Gå til innhold

PDF får reklamemulighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke se for meg at dette er en særlig lur løsning for adobe hvis det bare vises reklame i deres leser. Jeg ville i hvertfall byttet leser rimelig fort etter dette om jeg brukte adobe i første omgang.

Dette er vel i utgangspunktet en håpløs løsning, jeg lurer også på hvordan dette blir implementert i PDF filene.. Åpner det for nye hull og sikkerhetstrusler? dette kan fort bli begynnelsen på slutten til PDF formatet dersom det blir oppfattet som useriøst og dette er helt klart noe som sikkert ikke bare kommer til å benyttes for å reklamere for biler etc.

Lenke til kommentar

Reklame er noe dritt! Men dette kommer vel ikke i Acrobat Professional, som man allerede har betalt Adobe for? At det kommer i gratis versjonene som Reader var vel bare å vente i denne reklame infiserte dataverdenen. Men da er det jo bare å bytte til en ikke-Adobe PDF-leser, men til profesjonell redigering av PDF er det ingen som slår Acrobat Pro med PitStop installert.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skal Adobe ha kontroll over alle PDF-filene som publiseres i verden? Hvordan skal de få injisert Yahoo sine reklamer inn i alle de milliardene av PDF-filer som lages? Dette tror jeg er en misforståelse eller feiloversettelse fra herr Benediktsson og at det heller er snakk om at Adobe Reader og andre av Adobes PDF-relaterte produkter skal vise reklame. Og da i selve programmet, ikke i PDF-en. Omtrent som da Opera var reklamefinansiert.

 

Uansett er Adobe Reader en forbanna dritt-applikasjon jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor noen vil ha på maskinen sin. Jeg har det på jobb og skulle her om dagen oppgradere fra 7.0 til 7.8 og måtte reboote 8 ganger før innstallasjonen var ferdig, i tillegg til å vente på at hver versjon skulle laste ned de 80MB som trengtes for å gjøre noe så banalt som å lese PDF-filer. Utrolig!

 

Nei, jeg gjør som flere andre her og anbefaler Foxit Reader. 2.13 MB, starter på under ett sekund (uten noen "hurtigstartsapplikasjon" i system tray) og er fullstendig gratis.

Lenke til kommentar
Er vel ikke verre enn at man nekter programmet tilgang til nettet, slik at bannerne ikke oppdateres. Klart, man vil vel ha det opprinnelige banneret der, men man slipper i alle fall at reader tracker det man leser om og prøver å lage reklame basert utifra det.

Er vel ikke verre enn at man nekter å bruke programmet :roll:

 

Hvorfor ønsker alle å fortsette å støtte slike dårlige løsninger. Adblock, cracking av programmer osv. er nøyaktig det slike tilbydere ønsker velkommen. De fleste bruker programet/løsningen slik den er, og til og med de som er mer kravstore bruker løsningen, bare at de ikke betaler. Langt bedre at noen få omgår betalingssystemet(penger/se på reklame/lockin) enn at de bytter til en alternativ tilbyder. Så lenge alle buker slike forbrukerfiendlige løsninger vil de fortsette å komme, og hver ny versjon vil flytte grensen videre. Acrobat Reader har jo "alltid" hatt reklame for de som ikke har lagt merke til det, nyheten er jo bare at det nå vil bli mer utstrakt og værre!

 

BTW: Selv synes jeg Evince er en bra PDF-leser.

Endret av 110kg
Lenke til kommentar

Synes det kom noe veldig godt ut av denne saken, og det er at jeg fikk øynene opp for Foxit! :) Bruker mye pdf, og har irritert meg grønn over Adobe som stadig henger seg og jobber meget tregt, og at man alltid må trykke i selve dokumentet for å kunne scrolle! Og nå kommer det reklame i tillegg?!

 

Så takk for tipset om Foxit reader! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...