Gå til innhold

Wiiware er lansert (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
utrolig tåpelig at wii poeng er mye dyrere i europa enn i USA.

 

grunnen til at det er mye dyrrere for wii points i europa er pga dollar kursen er så lav i usa :) hadde dollar prisen vært normal hadde det ikkje vært så stor forskjell :)

 

Dette er en helt vanlig måte å drive prisdiskriminering på. Derfor det ikke går an for "norske-wii"ere å handle i Dollar (i så tilfelle hadde ikke prisdiskriminering nyttet).

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Ser tre grunner jeg men.

 

Hva mener du egentlig med 1 og 3? 2 er jeg derimot enig i.

 

Med 1 så mener jeg at om du bytter konsoll, slutter med Wii, har lyst til å spille ting i framtiden så blir det mye styr. La oss si jeg i 2018 har lyst til å spille mine Wiiware-spill, men Wiien er slitt ut, og jeg kjøper en ny. Eller jeg bare kjøper en ny nå (unødvendig stress), eller jeg ikek ønsker å ha Wiien stående om 4 år, kun for å spille Wiiware-spill. Med 3 tenker jeg mer på at det er færre kontrollmlighter, størrelsesbegrensinger osv enn på alternativet. Ellers må jeg bare beklage at jeg ikke kan telle :)

 

Det jeg i bunn og grunn vil fram til er at på PC er det lettere å lage slike spill, det er lettere for folk å beholde de, utvalget er allerede enormt, og mulighetene er større. Jeg ser lite med Wiiware som vil trekke meg over på Wii-varianten av små og billige spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alle spill er koblet opp mot Wii-nummeret til konsollen. Ved kjøp av ny (eller hva det nå måtte være), kan din nye kobles opp mot din gamle konto. På den måten kan du laste ned dine spill igjen, og så spille de på din nye konsoll. Bare å kontakte Nintendo. Om WiiWare er operativ i 2018 er vel ingen garanti, men det gjelder vel alle tjenester.

 

WiiWare er ikke laget for store spill. Den er ment på å få mindre utviklere til å vise fram kreative spillprosjekter. Men ja, plassen kan selvsagt forbedres, noe jeg tror det blir med tiden. Få kontrollmuligheter? Hvordan? Utviklerene kan velge om de vil bruke Wiimote, Wii Classic kontroller, Gamecube-kontroller,Wii Balance Board, nunchuck.

 

WiiWare er en lovende plattform, som trolig vil gi liv til veldig mange interessante spillkonsepter. For meg er spill spill uansett størrelse.

 

PC er såklart bedre, men så har PC levd i 30 år, mens WiiWare er bare noen dager gammel. Jeg er sikker på Nintendo har store planer for tjenesten i framtiden.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Alle spill er koblet opp mot Wii-nummeret til konsollen. Ved kjøp av ny (eller hva det nå måtte være), kan din nye kobles opp mot din gamle konto. På den måten kan du laste ned dine spill igjen, og så spille de på din nye konsoll. Bare å kontakte Nintendo. Om WiiWare er operativ i 2018 er vel ingen garanti, men det gjelder vel alle tjenester.

 

WiiWare er ikke laget for store spill. Den er ment på å få mindre utviklere til å vise fram kreative spillprosjekter. Men ja, plassen kan selvsagt forbedres, noe jeg tror det blir med tiden. Få kontrollmuligheter? Hvordan? Utviklerene kan velge om de vil bruke Wiimote, Wii Classic kontroller, Gamecube-kontroller,Wii Balance Board, nunchuck.

 

WiiWare er en lovende plattform, som trolig vil gi liv til veldig mange interessante spillkonsepter. For meg er spill spill uansett størrelse.

 

PC er såklart bedre, men så har PC levd i 30 år, mens WiiWare er bare noen dager gammel. Jeg er sikker på Nintendo har store planer for tjenesten i framtiden.

 

Kjøper jeg et billigspill i dag, så er jeg mer eller mindre garantert at den tjenesten er operativ om 10 år. Fordi jeg slipper å legge min investering i hendene til den fremtidige velviljen til et storselskap (det har hendt før at kunder har blitt kastet på båten i liknende situasjoner, og det vil sikkert skje igjen)

 

Tastatur, mus, ratt osv. Wii har et relativt begrenset antall input-devices tilgjengelig.

 

Spill er spill, men ikke alle spill er like bra og tekniske og/eller praktiske begrensinger kan gjøre spill dårligere enn de kunne vært.

 

AtW

Lenke til kommentar
Wii har USB-støtte. Kan koble til et tastatur. Mus trenger du ikke, da du har en pekefunksjon. Ratt finnes ved å skaffe et tilbehør. PC er ikke den eneste som kan ta tilbehør, konsoller har gjort det lengre enn PC.

 

I praksis er det ikke tilgjengelig tilbehør som er på linje med tastatur, mus elelr hjul som eksisterer til PC. Om det er en teoretisk mulighet er ikke så veldig relevant, når tidligere erfaring viser at det ofte ikke blir noen reell praktisk mulighet. Om pekefunksjonen på Wiien sin erstatter en mus, så har enten de wiiene eg har prøvd hatt en vesentlig dårligere peker en snittet, eller så har de musene jeg har hatt vært vesentlig bedre enn snittet. Hvem som har gjort det lengst er ikke så viktig (og PC har forsåvidt gjort det vesentlig lengre enn Wii, som vi sammenlikner med her), det som teller er tilbudet i dag, og i overskuelig fremtid.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...