Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Er riktignok forskjell på sunne og usunne karbohydrater, men generelt så trigger karbohydrater insulin. Det som virkelig er kjent er at når insulin-nivået er høyt så er kroppen i fettlagringsmodus. Og når det er lavt så er kroppen i fettforbrenningsmodus. Nesten hele befolkningen er jo insulin-resistente og "craver" karbohydrater med få timers mellomrom. De tror de er sultne, men det er faktisk bare cravings.
De som legger på seg lett har virkelig godt av periodisk fasting og noen lav-karbo middager i løpet av uka. Kommer man i gang med periodisk fasting så takler man cravings. Men det er en fordel med fet mat som f,eks laks/ørret så man blir mett lengre.