Gå til innhold

Ny Nvidia-toppmodell i juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du sikter til ATI så er jeg med, men for håpe de har fått notene på plass denne gangen. nVidia har jo stort sett holdt det som står på papiret.

Nja, 9800GTX og GX2 har vel blitt levert så langt jeg vet, men f.eks 8800GT måtte man vente med "langt" utpå nyåret(med mindre man kjøpte fabr. oc til svindelpris). Samme når det gjelder HD3870.

Lenke til kommentar
Tar det like lang tid før de blir tilgjengelig for ola forbruker som de andre skjermkortene fra både nVidia og ATI, så må du nok vente til høstferien for å kunne få det i hånda. Paperlaunch, the way its ment to be played.

Hva er det for noe vrøvel?

Samtlige av de siste kortene som nVIDIA lanserte var tilgjengelig ved lansering. Det var dog endel utfordringer med å få de billigste 8800GT modellene en måned etter lansering på grunn av ganske heftig etterspørsel.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor mye disse kortene vil koste? Jeg håper på 2800kr. Men er det noe vits for meg og kjøpe et 9800GTX når disse nye kortene kommer? Også kna jeg kjøpe et 8800GT kort som et foreløpig kort, eller burde jeg heller satse på 9800GTX og sette 2-3 sånne i SLI senere?

Lenke til kommentar

EVGA har noe som heter "trade up" eller noe i denne duren, dvs. at innenfor 90 dager kan du oppgradere ved å betale mellomlegget. Du kan godt kjøpe en 8800GT, men for litt ekstra kan du få en 9800GTX som du kommer til å ha mye glede av i mellomtiden.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg vet at EVGA har et slikt program, og det virker slikt at: innefor 90 dager kan du oppgradere ved å betale diferansen.

 

Dette bør gjelde for 9800GTX til G200 også. Men for å være på den sikkere siden, det er best å skjekke dette med forhandlere eller på EVGA's hjemmeside.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hvis det stemmer at den heter 9900GTX, så tyder det på at den er bare en tweaka G92 kjerne. Men jeg trodde GT200 skulle være nyere enn som så? Dette vil jeg se i GT200 :

 

1 milliard + trannies

 

Vel det er lov å drømme... :p

 

Jeg tror ingen, absolutt ingen vil se 1 milliard+ "trannies" (slang for transvestitter :p )

 

 

 

Ontopic: forøvrig passer dette fint med utskiftningsplanen mine 800gt er vel modent da.. :)

å jo du, ronaldo kunne nok tenkt seg dette :-)

 

Ellers, kan det bli morro å se hva man kan få til med ekstra streamprocessors :-)

Fin releasetid da, rett etter skattepenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså nVidia sin nåværende toppmodell koster som billigst 3564,- kr i følge prisguiden(Point Of View GeForce 9800 GX2). GT200 skal i tillegg være nyere teknologi, så vi kan regne med at toppmodellen av den iallefall koster mer enn 9800 GX2 i dag. Men 55nm GPU'er er billigere å produsere, så ikke sikkert GT200 blir så dyr som f.eks 8800 Ultra var da den kom. Jeg ripper at hvis nVidia kommer med en GX2 verson av GT200 så vil nok den garantert koste over 5000 kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...