Gå til innhold

Valve vil støtte Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres jo supert ut!

 

Da regner jeg med at OpenGL får en ny vår, for det er vel ikke noen alternative APIer å benytte?

 

Apropos, hørte vi noensinne noe mer fra han 19-åringen eller hva det var som mente DC10 var mye lettere å reverse engineere enn DX9? Det var en nyhet om det for en stund siden; han skulle prøve å "porte" DX10.

 

Nå vet jeg ikke så mye om programmering, men er det ikke et omfattende arbeid å skrive o men grafikkmotor fra DX10 til OpenGL? Men det er vel eneste måten å gjøre det på. Hvis de ikke er kjipe og egentlig mener at de skal ha offisiell støtte for Cedega eller noe.

Endret av øsse87
Lenke til kommentar

Bra! Godt å endelig se noen store som er tøffe nok til å gå i bresjen for en slik satsning!

 

Trur dette er eit trekk frå Valve grunnet at dei er dritlei Microsoft og DirectX 10.

 

Valve er eit av dei firmaene som har vært mest kritisk til heile DirectX 10 opplegget.

Hva er grunnen til det? Kjenner ikke så godt til DX10....

Lenke til kommentar
Bra! Godt å endelig se noen store som er tøffe nok til å gå i bresjen for en slik satsning!

 

Trur dette er eit trekk frå Valve grunnet at dei er dritlei Microsoft og DirectX 10.

 

Valve er eit av dei firmaene som har vært mest kritisk til heile DirectX 10 opplegget.

Hva er grunnen til det? Kjenner ikke så godt til DX10....

grunnen var vell egentlig at DirectX 10 bare ble levert til vista, for det var så store andeler av steam brukere som brukte windows xp

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
HURRA!

Lurer på hvordan HL2 vil ta seg ut på linux på PS3

Har ikke Linux på PS3 kun tilgang til brøkdeler av PS3-ytelsen? Og tviler spillene kommer ut til andre artiktekturer enn 32bit og muligens 64bit.

 

EDIT: Blææh. Too late :p

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Da regner jeg med at OpenGL får en ny vår, for det er vel ikke noen alternative APIer å benytte?

Mulig det finnes alternativer men Opengl er både godt kjent, veldig mye brukt og støttes blant annet i både Windows og Linux. Det er altså sterke ting som taler for at Opengl er og vil bli dominerende. Opengl er også i rivende utvikling. Opengl 2.1 fra august 2006 har vært på nivå med dx10, altså siden et halvt år før dx10 ble lansert (vista). 2.1 var ment som en siste mindre oppgradering før den store oppdateringen 3.0 er. Versjon 3.0 var ventet lansert for noen måneder siden men ble utsatt på grunn av at ytterligere kvalitetssikring var nødvendig. 3.0 kommer trolig innen kort tid.

Lenke til kommentar

Husk at Valve allerede leverer spill til Playstation3, der finnes det ikke noen DirectX, så de har lenge/alltid hatt en OpenGL-versjon av Source-motoren.

 

Som vanlig tar jeg sånne nyheter med en stor klype salt, men flott viss dette viser seg å stemme bra og Steam-plattformen og flere av Valve sine slagere kommer til GNU/Linux. Da blir det vertfall spill-kjøp fra meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...