Gå til innhold

Hva bruker du mobilbildene til?


  

422 stemmer

  1. 1. Hva bruker du mobilbildene til? (flere svar er mulig)

    • Vise de til andre på mobilskjermen
      319
    • Sende de med MMS
      199
    • Sende de med epost
      84
    • Laste de opp til en blogg/hjemmeside (lite bilde)
      70
    • Laste de opp til en blogg/hjemmeside (stor bilde)
      90
    • Vise de frem på PC-skjermen (lite bilde)
      140
    • Vise de frem på PC-skjermen/TV-en i fullskjermstørrelse
      172
    • Ta utskrifter selv i småbildeformat
      25
    • Ta utskrifter selv i stort format (A4 eller større)
      17
    • Få de 'fremkalt' hos fotoforhandler i småbildeformat
      23
    • Få de 'fremkalt' hos fotoforhandler i storbildeformat (A4 eller større)
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker de til MMS, epost, om jeg skal vise noen noe seinere og f.eks. i RPP her på forumet. Kort sagt alle ting der jeg ikke trenger noe kjempebra kamera.

Det som er greit er at man alltid har med seg mobilen. Før så snakket man om "Kodak-moments". Disse har blitt lettere å ta vare på med kameramobilens inntog. Man har jo "alltid" mobilen tilgjengelig selv om man ikke bestandig husker å ta med kamera.

Lenke til kommentar

Etter 65 stemmer begynner det å bli noe å analysere. Her er det tre mest populære bruksmåtene:

 

57 av 65 (88%) viser bildene til andre på mobilskjermen. Det krever vanligvis en oppløsning på 0,08 megapixler.

 

31 av 65 (48%) viser bildene frem på PC-skjermen/TV-en i fullskjermstørrelse. Det krever vanligvis inntil ca 2 megapixler.

 

29 av 65 (45%) sender de med MMS. MMS-bilder skaleres ned til ca 0,2-0,3 megapixler før de sendes.

Lenke til kommentar

Skulle muigens fått noe info om hva kamera folk har på mobilene sin også?

 

Er vel gjerne ikke så rart om personer med 0.3Mpx kamera ikke fremkaller bildene i A4-ark størrelse.

 

Er gjerne en sammenheng der, har man ikke bra kamera gjør man gjerne ikke like mye med dem som om man hadde hatt et av de bedre mobilkameraene. Så ville vært forsikitig med å konkludere med at f.eks folk sjeldent gjør stort av bildene uten mer bakgrunnsinfo.

Lenke til kommentar

Når jeg snart oppgraderer mobil og går fra 2 megapiksler til 5 megapiksler (Nokia N82 e.l.) så kommer jeg garantert til å bruke mitt digitale kompaktkamera enda mindre. Jeg vil nok bli mye bedre fornøyd med kvaliteten, og da har man i alle fall muligheten til å bruke dem til fremkalling o.l.

 

Til viktigere anledninger har jeg et digitalt speilreflekskamera, men det er jo tungvint å dra med seg overalt.

Lenke til kommentar
Etter 65 stemmer begynner det å bli noe å analysere. Her er det tre mest populære bruksmåtene:

 

57 av 65 (88%) viser bildene til andre på mobilskjermen. Det krever vanligvis en oppløsning på 0,08 megapixler.

 

31 av 65 (48%) viser bildene frem på PC-skjermen/TV-en i fullskjermstørrelse. Det krever vanligvis inntil ca 2 megapixler.

 

29 av 65 (45%) sender de med MMS. MMS-bilder skaleres ned til ca 0,2-0,3 megapixler før de sendes.

Jasså, så undersøkelsen er kun et skalkeskjul for å bevise at megapixler på mobiler har løpt løpsk :p

 

Selv krysset jeg kun av på den øverste. Har egentlig ikke sett på de fleste av mobilbildene mine mer enn et par ganger...

Lenke til kommentar

Bruker mobilen min, en Nokia N82, til de 8 første valgene på denne avstemninga jeg :roll:

 

I tillegg så filmer jeg mye med den.

 

Blir noen hundre bilder å filmer i løpet av en mnd som jeg tar med mobilen ja.

 

Som regel er det når jeg er på jobb å når jeg bare har mobilen med meg, ellers i fritida bruker jeg en Pentax K10D å et JVC hdd video kamera, blir MYE bedre bilder å film av det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...