Gå til innhold

Kjøpe PS3 fra Videogamesplus.ca


Anbefalte innlegg

Etter at jeg ikke gidder å vente på ''priskutt'', ''sendes Tysdag'' ''Forsinket 3 uker'' lurer jeg nå på om det er like greit å kjøpe fra USA. Sitter da med noen par spørsmål om dette.

 

1) Er det slik at PS2 spill ikke kan spilles av på PS3 kjøpt i USA om de ikke er i NTSC uansett hva?

 

2) Tenkte jeg skulle kjøpe 80GB versjonen. Den er omtrent 500kr dyrere enn 40GB, men så er det jo slik at hvis PS2 støtten ikke fungere med de spillene kjøpt i Norge er vel det ikke så vits i å kjøpe en 80GB? Ettersom jeg ikke har tenkt å kjøpe flere PS2 spill.

 

3) Sendte VGP en e-post der jeg spurte om de satte verdien ned hvis jeg kjøpte PS3 fra siden deres. Fikk svar på at dette kunne de gjøre. Er det slik at hvis pakken forsivnner eller blir ødelagt får jeg bare den verdien som har blitt satt på?

 

4) Er det noen som har selv kjøpt PS3 fra VGP? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Er det slik at PS2 spill ikke kan spilles av på PS3 kjøpt i USA om de ikke er i NTSC uansett hva?

 

Ja, PS2-spill må være amerikansk versjon, NTSC-U/C.

 

2) Tenkte jeg skulle kjøpe 80GB versjonen. Den er omtrent 500kr dyrere enn 40GB, men så er det jo slik at hvis PS2 støtten ikke fungere med de spillene kjøpt i Norge er vel det ikke så vits i å kjøpe en 80GB? Ettersom jeg ikke har tenkt å kjøpe flere PS2 spill.

 

500,- for en dobbelt så stor harddisk, why not? Eventuelt kan du kjøpe 40GB og sette inn en egen harddisk. Om det er noen PS2-spill du får lyst på i fremtiden (du vet aldri) kan du alltids få de billig på eBay.

 

3) Sendte VGP en e-post der jeg spurte om de satte verdien ned hvis jeg kjøpte PS3 fra siden deres. Fikk svar på at dette kunne de gjøre. Er det slik at hvis pakken forsivnner eller blir ødelagt får jeg bare den verdien som har blitt satt på?

 

Det (mener jeg) stemmer.

 

4) Er det noen som har selv kjøpt PS3 fra VGP? Erfaringer?

 

Har ikke kjøpt PS3 fra de, men DS, PSP, Wii og nå nylig Guitar Hero og har aldri måttet betale toll eller mistet noen pakker. Så for min del vil jeg anbefale VGP uten å tenke meg om 2 ganger.

Lenke til kommentar

hehe, de fleste som har kjøpt ps3 fra usa her på forumet har brukt vgp. Og det er en god del.

 

De sender med dhl og du betaler ikke noe toll eller noen ting. Sporingsnummer får du på forsendelsen. De sender den som Toy Replacement og du har den innen 1 uke.

 

Hvis du skal handle spill defra så setter de alltid automatisk $20 canada på pakkene slik at de går gjennom tollen.

Lenke til kommentar

Diesel_: Hvorfor kjøpe 80 som er bakoverkompitabel, kun med NTNC vertifiserte spill, tenker jeg.

 

 

Det står at pakken ikke blir sendt før de har fått betaling når jeg velger "Cash/Money Order/Postal Order" som betalingsalernativ. Er det ikke mulig å betale med postoppkrav hos VGP? Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

Må man ha et adapter av noe slag for å få strøm på de PS3'ene som blir bestilt fra VGP? Og de skriver 20$ på pakken samme hvor mye man bestiller for uten noen form for beskjed? Altså om jeg bestille en PS3 + 2-3 spill så blir det fortsatt skrevet 20$ selvom jeg bestiller alt i en pakke.

Endret av EDB
Lenke til kommentar

Sett at jeg bestiller 40GB'n fra VGP nå. Trenger jeg å bestille noen ekstra kabler når jeg ikke har noen HDTV? Tenker da på PS3 Component AV Cable (Sony) - PS3 og PS3 Component Cable (Innovation) - PS3. Ser også at det er en lader til kontrollere der, PS3 Dual Charger AC (Nyko) - PS3, er denne kjekk å ha? Hvordan lader man de på annet vis? Eller er det bare å bytte batterier?

Lenke til kommentar

Såklart...kjøper du fra norge har du kortere vei til butikken viss noe skjer med maskinen...vet ikke hvor lang garanti du får på maskinen i norge..garantier å slikt er eg ikke så kjent med,så er vel andre her inne som har bedre peil på akuratt det enn meg.

 

Men med tanke på reparasjon osv så er det nok fordel å kjøpe i Norge.

 

Med tanke på maskin pris,spill priser og spill og dvd utvalg,så IKKE Norge... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...