Gå til innhold

Smått er godt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker lovende. Kansje man kan få opp volumproduksjonen så disse hovedkortene blir rimligere. Smått er godt, men til nå har man måtte betale mer for små hovedkort enn mATX/ATX hovedkort hvis du ser i forhold til ytelsen her. Inngansprisen har vært 2000 kr for et enkel VIA kort, så kommer kabinett, strømforsyning, Slimine optisk drev, 2.5" harddisk eller CF til IDE adapter. Det blir fort penger av slik. Da er man plutslig oppe på nivå med en ganske så god vanlig stasjonær pc. Det er dette som har hindret meg fra å kjøpe slikt før. Men det er vel bare prioriteringer som man pleier å si.

 

En liten boks ved siden av LCD-skjermen tar seg veldig godt ut, så man kan vel kalle det luksus.

Lenke til kommentar

@ warin: NEI! :p

 

De hovedkorta er søte. Men det er ikke noe nytt akkurat - på Global American, Inc. har de soldt sånt som dette en stund. Jeg har vært veldig nærme å kjøpe ting derfra, men jeg har ikke nok penger til å forsvare å bygge mikro-datamaskiner bare for å bygge dem, dessverre :)

 

Mener å huske at et 3.5"-hovedkort for C2D på 479M kosta 333$ sist jeg sjekka. Må maile dem for priskvoteringer. Ingenting i veien for å gjøre det egentlig, de har ekstremt god service og sånt. Vær imidlertid klar over at de kommer til å mase på deg om å kjøpe hvis du så mye som gir uttrykk for at du vurderer det :p

 

-G.G.

Lenke til kommentar

Men korleis er det med straum til desse knøttsmå hovudkorta? Med det eg antar vil vere eit laveffektssystem må det vel vere mogeleg å køyre vesentlig mindre PSU (både effektmessig og størrelsemessig)?

 

Har ikkje sett meg inn i saka, men lite hovudkort er uinteressant for meg dersom PSU-en framleis er stor.

Lenke til kommentar
Men korleis er det med straum til desse knøttsmå hovudkorta? Med det eg antar vil vere eit laveffektssystem må det vel vere mogeleg å køyre vesentlig mindre PSU (både effektmessig og størrelsemessig)?

 

Har ikkje sett meg inn i saka, men lite hovudkort er uinteressant for meg dersom PSU-en framleis er stor.

Produsentene selger jo små kabinetter som passer til de små hovedkortene (kommer det ut ifra artikkelen). Så da regner jeg med at en standard enten er tilstede, eller vil komme fortløpende på ITX PSU'er. Tror neppe markedet hadde vært så stort for de små kabinettene om det ikke var noen PSU'er som passet i dem ;)

Lenke til kommentar
@ warin: NEI! :p

 

De hovedkorta er søte. Men det er ikke noe nytt akkurat - på Global American, Inc. har de soldt sånt som dette en stund. Jeg har vært veldig nærme å kjøpe ting derfra, men jeg har ikke nok penger til å forsvare å bygge mikro-datamaskiner bare for å bygge dem, dessverre :)

 

Mener å huske at et 3.5"-hovedkort for C2D på 479M kosta 333$ sist jeg sjekka. Må maile dem for priskvoteringer. Ingenting i veien for å gjøre det egentlig, de har ekstremt god service og sånt. Vær imidlertid klar over at de kommer til å mase på deg om å kjøpe hvis du så mye som gir uttrykk for at du vurderer det :p

 

-G.G.

 

 

http://www.globalamericaninc.com/p2807790/...oduct_info.html

hadde vert eit fint HK hadde det har PCI EX 16x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...