Gå til innhold

Verdens bredeste bredbånd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken nettadapter (nettverkskort) må dama ha i PCen for å få den hastigheta? Regner med hun har ramdisk for nedlasting, raptorer eller 15k SCSI-disker blir jo aaaallt for tregt til å komme i nærheten av 40 Gbit/s.

 

Ellers så må jeg bare slenge meg på klagekoret mot Telenor. (Kan også ta med tidligere regjeringer som var så idiotisk at de solgte ut telenettet som det norske folk allerede hadde betalt over skatteseddelen). Telenor er griske og skjønner kun ett språk: kroner. Det finnes bare en måte å stoppe de på: Slutte å betale til de, både direkte og indirekte. Velg andre leverandører og velg leverandører som ikke bruker Telenor som underleverandør.

Lenke til kommentar

vel når man har en crappy Telenor linje på 2mbit som ikke leverer mer enn 0.5mbit og ping oppe i 250 så er nok ikke tjenestestilbyderene som er en stopper ...

 

Umulig å få mamma til å bytte da hun klarer seg med den surfingen og nettbetalingen hennes og den koster 349,- for det hadde jeg fått 100mbit i sverige !!

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med en 40Gbit-linje når maskinvaren ikke er i stand til å håndtere det? Hverken lese eller skrivehastigheten til lagringsmedia som får plass i en vanlig PC er ikke i nærheten av båndbredden som nevnes her. Forståelig med 40Gb om du har et datasenter med et hundretalls servere, men til en hjemmePC er det bare hysterisk unødvendig. Kunne heller gitt pengene til afrika eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke det kort i verden som takler 40gbps. Det må være et svært så heftig 10gbps kort med nok av RAM og SCSI kontrollere.

 

Sånne ting passer jo for en feit Cisco router med fiberoptikk osv... Men tanken er god, det lar seg tydeligvis gjøre.

 

For mitt vedkommende er jeg fornøyd med alt som er +10mb\s inn, men ut hastigheter er latterlig.

Lenke til kommentar

Veldig imponerande, er jo berre for å vise at det går. Lure på kva revolusjonerande ting som kjem med sånne enorme hastighetar som sikkert er vanleg kost om nokre år.

 

Ellers hadde eg telenor før og har aldri vore så sint på internetten som då, telenor er ubruklig bullshit, Enivest ftw ;D

Lenke til kommentar

40Gbps er jo en ok hastighet, og dette lover godt med tanke på fremtiden, vil tippe at 100Mbs linjer blir mer og mer vanlig etterhvert.

 

Det jeg la mest merke til var angående 100Mbs linjen til 345, finner det direkte provoserende at Sverige ligger så langt foran, dette er ene og alene pga et enormt utdatert kobbernett og Telemonopol.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med en 40Gbit-linje når maskinvaren ikke er i stand til å håndtere det? Hverken lese eller skrivehastigheten til lagringsmedia som får plass i en vanlig PC er ikke i nærheten av båndbredden som nevnes her. Forståelig med 40Gb om du har et datasenter med et hundretalls servere, men til en hjemmePC er det bare hysterisk unødvendig. Kunne heller gitt pengene til afrika eller noe sånt.

9064771[/snapback]

 

Hensikten med tildelingen av nettforbindelsen til Löthberg skal være å demonstrere teknologien, og oppfordre andre selskaper til å investere i denne.

Det er vitsen, også er det jo litt gøy da :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Meg vil ha fiiber :love:
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med en 40Gbit-linje når maskinvaren ikke er i stand til å håndtere det? Hverken lese eller skrivehastigheten til lagringsmedia som får plass i en vanlig PC er ikke i nærheten av båndbredden som nevnes her. Forståelig med 40Gb om du har et datasenter med et hundretalls servere, men til en hjemmePC er det bare hysterisk unødvendig. Kunne heller gitt pengene til afrika eller noe sånt.

9064771[/snapback]

 

Hensikten med tildelingen av nettforbindelsen til Löthberg skal være å demonstrere teknologien, og oppfordre andre selskaper til å investere i denne.

Det er vitsen, også er det jo litt gøy da :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Meg vil ha fiiber :love:

9064820[/snapback]

 

 

Helt klart enig med deg, det er jo moro å se at teknologien blir brukt til det ytterste. Kanskje ikke det ytterste, men i allefall over en grense som de fleste av oss bare kan drømme om.

Lenke til kommentar

Jeg tror neppe hun har noe superavansert datamaskin for å takle denne datamengden. Det er jo tross alt bare for demonstrasjonens skyld. Hun måtte hatt et par tusen disker i raid 0 for å kunne takle disse nedlastingshastigheten, men til gjengjeld er det jo ingen som sender ut i slik fart, så alt i alt er det vel ikke så nøye.

 

La oss håpe hun har åpent, trådløst nett, da. For naboene sin skyld :-)

Lenke til kommentar

40 Gbps tilsvarer alt innholdet på en ensidig DVD-plate hvert sekund. Jeg kan ikke tenke meg en eneste grunn til at en privatperson skulle ha bruk for en slik båndbredde, men det er vel bare min fantasi som ikke klarer å holde følge med den tekniske utviklingen.

 

Hvis man kan få 40 Gbps båndbredde, så vil det komme nettverkskort som kan takle dette. Men en slik båndbredde er vel mer aktuelt for de som trenger det til opplasting, ikke nedlasting. Noen som vet hva slags båndbredde ATI, NVIDIA, Microsoft og tilsvarende selskaper har (altså produktet av båndbredde og antall linjer)? Det kunne være greit å sette 40 Gbps i perspektiv...

Lenke til kommentar
Helt klart enig med deg, det er jo moro å se at teknologien blir brukt til det  ytterste. Kanskje ikke det ytterste, men i allefall over en grense som de fleste av oss bare kan drømme om.

9064835[/snapback]

Hu var 75 år da :whistle:

Jeg tror neppe hun har noe superavansert datamaskin for å takle denne datamengden.

9064842[/snapback]

De sleit jo med og installere XP :p, lol...

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...