Gå til innhold

Nok en høyoppløst 19-tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
regnes alltid i grey to grey..

Hva mente du med det? Det finnes ingen standardisert målemetode for grå/grå slik det finnes for svart/hvitt (ISO 13406-2). Dessverre er det flere og flere som bruker grå/grå rett og slett fordi det ser bedre ut på papiret. Å si at det alltid regnes i grå/grå derimot er feil. Sjekk siste skjermtest - hos f.eks. NEC oppgis responstid kun etter standarden. Mange andre velger å oppgi begge i teknisk dokumentasjon, selv om grå/grå brukes til markedsføring.

 

Hvis du påstår noe bør du helst ha dekning for å si det, samt komme med en saklig begrunnelse. Dermed oppnår du bittelitt troverdighet for det du sier, og slipper slike innlegg som motsier deg med bedre dekning for utsagnet. Hvis du ikke er sikker så angi det i innlegget, og du slipper pinligheten ved å ta feil ;)

Lenke til kommentar

Veldig omtrentlig så er responstiden fra hvitt til sort og tilbake til hvitt omtrent 3-4 ganger så lang som grå-grå.

 

Ved grå-grå så så endres alle tre fargene samtidig fra f.eks 25% til 75% intensitet. Rød bruker å være litt tregere enn dette mens grønn og blå bruker å være ørlite raskere. Gjennomsnittet for de tre fargene er det man som regel får oppgitt i grå-grå responstid.

 

Ved hvit-sort-hvit så regnes det fra 98% intensitet til 2% og tilbake til 98%. Også her endres alle fargene i takt og de samme variasjonene mellom fargene forekommer.

 

NB. Med forbehold om feile tall. Det er godt mulig jeg bommer litt, men jeg tror jeg er i nærheten.

Lenke til kommentar
Veldig omtrentlig så er responstiden fra hvitt til sort og tilbake til hvitt omtrent 3-4 ganger så lang som grå-grå.

 

Ved grå-grå så så endres alle tre fargene samtidig fra f.eks 25% til 75% intensitet. Rød bruker å være litt tregere enn dette mens grønn og blå bruker å være ørlite raskere. Gjennomsnittet for de tre fargene er det man som regel får oppgitt i grå-grå responstid.

 

Ved hvit-sort-hvit så regnes det fra 98% intensitet til 2% og tilbake til 98%. Også her endres alle fargene i takt og de samme variasjonene mellom fargene forekommer.

 

NB. Med forbehold om feile tall. Det er godt mulig jeg bommer litt, men jeg tror jeg er i nærheten.

 

 

Er det slik å forstå da at jo mindre nyanser i skjermbilde, jo hurtigere er responstiden på bildet i praktisk bruk? F.eks det vil være bedre å ha minst mulig kontrast i data spill, for en ørliten forbedring i responstiden?

Lenke til kommentar
Veldig omtrentlig så er responstiden fra hvitt til sort og tilbake til hvitt omtrent 3-4 ganger så lang som grå-grå.

 

Ved grå-grå så så endres alle tre fargene samtidig fra f.eks 25% til 75% intensitet. Rød bruker å være litt tregere enn dette mens grønn og blå bruker å være ørlite raskere. Gjennomsnittet for de tre fargene er det man som regel får oppgitt i grå-grå responstid.

 

Ved hvit-sort-hvit så regnes det fra 98% intensitet til 2% og tilbake til 98%. Også her endres alle fargene i takt og de samme variasjonene mellom fargene forekommer.

 

NB. Med forbehold om feile tall. Det er godt mulig jeg bommer litt, men jeg tror jeg er i nærheten.

Svart/hvitt har du rett i, men grå/grå finnes det ingen definert standard på, så den er det ingen som vet hvordan man skal måle. Gjett hva produsentenes representanter sier nå man spør om målemetode :)

"Nei det vet jeg ikke, men jeg kan sjekke det opp med teknisk i insert_asian_country" "Neeei, har ikke fått tak i noen tekniske som vet det :ermm:"

Lenke til kommentar
"Nei det vet jeg ikke, men jeg kan sjekke det opp med teknisk i insert_asian_country" "Neeei, har ikke fått tak i noen tekniske som vet det :ermm:"

 

Det er fordi det er bare en salgsavdeling i Norge. Man ansetter ikke folk med peiling hos salgsavdelingen vettu. De skal jo selge og se kul ut i bil de.

 

Lurer på om det hadde slått ut positivt på salg om man hadde ansatt en med teknisk innsikt som rådgiver. På konsulent-basis for eksempel.

Lenke til kommentar

Men blir overrasket over hvor mye teknisk innsikt den rette personen skaffer seg - selv med salgsbakgrunn. Men ja - det er mange selgere der som er mest opptatt av å gjenta reklamematerialet til det kjedsommelige...

 

POenget mitt var uansett at de ikke vil opplyse om målemetode, eller at de får beskjed om å snakke seg unna det når de forsøker å finne ut.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...