Gå til innhold

Senker effektkravet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne kjøleren skal i følge G.Skill kunne redusere temperaturen med 20 til 30 grader i forhold til tradisjonelt design.

Det betyr at temperaturen på moduler med tradisjonelt design er godt over 20-30 °C over en normal kabinett-temperatur på ca 30°C.

 

Betyr det at disse brikkene kommer innenfor den såkallte JEDEC standarden eller går "grensen" ved DDR26400 okke som? :hmm:

JEDEC har godkjent inntil DDR2-1066. Godkjent spenning er 1,8 volt.

http://www.jedec.org/download/search/JESD208.pdf

 

Så spesifikasjonene er altså 2048mb 550mhz på 5-5-5-15 @ 1.8v? Det er ikke dårlig for 2048mb-brikke å være.

Det er svært bra og øker muligheten for overklokking ganske mye sammenlignet med de som allerede er tynt ganske høyt i spenning. Det forundrer meg ikke om det blir relativt lett å oppnå DDR2-1333 hastighet.

Lenke til kommentar

Stussa også litt på det utsagnet om -20 til 30 grader :p må enten være en feil oversettelse fra F, eller så er det et meget optimistisk utsagn.

 

La oss regne litt på det:

-50-60C er normal temp på minne brikker (det er vel til å med å ta i litt...)

-Minus 20-30 grader gir oss regnestykket:

 

50 til 60 - 20 til 30=20-40 grader... 40 grader er vel sannsynelig, 20 grader på minne brikkene? Det er jo allerede under romtemp. og 10 grader under normal kabinett temp. + at minne brikkene ofte sitter rett ved chipset og cpu kjøleribbene, dog "oppstrøms" i forhold til luftstrømmen(normalt kabinett).

 

Nei, hadde dem sagt 10-20 grader under normale minne tempraturer så skulle jeg vurdert det, men 20-30 er nok litt ambisiøst.

Lenke til kommentar

Mest sannsynligt Elpida. De har funnits ute på valuebrickor från Kingston länge (ddr667 och ddr800 value). Klockar bra gör de också. Jag hade 4X2GB på ddr1050 och 1.78 volt på ett matx kort. 4-4-4-X är det sämre med. De blir inte varma alls så extra kylning på de är helt onödigt.

Lenke til kommentar
Mest sannsynligt Elpida. De har funnits ute på valuebrickor från Kingston länge (ddr667 och ddr800 value). Klockar bra gör de också. Jag hade 4X2GB på ddr1050 och 1.78 volt på ett matx kort. 4-4-4-X är det sämre med. De blir inte varma alls så extra kylning på de är helt onödigt.

 

Har hørt om flere eksempler på "billig" produkter hvor det sitter veldig bra komponenter på som er veldig overklokkings vennlige, lurer på om det er mange sånne røverkjøp der ute? Synes vi burde få en egen tråd et eller annet sted hvor man kan komme med tips om slike komponenter som yter mye bedre en prislappen skulle tilsi.

 

Sånn at oss dødlig kanksje får det med oss også, ikke bare er en hemmelighet bak lukkede rele styrte dører med flytene nitrogen på releene sånn at de har en respons tid på <0ms. :p

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Stussa også litt på det utsagnet om -20 til 30 grader :p må enten være en feil oversettelse fra F, eller så er det et meget optimistisk utsagn.

 

La oss regne litt på det:

-50-60C er normal temp på minne brikker (det er vel til å med å ta i litt...)

-Minus 20-30 grader gir oss regnestykket:

 

50 til 60 - 20 til 30=20-40 grader... 40 grader er vel sannsynelig, 20 grader på minne brikkene? Det er jo allerede under romtemp. og 10 grader under normal kabinett temp. + at minne brikkene ofte sitter rett ved chipset og cpu kjøleribbene, dog "oppstrøms" i forhold til luftstrømmen(normalt kabinett).

 

Nei, hadde dem sagt 10-20 grader under normale minne tempraturer så skulle jeg vurdert det, men 20-30 er nok litt ambisiøst.

 

Syns 10-20 grader også høres ganske ekstremt.. det står jo at den skal kjøle 20-30 grader iforhold til tradisjonell design.. dette tolker jeg som en annen kjøler som ikke er pi laget, eller noe sånt. men selv om det skulle stå "iforhold til minnebrikker uten kjøling" høres 20-30 grader (eller 10-20grader) ganske mye ut..

Konklusjon: enten er dette bare tull & tall, eller så kanskje det skulle vært 20-30 prosent?

Lenke til kommentar

50 til 60 - 20 til 30=20-40 grader... 40 grader er vel sannsynelig, 20 grader på minne brikkene? Det er jo allerede under romtemp. og 10 grader under normal kabinett temp. + at minne brikkene ofte sitter rett ved chipset og cpu kjøleribbene, dog "oppstrøms" i forhold til luftstrømmen(normalt kabinett).

Dominator PC3 1800 brikkene jeg hadde koste seg rundt 30 grader @ stock (1800MHz 7-7-7-20 2,1v.) Så om de skal kunne trekke fra 20-30 grader på noe sånnt, har de nettop funnet opp phase-change for RAM :p

 

Det er greit PI er et tall med store egenskaper, but gimme a break :roll:

Lenke til kommentar

Den temperaturreduseringen må de jo ha målt i noe plast som sitter langt unna fordi kjøleribbene er lange, sett i forhold til tuppen av vanlige brikker. Enten det eller så har de sleiket på fingeren og tatt målinger utenfor kabinettet, for så å skrive ned noe basert på ønsketenkning.

Lenke til kommentar

kjører nå mine mushkin brikker på 1000mhz @1,8v.. velkommen etter G-skill:)

 

(før dere begynner å skrive at g-skill sine brikker skal kjøre 1100mhz, så les også at det er 1,8-1,9V de skal kjøres på også... om dere ikke er fornøyd der så regn litt prosenter/effekt osv, så blir dere enige tilslutt)

 

Ville nå ikke sagt dette var nyheter

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

50 til 60 - 20 til 30=20-40 grader... 40 grader er vel sannsynelig, 20 grader på minne brikkene? Det er jo allerede under romtemp. og 10 grader under normal kabinett temp. + at minne brikkene ofte sitter rett ved chipset og cpu kjøleribbene, dog "oppstrøms" i forhold til luftstrømmen(normalt kabinett).

Dominator PC3 1800 brikkene jeg hadde koste seg rundt 30 grader @ stock (1800MHz 7-7-7-20 2,1v.) Så om de skal kunne trekke fra 20-30 grader på noe sånnt, har de nettop funnet opp phase-change for RAM :p

 

Det er greit PI er et tall med store egenskaper, but gimme a break :roll:

 

Ja det hadde vært noe med fase på rammen :p sykest jeg har sett er vel chilled water, ga faktsik 25Mhz ekstra FSB speed da så man skal vel aldri si aldri. ;)

Lenke til kommentar

50 til 60 - 20 til 30=20-40 grader... 40 grader er vel sannsynelig, 20 grader på minne brikkene? Det er jo allerede under romtemp. og 10 grader under normal kabinett temp. + at minne brikkene ofte sitter rett ved chipset og cpu kjøleribbene, dog "oppstrøms" i forhold til luftstrømmen(normalt kabinett).

Dominator PC3 1800 brikkene jeg hadde koste seg rundt 30 grader @ stock (1800MHz 7-7-7-20 2,1v.) Så om de skal kunne trekke fra 20-30 grader på noe sånnt, har de nettop funnet opp phase-change for RAM :p

 

Det er greit PI er et tall med store egenskaper, but gimme a break :roll:

 

Ja det hadde vært noe med fase på rammen :p sykest jeg har sett er vel chilled water, ga faktsik 25Mhz ekstra FSB speed da så man skal vel aldri si aldri. ;)

Fase på RAM har vært gjordt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...