Gå til innhold

Forslag mot pirater nedstemt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke sterke nok lobbyister for å kjempe sin sak rundt slike spørsmål. IFPI og andre organisasjoner "kjøper" sine stemmer ved slik avstemming ved å fremme sitt budskap og evnt andre goder. Ofte sett på som "lovlig" smøring for sin sak ;)

Denne gangen har det vist seg at over 50% tenker selv og det er ikke gærent i politisk sammenheng.

Lenke til kommentar

Dette gjaldt bare Frankrike(?) Hva med her hjemme, var det ikke slik at det såkallte Datalagringsdirektivet/Datakrim-utvalget som har vært i sving, foreslår å kunne nekte nett-tilgang som et mulig sanksjonsmiddel? Kanskje for tidlig "for de det gjelder" å puste lettet ut :p

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg skjønner poenget med å sperre tilgangen heller. Det eneste som kommer til å skje er at de "skyldige" blir sittende å stirre i veggen mens de venter på at kompisen brenner ting til han på DVD. Det positive hadde vært at den allerede døende underholdningsindustrien hadde fått en boost i mot endelig undergang, men det syns jeg ikke det er verdt. :p

Lenke til kommentar
Jeg forventet egentlig at det skulle bli nedstemt. Det som er trist er at de som stemte for antageligvis ikke hadde særlig peiling om hva de stemte på.

 

Tror nok de viste veldig godt hva de stemte over. Om det hadde gått gjennom så hadde det nå vært ett stort "meh" for meg. Og hvis det kommer opp igjen senere så skal en ikke se bort fra at lobbyen jobber hardere for å få det gjennom.

Lenke til kommentar
Kanksje litt drøyt å sammenligne fysisk avstraffelse i form av lemlestelse og bli utestengt fra en tjeneste da :p

 

Si ikke det, jeg er sikker på at begge deler smerter like mye :p

 

Ville heller hatt 10 piskeslag enn å miste linja mi :grin:

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Selv syntes jeg at kravet om at ISP selv skal kontrolere at ingen piratkopierer er helt håpløst og det burte Ifpi forstå selv.

 

Du ber ikke noen kontrolere seg selv, når denne kontrollen skader ISP direkte ved at de må si opp kunder og selvsagt mister andre i tilleg.

Og det i tillegg er vanskelig å måle hvor mye som piratkopieres, du må finne den aktuelle fila i en liste over tourent eller slik.

 

Det blir enda dummerene en å gjøre bilbransjen i norge var ansvarlige for fartskontroller på veiene, er det noen som tror de ville være veldig ivige?

 

Om dette ville blit påtvinget ville Ifpi fått et system som hvor tourent listene var gamle samt at systemet ville ha lang utvikligstid og sikkert vært ustabilt og usikkert.

Hvor dårligere system jo hvor bedre for ISP og kunder så lenge Ifpi ikke kan bevise i retten at ISP saboterer.

Er godt mulig ISP heller ville gått for et system hvor filen ble blokert i steden da dette ikke ville ha en særlig avskrekkende effekt.

Lenke til kommentar

Nå er det jo blitt slik at platebransjen må ta skylda for at inntjeninga er blitt så dårlig hos de...Med de stive cd prisene de har så skjønner jeg godt alle som laster ned musikk og jeg laster sjøl ned all musikk jeg trenger.....

 

Når det gjelder filmer så må jeg vel si at jeg aldri har kjøpt så mange filmer som etter at jeg begynte og laste ned filmer fra private trackere....De filmene jeg liker kjøper jeg mens de andre blir lagt pent og pyntelig i søppel bøtta...Kjøpte nesten aldri filmer tidligere men det var p.g.a at jeg ville ikke kjøpe filmer jeg ikke viste var bra...Tror ærlig talt at filmindustrien tjener på fildeling uten at jeg skal diskuterer det no nærmere...

 

Hvis en isp hadde stengt linja mi for at jeg lastet opp og ned med den så hadde det vært helt greit for meg...De hadde kun mistet meg som kunde og den som hadde tapt mest på det tipper jeg måtte være isp leverandøren...

 

Etter det som står i Itavisen idag så nekter jo de norske Isp`r og sladre og det er da veldig oppløftene for oss som tør og si at de laster opp og ned....

Lenke til kommentar
Kanksje litt drøyt å sammenligne fysisk avstraffelse i form av lemlestelse og bli utestengt fra en tjeneste da :p

 

Si ikke det, jeg er sikker på at begge deler smerter like mye :p

 

Ville heller hatt 10 piskeslag enn å miste linja mi :grin:

Spør heller hvordan denne blokeringen skal virke? Det må i såfall være et felles register som isp må sjekke kunde mot før han får oppkoblingen.

Igjen ISP er ikke interesert i dette, ville nok bli en oppblomstring av mindre useriøse aktører, gjerne over trådløst som ga F i om du registrerte katta di så lenge regningn ble betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...