Gå til innhold

– Firefox blir dobbelt så rask


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere mangler link til forumtråden i artikkelen. Om jeg ikke så feil.

 

Veldig interesant, men hvor mye raskere er 3.0 vs. 2.15-16? Har ennå ikke gått til 3.0.

 

FF3 er MYYE raskere enn 2.16.. alt føles mye hurtigere, spesielt minnebruken, åpning/lukking/surfing mellom faner, og ikke minst, utvidelser sinker ikke lenger ned FF.

Var en a-ha opplevelse å oppgradere til 3.0

Hvis 3.1 er så mye raskere enn 3, er det nesten surrealistisk.. Mozilla parkerer det som er av konkurrenter.

 

Mer enn 90% av utvidelsene er nå FF3-kompatible, så det er ingen grunn til å utsette det. :thumbup:

De som er utdatert, er som regel irrelevante og uinteressante...

Lenke til kommentar

Hva med å faktisk gjøre selve nettleseren, altså kjernen, raskere? FF3 er jo nesten dobbelt så treig som forgjengeren. Tar ca. 2 minutter å starte firefox etter omstart av maskinen. I tillegg er programmet uresponsivt og treigt (reagerer ikke på tastetrykk bl.a) i minst 1 minutt til...

 

IE. derimot...tar 10 sekunder å starte opp.

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk gjøre selve nettleseren, altså kjernen, raskere? FF3 er jo nesten dobbelt så treig som forgjengeren. Tar ca. 2 minutter å starte firefox etter omstart av maskinen. I tillegg er programmet uresponsivt og treigt (reagerer ikke på tastetrykk bl.a) i minst 1 minutt til...

 

IE. derimot...tar 10 sekunder å starte opp.

Morsomt at du opplever det motsatte av meg

 

IE7 tar gjerne 40-50sek å starte opp. Firefox tar ca 10-15sek. Det henger aldri, og bruker mye mindre minne og cpu.

 

Ang 3.1, så har jeg ikke prøvd dette siden det var i minefield status, altså prealpha, for noen måneder siden. Og det gikk faktisk mye fortere enn 3.0. Men den sleit med youtube i fullskjerm, noe jeg bruker ofte nok til at det irriterte meg. Men den er som sagt lynrask.

 

FF2 er derimot treg, opera synes jeg har den tregeste oppstarten.

Lenke til kommentar
Hadde de greid å få til en forbedring av flash, så skulle jeg tilbedd dem. (selv om jeg skjønner at dette egentlig ikke ligger i browseren) Det går greit i linux, men de fleste windowsmaskiner som jeg jobber med kjører Adobe flash, som er både treigt og minnehungrig.

Min erfaring er at Flash er elendig under Windows og nærmere ubrukelig under GNU/Linux.

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk gjøre selve nettleseren, altså kjernen, raskere? FF3 er jo nesten dobbelt så treig som forgjengeren. Tar ca. 2 minutter å starte firefox etter omstart av maskinen. I tillegg er programmet uresponsivt og treigt (reagerer ikke på tastetrykk bl.a) i minst 1 minutt til...

 

IE. derimot...tar 10 sekunder å starte opp.

 

Hmmm, merkelig. På meg tar det 2 sekunder å starte opp Firefox 3, menx Internet Explorer bruker hele 7 sekunder. Syntes også Firefox er godt merkbart raskere enn Internet Explorer på å laste sider.

Lenke til kommentar

Firefox 3.0 (og 3.0.1) klikket hele tiden hos meg i XP. Mens i Ubuntu fungerer den som en drøm, der bruker den noen få sekunder på å starte opp og gjenopprette ørten faner.

 

At Javascript blir mye raskere er supert. For håpe dette ikke fører til flere feil, det er vel tross alt der de fleste feilene i Firefox ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...