspekter med bil. Jeg prøvde en EQA nylig. Fin bil det også.
-
Har faktisk underdrevet. 854liter er oppgitt. Den klarer bare 9 banankasser bak mens ID7 klarer 11 EQB 12. 9 klarer ID4 og mangen andre. BYD Tang må jo være gigantisk med 15 kasser!
-
Nei kollegaen min likte bare ikke betjening på model y og at det null interiørdetaljer , håpløst hengerfeste osv. Tror han gikk for en EQB. Den er vel også billigere. Det var jeg som var på jobbtur med en kollega og måtte ofre baksete for koffertene. Han prøvde ikke å få den ned i frunken I dag får man vel mye mere plass om man kjøper en ID7 turing. Som sagt jeg har vert flere ganger inni en model y (Plassen i baksete var helt ok) men det var første gang jeg så hva den lastet. Med 800liter hadde jeg forventet et kjempelasterom
-
Helt enig Hva var vitsen med hepa filter og røyk i kupeen om bilen kjørte vekk på egen hånd. En bil blir vel ikke røykforgiftet?
-
Kan ikke huske at det var noe hattehylle?
-
De var ikke spesielt store? Uansett så ble det bare plass til 2 passasjerer og 3 kofferter. Samme type som dine også. Taxi nummer 2 mente at han skulle klart alle tre men ikke trønderen som kjørte oss først. Tenkte at 800liter måtte være omtrent det doble av min IX1 men det var det ikke
-
Har en kollega som var veldig giret på tesla Y. Men etter prøvekjøring fant han ut at giring på skjerm og styring av vindusviskere var håpløst. Han kjøpte Mercedes i stedet. Kjøte tilfeldigvis to rimelig lange turer i gamel type tesla y i helgen. Var litt overrasket over at det ikke var plass til 3 kofferter uten å legge ned baksete. Begge sjåførene klagde over fjæring som var så svak at de ikke kunne kjøre i fartsgrense på typisk dårlig norsk vei.
