Gå til innhold

Hvilken kontorpakke (Office) bruker du?


Simen1

  

239 stemmer

  1. 1. Hvilken kontorpakke (Office) bruker du?

    • Microsoft Office (Windows og Mac)
      114
    • Microsoft Works (Windows)
      3
    • OpenOffice (Windows, Linux og Mac)
      160
    • KOffice (Windows og Linux)
      6
    • Lotus SmartSuite (Windows og OS2)
      0
    • SUN StarOffice (Windows, Linux, m.fl)
      1
    • Lotus Symphony (Windows og Linux)
      3
    • GNOME Office (Linux)
      8
    • iWork (Mac)
      4
    • NeoOffice (Mac)
      3
    • Google Docs (nettbasert, alle OS)
      13
    • Corel WordPerfect Office (Windows og Linux)
      0
    • Andre
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+65132

Bruker både OpenOffice og ms Office. Ms Office bruker eg kun fordi skulen kjøpte lisens til dei som ville ha. Tenk om alle skulane gjekk over til Linux og OpenOffice :hmm: Mange penger som kunne blitt brukt på blant anna betre utstyr!

Lenke til kommentar

Bruker OOo for større dokumenter. Hvis jeg bare skal skrive ned noe fort bruker jeg abiword (gnome office) eller bare en kjapp og enkel teksteditor.

 

Synes synd på alle de tusen menneskene som har kasta så mye penger ut av vinduet for ms office for å skrive enkle dokumenter. Dette ser endelig ut til å begynne å endre seg :) Hva skal man med ms office for å skrive småting og brev....

Lenke til kommentar

Bruker MS Office på Win, og Gedit (+ nano når alt går til helvete :p) på Linux.

 

Takler ikke OOo, men er glad for at andre bruker det ^^

 

 

 

EDIT: Kan legge til at jeg aldri, teknisk sett, har kjøpt MS Office. Om jeg måtte det hadde det nok blitt Notepad++.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Bruker kun OpenOffice når jeg skal "produsere" noe, og krysset av kun for det. Men jeg har MS Office av den eneste grunn fordi foreleserne her jeg studerer har en tendens til å laste opp filer som kun MS Office kan lese, f.eks enkelte typer PowerPoint-filer o.l.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Bruker MS Office både på min stasjonære og på macbook-en min. Mulig situasjonen hadde vært anderledes om jeg faktisk hadde måtte betale for å lovlydig kunne bruke programpakken, men nå får jeg uansett lisensene jeg trenger gjennom jobben min. Bruker forøvrig OpenOffice de gangene jeg tar i bruk Ubuntu på min stasjonære, men jeg må innrømme jeg faktis trives bedre med MS Office selv om OO har all den funksjonaliteten jeg strengt talt trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...