Gå til innhold

DVD og Blu-ray samarbeider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I utgangspunktet er ikke DVD og Blu-ray kompatibelt med hverandre, men man kan naturligvis lage hybridspillere som støtter begge deler - og slike finnes i hopetall allerede.

Hæ? Alle BD spillere kan spille av DVD. Det er ingen hybridspillere, ikke med DVD.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Så VoD = online videoutleie?

 

Blant annet. I land med litt mer avansert infrastruktur enn her på fjellheimen har man faktisk også kunnet se TV serier on-demand, også i HD, i flere år allerede. Hadde både HBO og Showtime serier tilgjengelig on demand noen dager etter förste offisielle visningsdato når jeg bodde i USA.

 

Men jeg regner med at det blir som med Xbox Live at det eneste de klarer å bli enige om rettighetsvis er trailere on demand...

Lenke til kommentar

Hele poenget her er vel at DVD skal fortsette å selge og ikke dø ut før om mange år (mest sansynlig) og derfor er en slik avtale mellom DVD Forum og Blu-ray Disc Association viktig. Men at de skal innføre nye funksjoner i nye DVD avspillere ser jeg ikke nytteverdien av. Vi har allerede DVD spillere i dag som gjør mye mer enn bare å spille av DVD-er. Men de skal vel presse på oss kunder mer tull. Trenger vi det ikke, så skal vi trenge det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...