Gå til innhold

Opelduude

Medlemmer
  • Innlegg

    4 084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Opelduude

  • Bursdag 27. mai 1992

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

18 186 profilvisninger

Opelduude sine prestasjoner

514

Nettsamfunnsomdømme

2

Hjelpsomme svar

  1. Frittstående verksteder trenger ikke å ha et 150 millioners anlegg med plass til 30 biler inne. De trenger heller ikke å ha 4-5-6 splitter nye lånebiler stående. Alle kunder som har bil med garanti har rett på gratis lånebil. Da blir prisene deretter. Selvfølgelig er 3000 kr timen helt vanvittig når mekanikeren sitter igjen med ca 270-300 kr av det.
  2. Når man ikke en gang kan utføre en PKK uten at man må ha ei ukes langt kurs som arbeidsgiver må betale for pluss full lønn, så blir prisene deretter. Det er ikke veldig lukrativt å drive et bilverksted som skal følge alle regler og tilfredsstille byråkratiet. Dessverre er det de som er totalt avhengig av bil som må betale prisen for det.
  3. Du kan sjekke finndel.no og finne en brukt en.
  4. Er jo lov å drømme. Sannsynligvis så trengs det nytt eksosrør da disse er festet med 2 små gjengestag ut fra eksosen med muttere som holder på plass sonden. Dette ruster som regel helt i filler.
  5. Kan nok hende du må ty til en universal katalysator. Google du det, så finner du flere typer. Da må den sannsynligvis sveises inn i eksosanlegget, men det kommer nok til å bli billigere enn 25 000.
  6. Som regel så er det metallic-tilsetningene i lakken som drar opp prisen. Koster gjerne 3000 kr for 1 liter mens basefarger er billigere. En bilprodusent kjøper nok inn store mengder med lakk, så om du bestiller hvit eller rød bil betyr gjerne ikke så mye i det store bildet.
  7. 70 000 km er ikke mye. Har selv en Volvo 940 som har gått 415 000 km. Selv om bilen har garanti, så bør du ikke tømme hele budsjettet ditt. Dette er tunge biler så dekk og bremser er ikke billig. Du må også se på hvordan du bruker bilen. Antar at det er en ladbar hybrid? Kjører du mange korte turer og kan lade hjemme, så kan du spare en del. Kommer du til å kjøre mange lange turer med mye av driften på bensin, så er det ikke en spesielt billig bil å kjøre med. Da hadde jeg heller vurdert en ren dieselbil.
  8. Det kan være alt fra tørre foringer til havarert fjærbeinslager. Umulig å gi et fasitsvar.
  9. Finnes flere bensinstasjoner som tilbyr utleie. En del OBS Bygg avdelinger har også tilhengere du kan leie. Letteste er nok om du selv googler utleie av tilhenger i ditt nærområde.
  10. Alle disse feilkodene kan du søke etter på google, da vil de gi deg en indikasjon på hva som kan være feil. Feilkoder gir ofte ikke et eksakt svar på hva som er feil. P0494 og P0495 er relatert til kjøleviften på bilen. De sier de har byttet en 50A sikring. Noe som kan tyde på at kjølevifte, ledningsnett eller viftestyring har en feil eller kortslutning som gjør at sikringen ryker. Om bilens styringssystem merker at kjøleviften ikke responderer, så kan det gjøre at bilen går i nødmodus slik at den ikke skal overopphetes. Her har du en video som kan forklare den P1AA2 feilkoden.
  11. Som med de fleste andre nyere biler om dagen så er norske delepriser skrevet med gaffel. Hadde lett betalt 6-7-8 tusen i året for en service i stedet for at det plutselig blir 30-40 tusen i påkost på en gang. Mange asiatiske biler har generelt god kvalitet, men når det først ryker noe så er det gjerne deleprisen ganga opp med 10.
  12. Sist gang jeg kjøpte bil til 200 tusen så pruta jeg ned prisen tilsvarende omregistreringsavgiften. Rundt 4000 kr. Skulle jeg ha kjøpt helt ny bil eller pent brukt hos forhandler, så ville jeg nok heller ha prøvd å få neste service gratis for eksempel. Eller kanskje fått dyrere vinterdekk enn hva som er med i prisen.
  13. Hadde samme problem på min Insignia. Måtte inn på lydinnstillinger på mobilen og fjerne HD lyd. Da fungerer det igjen.
  14. Du får ikke montert noe mer enn det grunnleggende om du ikke ber om det. Det letteste er da å ha Defa-appen. Da snakker vi noen tusenlapper ekstra. Da kan du gå rett i appen når du står ved bilen og stille inn når varmen skal skru seg på, da kan bilen stå plugget i hele tiden, da kan det også være lurt å ha en defa-lader som er koblet til systemet. Denne vil da lade opp batteriet så lenge bilen er koblet til. Da kan du ha både varm og fulladet bil hver dag. https://bilradiospes.no/defa/440052/defa-warmup-bluetooth-upgrade-for-defa-pakker-uten-tidsstyring
  15. Bør nok være mer bekymret over om du skulle havne i en ulykke med en bil som ikke er godkjent.
×
×
  • Opprett ny...