Gå til innhold

GeForce 8800 GS er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan effektforbruket og dermed støynivået blir. Tallene tyder på at det blir lavere enn for 8800GT men om det stemmer og evt hvor mye lavere gjenstår å se.

 

Ellers så oppgir artikkelen 384MB på begge kortene i artikkelen, ingen med 768MB. Det er vel ikke meningen?

Det er vel de to kortene fra Asus som er med i artikkelen der, som begge er basert på 384MB versjonen, men den ene er overklokket fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Er det hele en feil eller??

Nei, det er helt naturlig i og med at minnebussen er redusert til 192 bit.

 

Det gjør at minnet nødvendigvis må bli en størrelse i rekka: .. 96, 192, 384, 768, 1536, 3072 .. osv.

 

8800GT og GTS har 256bit minnebuss. Dermed må de holde minnet til en plass på rekka: .. 64, 128, 256, 512, 1024, 2048 .. osv.

 

Minnebrikkene som brukes har alle 32bit minnebuss hver og leveres i kapasiteter på 16, 32, 64 eller 128MB hver. Kobler man f.eks sammen 6 minnebrikker med 32bit minnebuss får man altså 6*32 = 196bit minnebuss totalt. Hvis hver av brikkene da har 64MB kapasitet så blir den totale kapasiteten 6*64 = 386MB.

Lenke til kommentar

8800GS er et fint produkt, men det kommer litt sent nå som 9600GT er på trappene med tilnærmet lik ytelse og nyere teknologi.

 

Men er det noen som kan forklare meg hva 9800GTX og 9600GT er basert på? Det virker så grått rundt disse.

 

EDIT:

9600GT er basert på G92 fant jeg ut. Men hva med 9800GTX?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9600GT er basert på G92 fant jeg ut. Men hva med 9800GTX?

9600GT er basert på G96, men det er i utgangspunktet en kutta ned G92.

 

AGP?

Nei, AGP er det slutt med fra nVidia...

Måtte eventuelt vært hvis Gainward eller en annen produsent ønsker å designe eget PCB, men tviler på det.

Lenke til kommentar
AGP? *håpehåpehåpe*

Blir sikkert ikke flaskehals med A64 3000+ heller. :grin:

Det råeste du får tak i til AGP er for tida dette kortet:

PowerColor Radeon HD 3850 PCS 512 MB AGP

 

Oppgraderingen vil gi deg bedre ytelse uansett hvilket eldre AGP-kort du har fra før. Hvis det er snakk om lav oppløsning (opp til 1024x768) så vil sannsynligvis ytelseøkningen bli liten i de fleste spill, men fra 1280x1024 og oppover er det gode sjanser for at ytelseøkningen blir betydelig større.

 

Redigert: Jeg ser i profilen at du har et XFX 7800 eXtreme 256MB GDDR3 fra før. Da vil jeg si at ny CPU (+HK og ram) ville vært en lurere oppgradering enn nytt skjermkort hvis du har en skjerm som er mindre enn 24". Er skjermen 24" eller 30" så kan skjermkort likevel være den beste oppgraderingen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Sitter på Samsung SyncMaster 226CW 22" 1680x1050 her.

 

Har ikke planer om å kjøpe ny PC før octocore er på markedet. Skjermkort er som regel en grei oppgradering til en grei pris.

Ser at jeg får quad og agp-pcie-lga775-hk (som jeg senere kan bytte ut) og 2GB DDR2 PC6400 RAM til drøyt tre høvdinger. Er dobbelte av hva skjermkortoppgradering koster.

 

Har vel uansett ikke råd til noen av delene da jeg har en bil stående her ute. :wee:

Lenke til kommentar

Hvor mange kort skal de egentlig pumpe ut i 8800-rekka? Med disse to kortene blir det jo 9 kort med 8800 i navnet som alle er i ytelsesområdet til kortene som kom ut i November 2006.

 

Oppgraderingen vil gi deg bedre ytelse uansett hvilket eldre AGP-kort du har fra før. Hvis det er snakk om lav oppløsning (opp til 1024x768) så vil sannsynligvis ytelseøkningen bli liten i de fleste spill, men fra 1280x1024 og oppover er det gode sjanser for at ytelseøkningen blir betydelig større.

Han vil nok få bedre ytelse når han skrur opp grafikken, men det spørs om han ikke da uansett beveger seg inn i et uspillbart område. Spiller liten rolle om det er 10 eller 15 fps.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...