Gå til innhold

Hva bruker du mobilbildene til?


  

422 stemmer

  1. 1. Hva bruker du mobilbildene til? (flere svar er mulig)

    • Vise de til andre på mobilskjermen
      319
    • Sende de med MMS
      199
    • Sende de med epost
      84
    • Laste de opp til en blogg/hjemmeside (lite bilde)
      70
    • Laste de opp til en blogg/hjemmeside (stor bilde)
      90
    • Vise de frem på PC-skjermen (lite bilde)
      140
    • Vise de frem på PC-skjermen/TV-en i fullskjermstørrelse
      172
    • Ta utskrifter selv i småbildeformat
      25
    • Ta utskrifter selv i stort format (A4 eller større)
      17
    • Få de 'fremkalt' hos fotoforhandler i småbildeformat
      23
    • Få de 'fremkalt' hos fotoforhandler i storbildeformat (A4 eller større)
      4


Anbefalte innlegg

Per dags dato, så er det få mobiler for meg der ute som er særlige interessante som alternativt kamera. Folk babler så mye om hvor mange megapixler det er snakk om, men det er optikken som teller mest. Mobilkameraene er for trege. Jeg foretrekker å bruke et 100% dedikert kamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om jeg er den eneste som bruker bildende til det meste på listen. For mitt bruk tar min k810i gode nok bilder for Facebook, MMS og framkalling, så lenge lysforholdene er brukbare. Har et kompaktkamera, men da det er 4 år gammelt tar jeg faktisk nesten like gode bilder med mobilen, så kameraet er lite (aldri) i bruk.

 

Skal jeg kjøpe kamera i dag hadde jeg ikke orket kjøpe kompakt - mobilen gjør en god nok jobb, og er alltid tilgjengelig. Sikler på speilrefleks dog.

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Jeg har brukt mobilkamera mye mer etter at jeg kjøpte n82.

Før brukte jeg det kun i forbindelse med alkoholinntak, men nå bruker jeg det støtt og stadig.

Jeg har et bilprosjekt liggende på nettet, så hvis jeg holder på med skittne jobber, tar jeg bilder under veis med mobilen.

Jeg orker ikke å vaske hendene og hente speilrefleksen for å ta bilder av småting.

 

Jeg har enda ikke fått klager på "mobilbilder".

1adc717e.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bruker mobilbildene mye og syns det er morro å se hva jeg kan få ut av kamera på enkelte telefonene. Har hatt stor interesse for dette siden vi fikk kamera på mobiltelefonene.

 

Har noen kommentarer til spørsmålene som jeg syns burde vært litt anderledes.

 

- Det burde vært ett eget valg for bildetjenester på nettet som f.eks flicr. Mange som bruker mobil-kamera seriøst bruker disse tjenestene og de hører ikke inn under blogg/hjemmeside syns jeg.

 

- Vise bilder på pc-skjermen / tv-skjermen burde vært delt opp. De fleste bruker nok PC skjermen endel, men jeg tror dette med å vise på tv-skjermen kommer til å bli en veldig økende trend. Det er en veldig praktisk og enkel måte å vise frem bildene sine på. Flere og flere mobiler legger også opp til dette og mulighet for å vise dem trådløst er også på vei inn.

 

- Mangler valg for om man bruker geotagging sammen med bildene sine. Kanskje mindre viktig men likevel en økende trend som burde vært med.

 

Ellers en bra undersøkelse:)

Lenke til kommentar
Før så snakket man om "Kodak-moments". Disse har blitt lettere å ta vare på med kameramobilens inntog. Man har jo "alltid" mobilen tilgjengelig selv om man ikke bestandig husker å ta med kamera.

I disse dager burde man nesten snakke om "Nokia-moments".. hehe. :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg brukte videokameraet på mobilen min en del før, men etter at jeg kjøpte iPhone kan jeg ikke filme. Det er en av grunnene til at jeg skal hacke den, så kan jeg filme med mobilen igjen.

 

Er greit å kunne filme med mobilen når det gjelder små og enkle ting som er morsomt å kunne se igjen på video litt senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...