Gå til innhold

GeForce 8800 GTS 512 MB er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer sterkt på å bytte ut mitt 8800GTS 640MB med dette? :hmm:

 

Noe innspill her hadde blitt satt pris på. Vil det være noe til ytelseforskjell i Crysis tro?

 

Uten å vite hva jeg snakker om, så vil jeg tro at dette høres ut som en fin måte å kaste bort penger på. (Med mindre du mot all formodning klarer å selge ditt brukte 8800GTS 640MB for 2.500,- eller mer.)

 

Vil tro at ytelsen er relativt lik mellom disse kortene. Ditt kort har bedre minnebåndbredde.

 

Personlig hadde jeg beholdt det 8800GTS kortet og ventet et års tid til før jeg da kjøper nytt til ca. 3k. Tror ytelsesforskjellen mellom ditt og dette er forsvinnende liten og knapt merkbar.

Lenke til kommentar

Crysis på fullt og med god ytelse, er nok ikke mulig før neste generasjon fra NVIDIA. Å gå fra forrige 8800GTS til dette kortet, er neppe det lureste, ytelsesforskjellen vil være minimal. Det er vel hellere de som har ett kort i 7-serien eller lavere som vil tjene på å kjøpe nå. Men å kjøpe kortet for Crysis, er hellere dødfødt.

Lenke til kommentar

Det som gjør dette kortet mer aktuelt enn 8800GT er vel f.eks. den mer tilpassede kjøleren. Har ikke hørt GT i drift, men vil nesten regne med at singleslot-kjølingen bråker mer og kjøler mindre enn det som er satt på nye GTS.

At den er raskere i tillegg er vel ingen ulempe. Hadde gjerne sett at det ble litt billigere, men er da vel fortsatt billigere enn hva GTS 640MB var før den gikk ut av markedet?

Lenke til kommentar
8800 GT

 

The 8800 GT, codenamed G92, was released on October 29, 2007. The card is the first to transition to 65nm process, and supports PCI-Express 2.0.[8] It has a single-slot cooler as opposed to the double slot cooler on the 8800 GTS and GTX. The 8800 GT, unlike other 8800 cards, is equipped with the PureVideo 2 engine for GPU assisted decoding of the H.264 and VC-1 codecs.

 

Og der forsvant vel enda en grunn til å ta 8800GTS fremfor 8800gt med litt oc?

Lenke til kommentar

ikke spesielt fancy lanseringer de holder på med om dagen (GT -GTS). nVidia har vært flinke til å ha mange kort på lanseringen med denne gangen var det dårlige greier.

 

Om de gjør dette i hastværk for å stikke fler pinner i hjulene it Ati er jeg fortsatt ikke særlig imponert (nå påstår jeg ikke at nVIdia skal være spesielt intreserte i å imponere meg, men dog)

 

GTS

128 stream-prosessorer

650 MHz kjernefrekvens

512 MB GDDR3 @ 1,94 GHz

PCIe 2.0, HDMI, Purevideo 2

Maksimal TDP: 140 Watt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
ikke spesielt fancy lanseringer de holder på med om dagen (GT -GTS). nVidia har vært flinke til å ha mange kort på lanseringen med denne gangen var det dårlige greier.

Vi får se iløpet av dagen/morgendagen hva som dukker opp...

GTS 512 har vært planlagt lenge. Samples ble sendt ut i begynnelsen av oktober.

Lenke til kommentar
ikke spesielt fancy lanseringer de holder på med om dagen (GT -GTS). nVidia har vært flinke til å ha mange kort på lanseringen med denne gangen var det dårlige greier.

 

disse 2 lanseringene er kanskje et tegn på at NVIDIA ikke er så "on top of things" som folk faktisk tror.......

 

 

en annen ting er at det er overaskende høy TDP i forhold til GT, men for all del et fint kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...