Gå til innhold

Selle

Medlemmer
  • Innlegg

    687
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Selle

  • Bursdag 22. april 1988

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

16 472 profilvisninger

Selle sine prestasjoner

126

Nettsamfunnsomdømme

1

Hjelpsomme svar

  1. Etter det jeg kan finne forsvant dette kravet i 2016 for biler førstegangsregistrert i Norge før 2012, og i 2019 forsvant dette kravet helt. Nå er det bare å bestille time på hos vegvesenet. https://www.tv2.no/broom/lovendring-er-gull-verdt-for-disse-bilene/10353789/
  2. Bytt.no viser feil på Tibber også, står 82kr mnd + 8,50kw/t der
  3. Er ingenting som hindrer deg fra å pumpe bensin selv om pistolen ikke er i fyllerøret.
  4. Slike systemer måler ikke egentlig hastigheten, de måler distanse kjørt og tar tiden, da er det enkelt å regne ut gjennomsnittsfart. Ved å starte måling på den første bilen som passerer punkt 1 og stoppe på den andre bilen som passerer punkt 2 så er de egentlig ganske snille med dere, farten de har skrevet vil være lavere enn det dere egentlig har kjørt. Jeg satt på med en kompis en gang i en lignende situasjon, da var vi 2 biler som var ganske like, så på videoen var det ikke mulig å skille bilene fra hverandre(samme bilmodell i samme farge). Dette var på motorvei, og bilene kjørte forbi hverandre ett par ganger i løpet av den strekningen de hadde video av. De hadde ikke måling, men video. Strekningen mellom to punkter ble målt i etterkant, så ble videoen brukt til å ta tiden fra bil 1 passerte punkt 1 til bil 2 passerte punkt 2. Begge sjåførene mistet førerkortet og ble dømt i retten.
  5. Selle

    Elbil-tråden

    Alle biler på MEB plattformen (Enyaq, Born, ID.3, ID.4 osv) som er levert med SW lavere en 4.0 har fått mulighet for oppdatering til 3.2, og utrulling av 3.7 er i gang. Min Cupra Born ble levert med 2.3, det var en del feil på sen versjonen, men har kun lagt merke til en feil etter oppdatering til 3.2. Noen ganger når jeg starter den kommer ikke velkomstbilde opp. Når det skjer er skjermen grået ut og det går ikke an å trykke på noe. Fikses med å sette den i park og ta av selen. Når jeg da setter den i gir igjen kommer velkomstskjermen opp slik den skal. Jeg har også kjørt en ID.4 på jobb i 2 år. Den ble levert med 3.0. Var ikke like mye feil på den, men noe var det. Etter 3.2 oppdatering har jeg ikke merket noen feil. Felles for begge er at systemet er litt treigt, men legger ikke merke til det ved vanlig bruk. Det er kun når jeg driver å letter etter noe og går inn og ut av diverse menyer kjapt at det blir for mye for den, typiske ting man uansett ikke gjør så ofte og kun mens man står i ro. Appen har ikke så mange funksjoner og er litt treig. Se mange klager på at den ofte ikke virker, men det er ikke min erfaring. Det har vert noen få ganger appen ikke har vert tilgjengelig, men for det aller meste fungerer de funksjonene den har som de skal, det er bare litt treigt. Det er mindre en 5 ganger på 2 år at jeg ikke har fått startet varmen via appen og det er veldig lenge siden sist den ikke virket. ID.4en jeg hadde er nå levert inn, når det ble gjort var den gått 41.000km, hadde ingen feil som ikke var SW relatert på den tiden. Vi har hatt 7 ID.4, 2 av dem GTX, min var den som var gått minst. Ingen av dem har trengt nye dekk pga skeivslitasje, og det har generelt vært veldig lite feil på dem
  6. Selle

    Elbil-tråden

    Ikke noe problem å lade en MEB bil mens den er ulåst. Setter du inn kabelen mens bilen er ulåst starter lading umiddelbart. Står bilen låst på lading og man låsen den opp stopper ladingen og kabelen frigjøres, men hvis man ikke drar ut kabelen innen ca 1 minutt låses kabelen igjen og lading starter. Har aldri tatt tiden på dette men mener det er 1 minutt. Dette er ved AC lading. Hurtiglading stopper ikke når bilen låses opp med mindre man trykker dobbelt på nøkkelen. Edit: Og de drar selvfølgeligheter strøm fra veggen ved forvarming
  7. Ikke glem dybden, det racket er 600mm dypt, mens det kabinettet er 695 mm dypt, så disse 2 passer ikke sammen. Fant ikke mål på det du henviste til på finn, men mistenker at det også er for dypt til det racket
  8. Selle

    Elbil-tråden

    Hadde en bz4x i litt over 3 uker i fjor etter at Cupraen min prøvde seg på rådyjakt. Kjørte en langtur på de ukene, Stavanger - Oslo og så hjem noen dager senere. Til Oslo kjørte jeg rundt sørlandet, det var ganske grei tempratur og forbruk/rekkevidde var ganske bra sammenlignet med Cupraen. Hjem kjørte jeg over fjellet (E134, Dalen og Suleskar). Det var blitt en del kaldere, godt under 10 grader. Forbruket var vesentlig høyere en det jeg har hatt på Cupraen på samme rute under lignende forhold. Synes egentlig mine observasjoner stemmer bra med de testene jeg har sett av bz4x. Jeg hadde ikke noe problemer med hurtiglading av den, fikk omtrent oppgitt hastighet hver gang, men slet litt med AC lading. Det var umulig å bruke smartlading via Tibber på den bilen da den feilet umiddelbart hvis den ikke fikk strøm fra laderen, så lading startet ikke når strømmen ble slått på
  9. Den har også en USB-C port, men usikker på om den støtter DisplayPort over USB-C, i tillegg har den to utvidelsesporter på baksiden som kan spesifiseres med HDMI, DisplayPort, VGA, Seriel, USB-C eller ekstra nettverkskort hvis du bestiller direkte fra Lenovo
  10. Hvis du ser på alle Outlander varebil som ligger på finn så ser du at de har høyere tak bak en de som er personbil. Dette er fordi det mangler ett par cm på kravet på takhøyde for å få grønne skilter. Hvis du skal bygge om til vare bil må du kappe av taket og sette på en slik boks for å få nok takhøyde
  11. Prøv G903. Sist jeg skulle ha mus hadde jeg bestemt meg for G502 på forhånd, men når jeg prøvde den i en butikk passen den ikke i hånda mi. G903 er jeg såpass fornøy med at jeg kjøpte en til for å ha på kontoret. Når USB kabelen står i fungerer den som en kablet mus, trådløst fungerer meget bra og batteriet varer veldig lenge
  12. Lista over feilkoder du postet er feil til din maskin, 5 lang og 3 korte betyr at BIOS ikke responderer. Du kan prøve en BIOS crisis recovery https://support.hp.com/us-en/document/ish_3932413-2337994-16 under punkt 3 ligger instruksjoner for recovery med usb pen, det kan du prøve. Hvis ikke det hjelper er det hovedkortbytte, det er for dyrt til at jeg ville spandert det på en såpas gammel pc
  13. Ikke egentlig nei, personlig bruker jeg ikke filter som beskyttelse for linsene mine.
  14. Det kortet har samme spec som Lexar 2000x (300les/260 skriv), men 128GB koster omtrent det samme som 64GB Lexar, og 64GB koster omtrent halvparten 👍
  15. Blir vanskelig uten mer info om hvordan du har tenkt å bruke det Hvis du bare tar ett par bilde i slengen holder det sikkert med dette Skal du ta sportsbilder der du tar 11fps i flere sekunder må du over på noe raskere, f.eks dette. Det kortet skriver 260MB/s, raskere en det trur jeg ikke det er noe vits i for bare foto. Hva som trens til video vet jeg ikke noe om, driver ikke med video. Nå har jeg kun sett på Japan Foto, det finnes ekstremt mye å velge i innen SD kort
×
×
  • Opprett ny...