Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Til helgen stikker Akam-redaksjonen + en kar fra salgsavd på fototur til Runde, for å skyte lundefugl og havørn (bl.a., i tillegg til toppskarv, havsule, smygfjert, vinkelstjert, gul gjøk og gammel ørn). Med oss har vi vårt private utstyr:

 

Canon EOS 5D Mark II

Canon EOS 50D

Canon EOS 30D

Canon EOS 450D (Akam sitt)

To stykk EF 70-200 f/2.8L IS USM

EF 70-300 f74-5.6 DO IS USM

EF-S 17-55 f/2.8 IS USM

EF 24-70 f/2.8L

EF 16-35 f/2.8L USM II

To stykk Tamron 17-50 f/2.8

To stykk 1,4x telekonvertere

 

Og i tillegg låner vi et 5D Mark II fra Canon, foruten følgende godglass:

 

Canon EF 800mm f/5.6L IS USM

Canon EF 400mm f/4 DO IS USM

Canon EF 200mm f/2L IS USM

 

Er det rart jeg gleder meg som en unge?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det rart jeg gleder meg som en unge?

Din jæ**a unge ass :xmas: du må ikke komme her å tro at jeg er missunnelig :grumpy:

 

 

Har dere noen ledige stillinger som jeg kan fylle :blush::D

 

 

 

.. ingen 1200 5.6?...

 

Neh, hva er vitsen med det, den har jeg jo prøvd før.

 

Bilder med 40D her og her.

 

 

400 DO suger pungsvette i motlys, men bortsett fra det er den bra.

:!: I bet :!:

 

.. ingen 1200 5.6?...

 

Neh, hva er vitsen med det, den har jeg jo prøvd før.

 

Men ikke i den norske fjellheimen for å ta bilder av dyr

Synd den ikke har IS ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

I dag har det vært mange som har gitt uttrykk for at de savner Hr. Olsens tilstedeværelse her på forumet dypt. Samtidig har en del nevnt at fluebildene ikke er spesielt savnet. Jeg slenger meg på når det gjelder savnet av Olsens husering er på forumet, og spesielt i denne tråden. Kom jo en del "skitpreik" fra den kanten (i betydningen helt uinteressante kommentarer, noe han slett ikke var/er alene om), men greit nok det, en tråd som dette bør ha romslig takhøyde.

Så var det fluebildene. Jeg er en av de som savner dem dypt, selv om det kanskje kunne bli litt mange ensartede utgaver. Etter min ringe oppfatning var disse bildene noe av det mest briljante jeg har sett av makroarbeid, det var alltid en sann fryd å studere dem.

Så Osen, om du leser dette: Bit i deg stoltheten og send en "pretty please" til de høye Akam-makter. Veldig mange av dine gamle forumvenner savner både dine omfattende kunnskaper som du villig delte og dine utrolige makrobilder.

 

-Lazy

Lenke til kommentar
IS på det objektivet ville (nesten) ha vært bortkastet. Ingen håndholder 16kg med glass uansett. Nei, skal man ha ett sånn objektiv så skal man legge i noen tusen i stativ også.

Så særiøs du plutselig ble ;)

 

ISfox:

"While one person can mount the 1200 L on a tripod, two people make the job significantly easier and far less risky. Don't even think about handholding this lens. Even if you were strong enough to hold the lens up, the balance point of the tripod foot is too far away to reach for support purposes. Holding behind this balance point makes the rig far too front-heavy to balance. So, plan on needing a solid tripod."
:D

 

EDIT: uff så var gorpium først... ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Sjekk hva jeg fikk inn på Flickr-mailen min i dag:

 

Hello Thomas--

 

I am a counselor in Tennessee beginning a private practice working with persons experiencing life transitions (death of a loved one, job loss, retirement, divorce, caring for aging family members, etc.) I am developing a B&W tri-fold brochure to publicize my practice. I will distribute it to local referral sources (ministers, family MDs) to give to people who might use my services.

 

May I have permission to use your photo entitled "Windy at Sea" for my brochure cover? It would appear under the caption, "Navigating Through Life Transitions." [it's a beautiful photo and I think it's perfect for my practice brochure!] I would identify you in whatever way you want in the brochure.

 

Please feel free to contact me at [email protected] (I check that more often than Flickr).

 

Thanks and best wishes --

 

Steve Herbes

 

Virker jo som en god sak. Og kreditering er jo alltid praktisk. :)

Er snakk om dette bildet.

 

2771958354_c0f38885be.jpg?v=0

Lenke til kommentar

Wtf.

Jeg registrerte nettopp F100 og 50 1.8 på nikon.no..

Hei Petter

 

Takk for at du registrerte dine profesjonelle Nikon-produkter!

 

Som eier av minst to profesjonelle Nikon-produkter, hvorav minst ett kamerahus, kan du uten kostnad bli med i vårt program for avanserte brukere.

 

:roll:

 

er 50 1.8 pro nå? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...