Gå til innhold

Anmeldelse: Dynasty Warriors 6 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nummer seks i serien, og så å si identisk med forgjengerne. Timesvis med slakting og button smashing, selv om gamer-tommelen er herdet får den en god omgang trening; hvis man virkelig holder ut såpass lenge med dette repetive spillet.

 

Grafikken er middelmådig, karakterene som du bryr deg lite om, ekstremt repetiv kampsystem, og historien så som så. Hvis man har spilt de eldre spillene i serien vet du hva man får.

 

Spillet rekker så vidt opp til middelmådig på sitt aller beste. En 8/10 er ganske misvisende.

 

EDIT: Jeg antok at det var en demo av spillet ute, det var visst ikke det.

Endret av ShinQ
Lenke til kommentar
Nummer seks i serien, og så å si identisk med forgjengerne. Timesvis med slakting og button smashing, selv om gamer-tommelen er herdet får den en god omgang trening; hvis man virkelig holder ut såpass lenge med dette repetive spillet.

 

Grafikken er middelmådig, karakterene som du bryr deg lite om, ekstremt repetiv kampsystem, og historien så som så. Hvis man har spilt de eldre spillene i serien vet du hva man får.

 

Spillet rekker så vidt opp til middelmådig på sitt aller beste. Spill gjerne demoen før du kjøper, så skjønner man det fort. En 8/10 er ganske misvisende.

 

Dynasty Warriors-serien er det yttarset dømet på ein sjanger der du aleine står mot heile hærer. DW6 er etter mitt syn ei forbetring over tidlegare spel i serien på alle punkt, og leverar fantastisk underhaldning.

 

Det du seier her, fortel meg i så måte, at du mislikar sjangeren totalt sett. Kva er det då som blir misvisande? At eg som likar denne sjangeren seier det er bra, eller at du som (eg antar) mislikar slike spel seier min karakter er misvisande?

Lenke til kommentar

Shields up!

 

Uten at jeg har spilt spillet eller har noe spesielt forhold til serien, med unntak av en kamerat som kjøpte et DW-spill til PS2 en gang i tida og påsto det var vanvittig moro, så virker det utvilsomt som et spill man må være litt hard fan av sjangeren for å like. Den tankeløse "gyv løs på store armeer"-greia er tross alt litt spesiell, så her vil man nok se mange forskjellige syn og meninger.

 

Personlig syns jeg slike spill er litt moro en stund, men jeg går temmelig fort lei av de. Uansett har jeg ikke PS3, så jeg kommer mest sannsynlig ikke til å teste ut dette.

Endret av Gutmongler
Lenke til kommentar

stiller like gjerne mitt eget spørsmål.

 

hvor trege er fiendene? nå snakker jeg om de vanlige soldatene. på de forrige spillene var de ganske ulevelig trege, sto der egentlig mest og venta på å bli drept. åsen er det her? litt kjappere håper jeg?

 

ShinQ du nevner ovenfor att man kan teste en demo? fins det en demo? jeg fant ingenting på verken xbox marketplace eller PS store.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
ShinQ du nevner ovenfor att man kan teste en demo? fins det en demo? jeg fant ingenting på verken xbox marketplace eller PS store.

 

Jeg bare antok at det var en demo, siden jeg så en demo av Dynasty Warriors Gundam for en god stund siden. Har dessverre bare spilt fullversjonen av Dynasty Warriors 6.

Lenke til kommentar

Dynasty Warriors 6 er kjempemoro! Jeg har elsket serien så lenge jeg kan huske. Utrolig kult at noen lager spill basert på slike hendelser som dette. Det å ha muligheten til å "være" en Kinesisk kriger fra 200-tallet gleder meg. Nå elsker jeg alt som har med Japan og Kina å gjøre, så da er det kanskje naturlig at spill som dette faller i smak.

 

Men allikevel synes 8/10 virker litt mye, om en anmeldelse gjerne skal være en veileder for folk som er i tvil om de skal kjøpe spillet eller ikke. Personlig kunne jeg lett gitt spillet 8/10 eller 9/10 (som sagt, fordi jeg elsker serien), men det er små bagateller som får meg til å tenke på lavere karakterer. De ødela Xiahou Dun :( Og Lu Bu har et jalla-våpen :( Zhou Yu hadde et så kult sverd før, men nå har han bare en pinne :(

 

post-111672-1208687466_thumb.jpg

Lenke til kommentar

8/10? ... Jeg har litt vanskelig for å se hvordan du kan kritisere spillet såpass tungt på alle fronter og så samtidig gi deg en score som vanligvis er reservert for de aller beste spillene gjennom et år. Nå synes jeg personlig at hele DW-serien (inkl. 6) er litt trash-serie med dårlig gjennomført gameplay mer verdig av en 5-6'er, men om du ikke er enig i det og vil gi den en åtter så må du vel samtidig ha litt godt å si om spillet i annmeldelsen vel?

 

Og at assassins creed til sammenligning fikk 7/10 er bare helt fullstendig på jordet...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg DW5 til 360.... bytta det kjapt inn.

Er visst ikke helt min type spill :-)

 

Må si meg enig i at det virker som anmelder ofte gir lav score til "populære" spill og spill med mye hype - og heller belønner de litt mer sære spillene.

Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke.

 

Jeg hater i alle fall DW^^ Hopper glatt over dette tullet :-)

Lenke til kommentar

Morsomt skrevet artikkel, måtte tørke litt lattertårer innimellom :thumbup:

 

Som anmelderen skriver er dette et spill du elsker eller hater, jeg likte forgjengerne godt og har sløst mange timer med dette "tullet". Det er faktisk ganske tilfredstillende å slakte heltene etterhvert, ihvertfall hvis du møter en veldig god en. I utgangspunktet er det et repetentativt drittspill, men det er et av de spillene der jeg "må" spille helten best og få "godvåpenet". En annen bra ting er at det er "easy action", du kommer raskt i gang, kontrollene er forholdsvis enkle, og du slipper noen laang intro/tutorial (Assasins Creed, kunne jo sovnet under all bablingen, som det ikke går an å skippe) før du er klar til å slakte. Hvis jeg skulla ha gått til innkjøp av PS3 hadde dette vært det første spillet på innkjøpslisten.

 

Skjønner karakteren godt :)

Lenke til kommentar

jeg har dynasty warriors 6 på xbox 360 og kan bekrefte at det er ute, sjekk amazon.co.uk for eksempel :)

 

Ellers vil jeg bare si meg totalt enig med anmelderen, 8 er et perfekt terningkast, for de som faktisk har spilt de tidligere spillene, så er det veldig mye nytt og nyskapende, samtidlig som at grafikken har blitt vesentlig bedre, hva mer kan man forvente av en oppfølger? :thumbup:. Forøvrig er historien som dynasty warriors omhandler utrolig interessant om man bare setter seg inn i det, spillet blir også mer interessant når man vet hvem alle heltene er, hvem de kjemper for osv ;).

 

Jeg stiller meg også spørrende til folk som sier dette er dritt spill og repetetivt, du har en battlefield og du kan gjøre akkurat hva du vil, friheten er jo komplett, og til de som sier at aien er dum som et brød så tror jeg ikke dere har prøvd spillet på hard hvor en vær person med høygaffel kan 3shotte deg som et villsvin, fiendens generaler vil prøve å flanke main campen din og drar ofte i samlet gjeng noe som gjør det enda vanskeligere. Frustrasjons nivået er selvsagt høyt når du blir spiddet av en løytnad, men akk gleden av å endelig klare banen er definitivt verdt det.

 

Et lite morsomt faktum er at xbox360 versjonen ikke hakker på samme måte som anmelderen sier i sin anmeldelse av ps3 versjonen, har selv testet ps3 versjonen også og det er faktisk en stor forskjell.

Endret av Dragoneer1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...