Gå til innhold

Ny Nvidia-toppmodell i juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen tall\matte på Geforce 9900 GTX (GT200)?.

Det er ganske løse spekulasjoner foreløbig. Noen av spekulasjonene er:

65 nm

250 W TDP hvis det blir 65nm

6-pin + 8-pin strømkontakt

1 milliard transistorer

55 nm

200 shadere

Lansering i 3. kvartal

Merk: Dette er spekulasjoner.

 

http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=15708

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_9_Ser...rce_9900_Series

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at den heter 9900GTX, så tyder det på at den er bare en tweaka G92 kjerne. Men jeg trodde GT200 skulle være nyere enn som så? Dette vil jeg se i GT200 :

 

1 milliard + trannies

55 nm - 800 Mhz GPU core

512 shadere på 2000 Mhz eller høyere

512-bit minnekontroller

1GB GDDR5 RAM på 2500 eller høyere Mhz

Pris på under 5000 kr ved lansering av toppmodellen

 

Vel det er lov å drømme... :p

Lenke til kommentar
Hvis det stemmer at den heter 9900GTX, så tyder det på at den er bare en tweaka G92 kjerne. Men jeg trodde GT200 skulle være nyere enn som så? Dette vil jeg se i GT200 :

 

1 milliard + trannies

 

Vel det er lov å drømme... :p

 

Jeg tror ingen, absolutt ingen vil se 1 milliard+ "trannies" (slang for transvestitter :p )

 

 

 

Ontopic: forøvrig passer dette fint med utskiftningsplanen mine 800gt er vel modent da.. :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tall\matte på Geforce 9900 GTX (GT200)?.

Ja... ;)

 

Hvis det stemmer at den heter 9900GTX, så tyder det på at den er bare en tweaka G92 kjerne. Men jeg trodde GT200 skulle være nyere enn som så? Dette vil jeg se i GT200 :

Det er ikke bestemt noe navn på den enda...

Om det er en "tweeka G92" spørs hvordan du ser på det. Både GT200 og AMD RV770 vil ha veldig mye til felles med G80/G92 arkitekturen og R6x0 arkitekturen for AMD sin del.

Begge brikkene er det som heter en "evolusjon".

 

Det virker at Nvidia har fremsynt lansering av dette foran ATI's R770. Det blir spendende å se om den klarer å yte bedre enn det. I tilfellet virker det slikt at det blir marginalt, om i hele tatt.

Lanseringen har hele tiden vært "sommeren". August som jeg har operert med var det nVIDIA så på som et worst-case.

 

 

Samples ut til partere er snart rett rundt hjørnet. Da begynner det sikkert å komme ut noen mer konkrete lekkasjer

Lenke til kommentar

RV770 er mer det G92 er ift. G80. Nvidias svar på RV770 er G92b. Det er GT200 og R700 som vil være konkurrentene slik jeg ser deg GDI.

 

Jeg tror heller ikke GT200 blir hetende 9900GTX/GTS, men slik sett er det tross alt 9800 navnet som ble missvisende og missbrukt, hele den serien burde hett 8850.

 

Slik sett er 9900GTX et godt navn ift. ytelse er min mening.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
RV770 er mer det G92 er ift. G80. Nividias svar på RV770 er G92b. Det er GT200 og R700 som vil være konkurrentene slik jeg ser deg GDI.

Alt vi har hørt så langt av rykter tilsier vel at R700 er 2xRV770 på samme måte som HD 3780X2?

Hmm da har nok du hørt mer enn meg, jeg har hørt tidligere at R700 nok muligens ville være en multicore løsning, men har ikke hørt så konkrete detaljer som du har hørt på akkurat det?

 

Kilde?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kilde?

 

Just as it was the case with RV670 there will be two SKUs, RV770XT and RV770PRO; as we said many times before two RV770XT will make a high-end R700 dual chip card.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...4&Itemid=34

 

Bildene som er lekket av RV770 virker den alt for stor til å ha 2 stk. brikker i en pakke...

Regner derfor med at de bruker samme fremgangsmåte som HD3870X2

Lenke til kommentar
Kilde?

 

Just as it was the case with RV670 there will be two SKUs, RV770XT and RV770PRO; as we said many times before two RV770XT will make a high-end R700 dual chip card.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...4&Itemid=34

 

Bildene som er lekket av RV770 virker den alt for stor til å ha 2 stk. brikker i en pakke...

Regner derfor med at de bruker samme fremgangsmåte som HD3870X2

Interessant GDI.

Om det blir tilfelle styrker det bare sparekontoen min som er avsatt for bla. et GT200 kjøp :)

 

Ellers aventer jeg litt forløpig siden det er vanskelig å stole på fudzilla.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Og jeg som nettopp kjøpte 9800GX2 ! Men sånn vil det vel alltid være og jeg regner vel uansett med at GX2 skal holde fint en stund fremover til Age of Conan!

 

Kanskje nVidia endelig klarer å få ut fingeren å støtte DX 10.1 med den nye serien ?

Tror ikke du kommer til å angre. Tar det like lang tid før de blir tilgjengelig for ola forbruker som de andre skjermkortene fra både nVidia og ATI, så må du nok vente til høstferien for å kunne få det i hånda. Paperlaunch, the way its ment to be played.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...