Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Tilskudd i bilpleieavdelingen!

 

Ja, så måtte jeg jo selvfølgelig falle for fristelsen for mer bilpleie. Det er ikke alltid like lett når man ser alle de fantastiske og snasne produktene som er å finne rundt om kring, så blir det plutselig en handlekurv som inneholder stort og smått. En butikk som har omtrent alt man kan ønske seg i bilpleie, er ScandicShine.no. Jeg regner med og håper at mange har vært der inne!

 

Uansett, fikk en knallpris av Ketil i ScandicShine, og kan nå anse dem som min første sponsor! Så, da må jo dette på plass:

 

ScandicShine er nå sponsor!

post-91181-1278065887,58_thumb.png

Lenke: Scandicshine

 

Anbefaler denne nettbutikken meget varmt, da utvalget er nesten på nippet til ekstremt. Er det noe du er ute etter, finner du det mest sannsynlig her! Servicen er også meget god, så dette er en av sjappene jeg vil handle mye ifra fremover! :) Kompetansen er også meget tilfredsstillende, så dette er bra saker!

 

Så, lurer dere vel på hva som havnet på postkontoret mitt? Ja det skal dere få vite!

 

IMG_7047.jpg

Her er pakken, og den var jaggu meg ikke liten heller! :innocent:

 

 

IMG_7049.jpg

Pakken taes opp med en skjelven hånd, dette er jo reine julaftnen, så dere vet at det er vanskelig å holde 100% fokus da! Uansett møtte blikket mitt denne lappen, og ser at jeg har fått produkter som er bedre enn de jeg bestilte. Igjen, knallbra av Scandicshine! Dette liker vi! :)

 

 

IMG_7050.jpg

Så var det jo bare å line opp produktene. Her er det mye snasent jeg gleder meg til å prøve gitt!

 

 

IMG_7051.jpg

Mye fra Chemical Guys. Kjempefornøyd med en såpe fra de, og har jo forstått at merket serverer kvalitet, så da ble det jo mer fra de! Fra venstre:

 

- Speed Detailer, brukes til å vaske lakken kjapt og gir litt boost.

- Stripper Scent. Ja, nå begynner dere vel å lure? Nei denne lukter faktisk ikke stram og billig parfyme, men en mild og god lukt. :)

- Grime Reaper, en avfetter.

- Bare Bones, til bruk i hjulbrønner for å få en sort finish

- Citruswash + gloss, en såpe som visstnok skal være MEGET drøy i bruk og meget bra.

- New Look Trim and Gel, plastfornyer.

- Green Clean, en såpe som kan brukes til alt mulig. Interiør, eksteriør osv. Tenkte å bruke den på teppene inne i bilen.

- Bilberry felgrens

- Ymse blandeflasker

- Blå bøtta bak der er en 18l bøtte med lokk til å skrus igjen og Grit Guard(som hindrer møkk å være i vaskevannet)

- Og midt på har vi skumkannon som ligger oppa noen mikrofiberkluter. DETTA BLIR MORSOMT å prøve ut!! Skum :love:

- Og ting som ikke ble helt med på bildet er en børste til interiøret, og en børste til hjulbrønnene.

 

 

IMG_7054.jpg

Og her da, selveste kremen. Swissvax har frelst meg bare med sin skinnrens som var det første jeg kjøpte at de. Jeg forstod raskt at dette er kremen over kremen igjen, så det ble jo en voks og claykit + børster fra de. Voksen er en Shield voks, som inneholder teflon. Teflon er brukt i nye stekepanner, så dere skjønner jo hvordan denne funker! Blir spennende å prøve på lakken dette gitt. Tok også med en voks til bruk på felger, som også skal være mycket bra.

 

Og jeg venter på en ettersending med en Swissvax bag som jeg kan oppbevare alle produktene i, samt en nippel til min høyttrykksspyler som skal på skumkannonen. (Får ikke brukt den før jeg får nippelen..)

 

 

Så, jeg er nå veldig spent på å prøve ut litt av dette! Er jo jøtt fint vær i skrivende stund, så blir nok å prøve litt snart!

 

 

Så jeg håper dere liker slike bilder og updates! Takk igjen til Ketil i ScandicShine for en god deal, og bra service. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg akkurat lest ferdig alle 75 sidene ;)

 

Har selv hatt en 99 modell Celica 1,8 tidligere, og er skikkelig imponert over alt du har fått gjort med bilen din, og hvor god kvalitet det er på ting du foretar deg. 6th gen Celica er nydelige biler, virkelig. Jeg ville ikke hatt en i dag, men var utrolig fornøyd med min originale bil tidligere den gangen jeg hadde den.

 

Utrolig morsomt å lese alt som har blitt gjort. Flott arbeid!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det heftig update tid!

 

Siden det er ganske lenge siden det har kommet en update, så kommer det en her som virkelig gjør opp for de siste månedene! Her er det fokus på følgende:

 

  1. Integrert iPhone dockingstasjon
  2. Omtrekking av interiørpaneler
  3. Grundig vask og rens 1.0

 

Updaten kommer til å være splittet opp i 3 deler, slik at strukturen er enkel å forstå. Jeg håper på en del kommentarer nå, da det har vært litt rolig fra dere i det siste! Jeg fortjener vel kanskje det etter en sånn update? *smiske* Så, jeg begynner rett på sak, fra toppen!

 

 

1. Integrert iPhone dockingstasjon

 

Siden jeg skaffet meg iPhone, har det irritert meg ofte at jeg må finne en random plass å legge den etter å ha plugget den til anlegget. Enkelte plasser har vært rundt girstanga, oppbevaringsboksen i armlenet og lomma. Sistnevnte fant jeg fort ut at var vrien, da jeg ofte pleide å rive med meg både kabler og det som var, da det er lett å glemme at iPhonen er koblet til.

 

Så begynte jeg å sysle med ideen om en dockingstasjon. Flere med samme bil har laget dockingstasjoner i oppbevaringsboksen i armlenet, men da er det liksom ikke SÅ mye annet du får slengt nedi der når du har en iPhone eller lignende du helst ikke vil skape unødig med riper i. Jeg fant ut at jeg måtte beholde den plassen der til det den er beregnet til. Planene ruslet videre, og jeg begynte å se litt på brusholderen som man kan dra ut fra armlenet. Jeg har ingen bilder av den ute, men her kan dere se:

 

mini-IMG_7907.jpg

Se for dere at man har en 0,5 liter med brus stående mellom armlenet i midten og girstanga. Hvordan i svarte skal man klare å gire komfortmessig da? Jeg har prøvd den ut noen gangen, men man ender opp med å vri armen på en absurd måte for å gire, noe som er helt håpløst. Derfor har denne kun blitt brukt ca 2 ganger.

 

Så her var det åpenbart potensielt for en radikal endring! Uten å nøle særlig, satte jeg igang:

 

mini-IMG_7022.jpg

Inspeksjon av offeret før inngrep.

 

 

mini-IMG_7023.jpg

Annen vinkel

 

 

mini-IMG_7024.jpg

Underside

 

 

mini-IMG_7026.jpg

Demontert i alle sine deler. Koppholder/brusholder er den i midten.

 

 

mini-IMG_7029.jpg

Så var det bare å sage litt..

 

 

mini-IMG_7030.jpg

Slik ja, det skulle faktisk ikke mer til før jeg fikk plass til det jeg ville.

 

 

mini-IMG_7031.jpg

Så, med tanke på noen hindre, måtte jeg gå for en fleksibel bunn. I grunn like greit, da jeg endte opp med vinyl som valg.

 

 

mini-IMG_7032.jpg

Da er det bare å lime for det man er verdt, og spandere en runde med stifter i tillegg slik at vinylen virkelig sikker i mange år.

 

 

mini-IMG_7033.jpg

Der ja! Her kan dere set at jeg har mattet ned hele saken med pussepapir da jeg planlegger å lakke den skikkelig senere.

 

 

mini-IMG_7034.jpg

Og jaggu meg så passer iPhonen som hånd i hanske også. Fantastisk!

 

 

mini-IMG_7036.jpg

Montert i rammen.

 

mini-IMG_7037.jpg

Nærbilde

 

mini-IMG_7038.jpg

Og kabel trukket, og montert på sin plass. Mangler bare dekselet over nå. Endelige bilder kommer i løpet av updaten, så bare gled dere!

 

 

 

 

 

2. Omtrekking av interiørpaneler

 

Jeg veit ikke om noen har lagt merke til det, men jeg har kun trukket om 1/2 del av midtkonsollen hvor girstang, radio osv er med vinyl. Planen var selvfølgelig å ferdigstille dette med vinyl på siste panelet som består av mye ymse vinkler og utfordringer, men jeg turte ikke å begi meg ut på det før nå.

 

 

mini-IMG_7013.jpg

Offeret strippet for alt som er. Bryter, knapp og et lite deksel. Mygglys(lanterne) er et must!

 

 

mini-IMG_7014.jpg

Vi klesser det som skal limes inn med skikkelig kontaktlim fra Installbay, måler opp hvor mye vinyl og..

 

 

mini-IMG_7015.jpg

Kutter til riktig! Da var det bare å klesse vinylen inn med lim, så er det good to go.

 

 

mini-IMG_7016.jpg

Siden dette er et HEFTIG klønete og pirkearbeid, er det vanskelig å huske å ta bilder midt i denne prosessen. Her gjelder det å lure vinylen rundt i alle vinklene på panelet, uten å måtte kutte vinylen.

 

 

mini-IMG_7017.jpg

Nærbilde, av bryteren/dimmeren.

 

 

mini-IMG_7018.jpg

Siden jeg faktisk begynner å få dreisen på å trekke om slike ting, ble resultatet slik.

 

 

mini-IMG_7019.jpg

Nærbilde av bryteren igjen. Valgte å fylle den med oransj maling, slik at den passer til interiøret mitt. Legg også merke til at jeg ikke har vasket ren for lim enda, så noen limrester er enda å se her. Final pictures skal dere få i slutten av updaten! :) Gled dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grundig vask og rens 1.0

 

Siden jeg for litt siden viste dere det nye tilskuddet i bilpleiesamlinga mi, så kommer det naturligvis en skikkelig post med bruk av alle disse produktene.

 

Jeg har ikke vasket bilen skikkelig-skikkelig så mye enda, altså overalt. Da snakker vi børsing i hjulbrønner, vask av kanaler, q-tip på emblemer, dørhengsler og andre snuskete steder som samler seg møkk. Så, dette kan bli spennende! Jeg har også lagt ekstra vekt på detaljer i denne her. (Mer detajlerte bilder, og in action bilder)

 

 

 

 

mini-IMG_7058.jpg

Siden jeg har kjøpt enkelte vaskeprodukter i "løsvekt", så skal man blande de ut selv. Her gjelder det å være ganske nøye, så jeg valgte å lage en målekopp. Her har jeg målt opp 0,15l i vann.

 

 

mini-IMG_7059.jpg

Så heller vi dette innholdet opp i målekoppen jeg har funnet meg.

 

 

mini-IMG_7060.jpg

Og voilah, så vet vi hvor mye 0,15l er i denne koppen.

 

 

mini-IMG_7061.jpg

Da er det bare å merke i vei.

 

 

mini-IMG_7062.jpg

Måle opp litt mindre denne gangen.

 

 

mini-IMG_7063.jpg

Greit å ha litt flere målepunkter.

 

 

mini-IMG_7064.jpg

Slik! Da var den klar til action!

 

 

mini-IMG_7066.jpg

Bilberry felgrens er førstemann ut.

 

 

mini-IMG_7067.jpg

Ferdig blandet ut med vann og produkt i flasken til venstre.

 

 

mini-IMG_7068.jpg

Så må ting merkes skikkelig.

 

 

mini-IMG_7069.jpg

Slik ja! Da er det lett å vite hva som er hva!

 

 

mini-IMG_7070.jpg

De neste som skal til pers er så Grime Reaper avfetting og Green Clean allround rens.

 

 

mini-IMG_7071.jpg

Merke er viktig!

 

 

mini-IMG_7072.jpg

Nå begynner ting å falle på plass her.

 

 

mini-IMG_7073.jpg

Og der var de klare! De gode tre.

 

 

mini-IMG_7074.jpg

Så var det vaskebøtta som skulle få litt produkt. Her ser dere Grit-guarden som holder møkka unna vaskehansken i bøtta. Funker den mon tro?

 

 

mini-IMG_7075.jpg

Vi slenger 2 korker med Chemical Guys Citrus Wash & Gloss i bøtta.

 

 

mini-IMG_7076.jpg

Samt en kork med Maxi Suds II

 

 

mini-IMG_7079.jpg

Og en kork med NXT Car Wash for å få litt dreisen i sakene

 

 

mini-IMG_7080.jpg

Produktene brukt hittil.

 

 

mini-IMG_7078.jpg

Dæven, detta blir go' blandinga si det! Spennende å prøve ut om dette vasker bra, og ikke minst skummer og glir godt.

 

 

mini-IMG_7082.jpg

Produktene linet opp og klare til å bæres ut.

 

 

mini-IMG_7083.jpg

Så har vi linet opp bilen i skyggen med en presenning under.

 

 

mini-IMG_7089.jpg

Litt bilder av møkk og skitt på bilen før vask. Ikke groveste møkklaget altså, siden jeg er ganske så påpasselig med vask. :)

 

mini-IMG_7093.jpg

 

mini-IMG_7092.jpg

 

mini-IMG_7091.jpg

 

mini-IMG_7090.jpg

 

mini-IMG_7088.jpg

 

mini-IMG_7096.jpg

 

mini-IMG_7097.jpg

 

mini-IMG_7098.jpg

 

mini-IMG_7095.jpg

 

mini-IMG_7094.jpg

 

mini-IMG_7084.jpg

Da var det klart for felgrensen.

 

 

mini-IMG_7085.jpg

Og me køyrar på!

 

 

mini-IMG_7086.jpg

Og lar det virke litt. (~10 min)

 

 

mini-IMG_7099.jpg

Mens vi lar den virke, kjører vi på med avfettinga.

 

 

mini-IMG_7100.jpg

Dusje på rikelig her, masse veistøv på sidene.

 

 

mini-IMG_7101.jpg

Så var det bare å spyle det av igjen etter ca 10 min.

 

 

mini-IMG_7102.jpg

Det er jo tydelig at disse produktene tok litt møkk!

 

 

mini-IMG_7103.jpg

Og en skikkelig dusj på felgen for å få vekk alt.

 

 

mini-IMG_7104.jpg

Og her ser vi bilen. Enkelte steder, som på dørene ser man at vannet henger igjen ganske godt. Dette syntes jeg er ganske rart, med tanke på at jeg la 2 lag med NXT Tech Wax 2.0 for noen måneder siden. Jeg har heller ikke brukt sterke vaskemidler, så enten er det Grime-Reaperen som er blandet for sterkt, eller så er holdbarheten på NXT meget laber.

 

 

mini-IMG_7105.jpg

Flere bilder av dette.

 

 

mini-IMG_7106.jpg

Her sheeter vannet ganske lett av lakken, men andre steder ikke.

 

 

mini-IMG_7107.jpg

Uansett, jeg har jo en Swissvax voks som venter på å bli påført, så det er samma for meg nå. Frem med vaskebøtta og vaskehansken, nå skal det vaskes for hånd!

 

 

mini-IMG_7111.jpg

Pre-skumme vannet med høyttrykk

 

 

mini-IMG_7112.jpg

Legge i gritugard

 

 

mini-IMG_7113.jpg

Og så er det bare å svinge hansken!

 

 

mini-IMG_7114.jpg

Skummet ikke sånn enormt, så jeg ble litt skuffet. Mulig hansken min ikke holder så godt på skum, eller så blandet jeg feil. Viktig å vaske innenfor tanklokket!

 

 

mini-IMG_7115.jpg

Så bruker vi Green Clean til å vakse i litt forskjellige dreneringskanaler og slikt

 

 

mini-IMG_7116.jpg

Børste litt rundt bak tanklokket for å skrubbe vekk møkk og skitt.

 

 

mini-IMG_7117.jpg

Børste litt i dreneringskanalene.

 

 

mini-IMG_7118.jpg

Og på lister

 

 

mini-IMG_7120.jpg

Og enda flere lister

 

 

mini-IMG_7121.jpg

Samt vanskelige steder å komme til!

 

 

mini-IMG_7122.jpg

Flere vanskelige steder her gitt!

 

 

mini-IMG_7123.jpg

Nøkkelhull

 

 

mini-IMG_7124.jpg

Følte at jeg trengte litt mer sving i sakene i dreneringskanalene her, så jeg tok frem felgbørsten min.

 

 

mini-IMG_7125.jpg

Fin å komme til vanskelige steder den og gitt!

 

 

mini-IMG_7126.jpg

Men så går vi tilbake til børsten på logoer

 

 

mini-IMG_7127.jpg

Så var det felgene. Viktig å ta alle kriker og kroker!

 

 

mini-IMG_7128.jpg

Her begynner bilen å bli ganske ren. Mye av såpa og sånt har tørket på lakken, uheldigvis, så det blir en ekstra runde etterpå!

 

 

mini-IMG_7129.jpg

Motorrommet får seg en runde med avfetting

 

 

mini-IMG_7130.jpg

Spylt med høyttrykk. Dekte til fordeler under denne prosessen, og spylte forsiktig rundt ved motor og skjøre deler.

 

 

mini-IMG_7131.jpg

Panseret får seg en omgang også!

 

 

mini-IMG_7132.jpg

Wetlook

 

 

mini-IMG_7134.jpg

Børste litt ved dørhengslene, som få pleier regelmessig og vaske!

 

 

mini-IMG_7135.jpg

Så var vi gang med en runde til med mitten på bilen, for å fjerne masse inntørket såpe og slikt.

 

 

mini-IMG_7136.jpg

Utstyret for anledningen.

 

 

mini-IMG_7137.jpg

Oversikt.

 

 

mini-IMG_7138.jpg

Så må vi til med clayen da! Dog ikke mye jeg fant med leireklumpen min, siden det ikke er så lenge siden sist.

 

 

mini-IMG_7149.jpg

Så da var det bare å hoppe rett på lakkrens fra Meguiars. Har mekket den batteridrevne DA maskinen min om til en ikke batteridreven, ved å kjøre på en 12v lader der batteriet skal være. Får til og med en soft start på grunn av det!

 

 

mini-IMG_7139.jpg

Bruker pad på vriene steder

 

 

mini-IMG_7140.jpg

Viktig å ta overalt

 

 

mini-IMG_7141.jpg

Og så tørker vi av. Blankere har det nesten ikke vært før nedi der!

 

 

mini-IMG_7187.jpg

Så var det q-tipsen som skulle til pers. Lakkrens må til ved emblemene også! Her var det ekstremt mange rester fra gammel sealer som hadde blitt hvit. Vekk skulle det ihvertfall!

 

 

mini-IMG_7142.jpg

Så en liten uformell test av NXT Tech Wax 2 vs Swissvax Shield. Planen var å se om jeg ser forskjell, samt teste beading/sheeting.

 

 

mini-IMG_7144.jpg

Kremen er på plass

 

 

mini-IMG_7145.jpg

Og min gamle traver er også på plass.

 

 

mini-IMG_7146.jpg

Så var det å påføre

 

 

mini-IMG_7147.jpg

Og tørke av

 

 

mini-IMG_7182.jpg

Her ser vi NXT i 50/50 mot ingen behandling. NXT har litt rens og ripefjerning i seg, så man ser god forskjell! Min gamle traver gjør jaggu meg jobben gitt!

 

 

mini-IMG_7183.jpg

Så var det Shield. Her var det nesten håpløst å se like stor forskjell, men den har klart å dempe mye av ripen jeg har på spoileren. Man ser jo hvor ripen er dempet, og ikke. Så, NXT er bra saker, men holdbarheten er desverre dårlig.

 

 

mini-IMG_7150.jpg

Siden jeg fikk nye oblater her om dagen, er det greit å bytte disse

 

 

mini-IMG_7151.jpg

Pirker vekk de gamle. Ja jeg har faktisk to oppa hverandre der! :O

 

 

mini-IMG_7152.jpg

Sånn!

 

 

mini-IMG_7153.jpg

Etter en vask med aceton, var det bare å slenge på det nye!

 

 

mini-IMG_7155.jpg

Så skal vi gjøre noe de færreste(?) gjør når de vasker bilen. Jo, vi skal jekke den opp!

 

 

mini-IMG_7157.jpg

Nemlig fordi jeg skal ta en skikkelig hjulbrønnsvask!

 

 

mini-IMG_7156.jpg

Alt er linet opp og klart! Greit å pøse på med litt avfetting i hjulbrønnen først.

 

 

mini-IMG_7158.jpg

Så var det bare å skrubbe ivei. Jeg har vært plaget med "gråe" hjulbrønner, så dette blir deilig å få vekk!

 

 

mini-IMG_7159.jpg

Alle brønnene taes.

 

 

mini-IMG_7160.jpg

Nøye. Til og med dekkene får en vask.

 

 

mini-IMG_7161.jpg

Etter avspyling

 

 

Endret av AnaXyd
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

mini-IMG_7162.jpg

Alle skal få!

 

 

mini-IMG_7163.jpg

Så var det bare å runde av med Bare Bones, som gjør hjulbrønnene svarte og fine igjen. Lukter fantastisk godt denne!

 

 

mini-IMG_7166.jpg

En dusj her og en dusj der!

 

 

mini-IMG_7168.jpg

Så var det plastikk som skulle bli svart igjen. Jeg har prøvd alt fra Turtle til Meguiars, men enda ikke funnet en som HOLDER! Spennende om denne er bra saker da.

 

 

mini-IMG_7170.jpg

Vel, den gjorde vel plastikken ihvertfall svart igjen!

 

 

mini-IMG_7189.jpg

50/50 bilde.

 

 

mini-IMG_7175.jpg

Mer 50/50

 

 

mini-IMG_7176.jpg

Alt av plastikk fikk en runde

 

 

mini-IMG_7177.jpg

Dørhåndtak også

 

 

mini-IMG_7178.jpg

Til og med dekkene fikk en runde. Ja det skulle jo bare mangle!

 

 

mini-IMG_7180.jpg

Blanke og fine igjen!

 

 

mini-IMG_7181.jpg

Jeg kjører på, og alle skal få. Denne funket fantastisk!

 

 

mini-IMG_7204.jpg

Jeg tar alt av plastikk når jeg først er igang, og den gjør det jo fint og flott igjen.

 

 

mini-IMG_7205.jpg

Maskere sånn at vinylen ikke blir sortere.

 

 

mini-IMG_7207.jpg

Prøvde meg litt på gummi også.

 

 

mini-IMG_7206.jpg

Ble jo svartere den og!

 

 

mini-IMG_7185.jpg

Så var det å vokse hele bilen med Shield. Den lukter jo himmelsk, rett og slett, så det var jo en nytelse i seg selv.

 

 

mini-IMG_7188.jpg

Påført hele bilen og klart til å tørkes av.

 

 

mini-IMG_7202.jpg

Den gamle traveren NXT får enda æren av å være på bilen, i dreneringskanalene bak her, og litt andre steder.

 

 

mini-IMG_7203.jpg

Gni det inn

 

 

mini-IMG_7217.jpg

Så var det metall. Eneste metallet jeg har på utsiden, er vel eksospotta.

 

 

mini-IMG_7213.jpg

Så da var det bare å gni inn eksospotta og polere frem glansen igjen!

 

 

mini-IMG_7190.jpg

Så var det interiøret sin tur. Green clean er perfekt her!

 

 

mini-IMG_7191.jpg

Spraye på litt her og der

 

 

mini-IMG_7192.jpg

Blant annet ruta som var meget besudlet.

 

 

mini-IMG_7193.jpg

Skimter jeg møkk nedi der?

 

 

mini-IMG_7194.jpg

Det skal vi ihvertfall ikke ha noe av!

 

 

mini-IMG_7195.jpg

Sånn, det bør gjøre susen

 

 

mini-IMG_7196.jpg

Møkk her og jo!

 

 

mini-IMG_7197.jpg

Bare en ting å gjøre da!

 

 

mini-IMG_7199.jpg

Og en liten dæsj her og da.

 

 

mini-IMG_7200.jpg

Sånn ja!

 

 

mini-IMG_7201.jpg

Også tørker vi det rent igjen!

 

 

mini-IMG_7210.jpg

Så var det på tide med å legge litt glassforsegling. Ble meget fornøyd med NanoLotus sin pakke forrige gang jeg la det på, så slenger på denne igjen.

 

 

mini-IMG_7211.jpg

Vaske med nanosvampen, som forøvrig er en fantastisk oppfinnelse

 

 

mini-IMG_7212.jpg

Legge rensemiddel

 

 

mini-IMG_7219.jpg

Og mens vi drev med rutene, så jeg noe jeg burde ha fjernet ca 1 dag etter jeg kjøpte bilen. Men den har faktisk fått stå frem til nå!

 

 

mini-IMG_7221.jpg

Vaske vekk limrester med nanosvampen. Går jo lekende lett! Til slutt så man ingen rester eller noe.

 

 

mini-IMG_7223.jpg

Så må vi støvsuge litt

 

 

mini-IMG_7224.jpg

Spraye på GreenClean

 

 

mini-IMG_7225.jpg

Begynner å bli rent nå

 

 

mini-IMG_7226.jpg

Men vi drar frem interiørbørsten og skrubber litt for å løse opp enda mer skitt

 

 

mini-IMG_7227.jpg

Inn med matta, som jeg i ettertid behandlet med Bare-Bones

 

 

mini-IMG_7229.jpg

Godlukt i bilen! Skal visstnok lukte som strippebule, men lukter bare mild parfyme. God lukt!

 

 

mini-IMG_7230.jpg

En dusj her..

 

 

mini-IMG_7231.jpg

Og en dusj der!

 

 

mini-IMG_7233.jpg

Så var det på tide å kjøre en liten rens på setene mine.

 

 

mini-IMG_7234.jpg

Valget faller naturligvis på Swissvax sin pakke for skinn.

 

 

mini-IMG_7236.jpg

Spraye på rens

 

 

mini-IMG_7237.jpg

Overalt

 

 

mini-IMG_7238.jpg

La den virke litt, og så gnir vi den av igjen.

 

 

mini-IMG_7239.jpg

Viktig å tømme ut all resterende produkt fra sprutedysa etter bruk.

 

 

mini-IMG_7240.jpg

Og jaggu ble kluten møkkete gitt!

 

 

mini-IMG_7242.jpg

Så var det skinnmelken som skulle på. Dette er den som fukter og beskytter skinnet.

 

 

mini-IMG_7243.jpg

Smøre på

 

 

mini-IMG_7244.jpg

Enkelte steder som er utsatt for ekstra med påkjenninger får en runde med elefantfett i tillegg.

 

 

mini-IMG_7245.jpg

Her blant annet, hvor vi smører på med fingra

 

 

mini-IMG_7246.jpg

Og her

 

 

mini-IMG_7247.jpg

Her begynner det å bli litt merker i skinnet etter bruk, men smører på her også for å holde det i sjakk

 

 

mini-IMG_7248.jpg

Så var det enda mer Swissvax. Jeg kjøpte meg en felgvoks også, som inneholder teflon. Det vil altså gi en glatt overflate på felgene, noe som gjør at bremsestøv og lignende ikke fester seg så godt!

 

 

mini-IMG_7249.jpg

Felgen før

 

 

mini-IMG_7250.jpg

Zito merket lider av mengder av gammel voks

 

 

mini-IMG_7251.jpg

Som vi satser på å fjerne

 

 

mini-IMG_7252.jpg

Lakkrens her også, for å gjøre klar overflaten for voks

 

 

mini-IMG_7253.jpg

Q-tips er tingen!

 

 

mini-IMG_7254.jpg

Så var det voksen. Denne luktet kanel eller noe tror jeg?

 

 

mini-IMG_7255.jpg

Påføring

 

 

mini-IMG_7257.jpg

Caliperne får også. Alle skal få!

 

 

mini-IMG_7258.jpg

Til og med disse får en omgang.

 

 

mini-IMG_7259.jpg

Eksospotta også!

 

 

mini-IMG_7260.jpg

Så var det å tørke av igjen etter ca 10 minutt.

 

 

mini-IMG_7261.jpg

Dette ble fint!

 

 

mini-IMG_7262.jpg

Rent og pent, uten gamle voksrester.

 

 

mini-IMG_7263.jpg

Så, for å gjøre klar lakken og booste den litt ekstra kjører vi på med litt Quick - Detailer. Genialt å ha med seg i baksetet på treff og slikt, og photosessions.

 

 

mini-IMG_7265.jpg

Litt mer plastfornying. Utsatt plast som har sett sine svartere dager.

 

 

mini-IMG_7266.jpg

Der ja!

 

 

mini-IMG_7268.jpg

Og en til ja

 

 

mini-IMG_7269.jpg

Flere 50/50 bilder. Nice forskjell!

 

 

mini-IMG_7271.jpg

Og her fant jeg enda mer plastikk

 

 

mini-IMG_7272.jpg

..som trengte en runde! Dette ble bedre ja!

 

 

mini-IMG_7275.jpg

Da var interiøret rent og pent!

 

 

mini-IMG_7276.jpg

Eneste som gjenstod, var glassforsegling på lyktene. Jeg har lykteglass, så det var bare å kjøre på!

 

 

mini-IMG_7277.jpg

Og slik ble det ferdig! Dette er forøvrig en teaser på en liten photoshoot også!

 

 

 

 

Photoshooten kommer om noen strakser, da jeg må behandle bildene litt og ordne først! Dere får glede dere! :)

 

 

 

 

Informasjon om denne updaten

- Den består av 278 bilder

- Jeg har brukt over en uke på å vaske bilen og ta bildene

- Og et par timer på å behandle bildene

- Samt 4-5t på å lage updaten

- Den strekker seg over 4 poster medregnet photoshooten

- Noe som bør være nok til lesestoff på jobben!

- Så jeg håper på bra med kommentarer nå! :)

Endret av AnaXyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rask Photoshoot!

 

mini-IMG_7279.jpg

 

 

 

 

Så var det tid for en rask photoshoot. Prøvde meg litt på noen HDR bilder denne gangen, men må nok eksperimentere litt mer med dette før det sitter. Kos dere!

 

 

 

mini-IMG_7282.jpg

Utstyret er på plass!

 

 

mini-IMG_8297.jpg

Interiøret

 

 

mini-IMG_8306.jpg

Litt til

 

 

mini-IMG_8312.jpg

Enda litt til, med dockingen oppe

 

 

mini-IMG_8313.jpg

Fra andre siden

 

 

mini-IMG_8314.jpg

Og fra innsiden

 

 

mini-IMG_8318.jpg

Et til

 

 

mini-IMG_8320.jpg

Delene som er trukket om i vinyl.

 

 

mini-IMG_8322.jpg

Meget fin struktur på vinylen!

 

 

mini-IMG_8323.jpg

Ett til

 

 

mini-IMG_8328.jpg

Det man ser fra førerposisjon

 

 

mini-IMG_8329.jpg

Baksetene, med microfiber og QD klare til dyst

 

 

mini-IMG_8332.jpg

Mer passasjerside

 

 

mini-IMG_8333.jpg

iPhone dockingen ute

 

 

mini-IMG_8334.jpg

Lengre inn

 

 

mini-IMG_8335.jpg

Enda lengre inn

 

 

mini-IMG_8336.jpg

Der ja!

 

 

mini-IMG_8337.jpg

Slik blir det da

 

 

mini-IMG_8341.jpg

Artistiske vinkler, med støv. :(

 

 

mini-IMG_8342.jpg

 

 

mini-IMG_8343.jpg

 

 

mini-IMG_8344.jpg

Sømmer

 

 

mini-IMG_7278.jpg

Her har vi noen utvendige bilder

 

 

mini-IMG_8266.jpg

 

 

mini-IMG_8276.jpg

 

 

mini-IMG_8285.jpg

 

 

mini-IMG-8267-HDR-edt.jpg

Og et HDR bilde som bonus til slutt! :)

 

 

Endret av AnaXyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig, jeg blir helt fasinert av hvor gjennomført bilen din er, den er rett og slett guddommelig. Synet av bilen din gir meg samme følelsen som å se en ny BMW M5, rett og slett nydelig. Du gir meg samme følelsen som James May beskriver, en liten, kilende følelse i underlivet! :blush:

 

Takk for at du legger opp slike biler, og viser oss hvordan biler skal være!

Lenke til kommentar

Utrolig bra arbeid! Misunner din glød og utholdenhet for detaljer (selv om iphone er litt miss :tease: ) Blir tom for ord her.

 

Forresten, tar du bildene i spoiler slik man kan lese nyeste innlegg mens bildene lastes (hos meg scrolles det opp og ned etter som bildene kommer frem)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Hvor fikk du kjøpt alt, særlig det til plasten? Har en følelse at mye av mine svartere sider (i bilen) er ganske så grå nå :)

 

Ellers, prisen og navnet på alt? Gjerne noe som fikser farga på skinn også (Svart), samt noe til kalesjen min (se min worklog så skjønner du).

 

Og, noe som kan fjerne sicaflex lettere enn *insert tool which destroys the paintjob here*?

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen, slikt varmer etter å ha stått på så lenge for at dere skal få en hyggelig lesestund! :)

 

La ting i spoiler nå, slik at det blir enklere å ha oversikt. I enkelte nettlesere loader de bildene når du åpner spoileren også, slik at lastetiden for siden blir bedre.

 

@Jimbolaia Jones: Alle produktene jeg kjøpte siste runde står i en av de øverste postene, men jeg regner med at du er ute etter denne plastfornyeren. Alt er kjøpt hos www.scandicshine.no, og plastfornyeren heter Chemical Guys New Look Trim and Gel. Koster i underkant av 200kr mener jeg. Men denne er virkelig drøy i bruk, så du kan ha den i mange år, så pr. påføring er den meget billig. Bruker kun en liten dært hver gang, ellers blir det for mye klin. Kjempeprodukt! Håper bare holdbarheten er like god, noe plastfornyere sliter med.

 

Om du sliter med en sliten kalesj, mener jeg Swissvax kan ha noe. Sjekk ut www.swissvax.no, og om du ikke finner noe sender du dem en e-post! :)

 

Og ellers om du har slitne skinnseter, er det mange produkter fra samme produsent her, som virkelig kan anbefales: http://swissvax.no/index.php?page=shop.browse&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=94

 

I enkelte sett kan du sende inn en liten skinnprøve fra setene dine, og du får tilbake et fargestoff som matcher perfekt. Etter bruk med denne skal skinnsetene se meget bra ut i ettertid!

 

Sicaflex er vel rimelig heftige saker, men jeg ville ha prøvd ut løsemidler som ikke skader lakken. Aceton tenker jeg på i førsten, men dette er jo sjuke greier, så jeg ville ha prøvd den ut et ikke synlig sted først om den tok lakk og det som var. Ellers har du jo sitrus-spray, som er bra på limrester og slikt. Mulig dette er noe å sjekke ut. Mulig det står på tuben til sicaflexen hva den løser seg opp i.

 

 

Ang andre planer fremover, så er det vel å kjøre rundt og nyte bilen om sommerværet, vaske og stelle! Men skikkelige planer er:

 

- Bytte dører foran, til noen med el.vinduer

- Sote vinduene(bakrute, bakruter og sideruter)

- Bytte eksosanlegg til noe som brommer litt mer

- Bytte ut slitedeler i motor (regreim, rotor, fordelingslokk, pluggledninger)

- Bytte drivmansjetter

- EU kontroll innen oktober i år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...