Gå til innhold

Newbies Guide to Halo Universe and Story


Lakus

Anbefalte innlegg

This is strictly for those who have never played the first two Halo games and are planning on purchasing Halo 3 or joining the Halo Universe. Here is a summary of what you've missed so you guys won't be lost in the third one.

Er egentlig ikke bare for de som ikke har spilt de andre spillene, men også for de som ikke har lest bøkene og vil ha en oppsummering.

 

Fin blanding av tekst og video for å få en komplett oversikt over historien i de foregående spillene og bøkene som leder opp til Halo 3.

 

LINK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske mye og lese alt dette ja, og er over 1,5t med film her, så skjønne hvis folk ikke orker å lese/se alt sammen.

 

Selv har jeg bare en halvtime med film igjen og en liten side med "historie", og etter det har jeg brukt all tiden fra jeg lagde førsteposten og frem til da på dette, så sett av litt tid om du vil lese/se.

 

Er interessant å se/lese, men det er kanskje fordi jeg er Halo fan fra før, mens hvis du er Halo noob vil du kanskje ha en litt mer komprimert gjennomgang, I don't blame you.

 

Tenkte vel mer det gikk ann og bruke tråden til Halo sin historie utover det som er i spillene.

Lenke til kommentar
Foretrekker å få med meg historien igjennom å spille spillene istedenfor å lese på nettet. Skjønner jo at dette er tilegnet folk som ikke har spillene, men anbafaler at folk heller kjøper begge spillene og fullfører dem for å oppnå maks "feeling".  :)

Er forresten også en god del historie både før og imellom spillene som en annen her sa.

Mye av det visste jeg ikke fra før, etter og ha spilt eneren og toeren, og var ganske spennende.

Lenke til kommentar
Foretrekker å få med meg historien igjennom å spille spillene istedenfor å lese på nettet. Skjønner jo at dette er tilegnet folk som ikke har spillene, men anbafaler at folk heller kjøper begge spillene og fullfører dem for å oppnå maks "feeling".  :)

9312157[/snapback]

Problemet for meg er at jeg ikke skjønner hva de snakker om halve tiden. De driver jo ikke og forklarer hva det er de sier, for eksempel når de snakker om Reach og slipspace-rupture og Pillar og Autumn og alt det der. :p

 

Pluss at bøkene forteller mye.

 

Har nå sett igjennom alt. Tok sin tid, men var interresant. Har aldri satt meg inn i historien. Blir artig med filmen som kommer, og nå gleder jeg meg mer til å få vite hva som skjer i treeren.

Endret av MartinLande
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har lest alle novellene (inkl. Ghost of Onyx), "Halo: The Graphic Novel" og The Art of Halo..

 

Du får faktisk se ansiktet til en SPARTAN-II i Grahic Novel og du får vite hvordan egentlig Sgt. Johnson klarte å rømme fra The Flood i Halo:CE, noe du ikke får vite i spillet.

 

Spilt igjennom spillene en del ganger. Føler meg up to date and ready to finish the fight :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Har ikke spilt gjennom Halo: Combat Evolved og Halo 2 på ganske lenge, så holder på å lese å se videoer på den siden trådstarter linker til for å repetere samt forberede meg til Halo 3. Gud så fantastisk denne spillserien er, musikken og hele pakken. Episk!

 

Spørsmål: bare hos meg at videoen "Halo CE: Part Two" ikke funker?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...