Gå til innhold

Tilbake til Tsjernobyl (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var jo litt interesangt da. Stalker var jo kjempemorsomt det, selv om det hadde en bøtte med irriterende småfeil og en liten strandbøtte med enorme feil (som f.eks Tysk feilmelding ved oppstart).

 

Får håpe de luker bort mange feil, og kanskje t.o.m legger til noen RPG elementer i spillet. Det hadde vært noe :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ja, de kan nok spøke JohnMerrick :) Men selv tror jeg ikke de risikerer og utsette spillet like lenge som det første.

 

Men alt i alt, gledelige nyheter.

Lenke til kommentar
Er det ikke snakk om en ekspansjon da?

9060175[/snapback]

 

Jeg trodde også det var det men(?)

 

Spillet skal kanskje bruke dx10, men når dette spillet kommer ut, sitter jeg sikkert med et dx14 kort eller no :hrm:

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Jo mer tid utviklerene får på seg jo bedre blir spillet i teorien etter min mening. Skjønt det stemmer ikke alltid.

 

Utifra grafikken å dømme så er ikke dette noe Stalker 2, men en ekspansjon vil jeg tippe. Men jeg kan jo ta feil ;) Grafikken bør definere samtiden og dette ser ut som typisk idag grafikk og ikke noe inn i fremtiden.

Lenke til kommentar
6 år med ny venting? Tror ikke jeg blir å holde et godt øye med dette spillet, spesielt ikke etter at det første spillet var en diger flopp etter min mening. Begriper ikke at 6 år i arbeid kan gi et så dårlig resultat.

9059886[/snapback]

 

Det er faktisk ganske logisk. De gikk alt for mye frem og tilbake, brukte lang tid på ting de bare fikk halvveis ferdiggjort før de kastet i søpla, og endte opp med noe simpelt som hvem som helst kunne ha laget mye bedre på 20-30 måneder.

 

For meg var også Stalker en flopp. Ikke et dårlig spill, men på den tiden de lagde spillet, burde spillet ha vært et par tusen ganger bedre enn alle andre spill her i verden, om de rette folkene hadde sittet med spakene.

 

...Men jeg tviler da på at vi må vente seks år mer. Nå er motoren og alt ferdig, så nå trenger de bare å "putte alt inn" i en verden som allerede eksisterer.

Lenke til kommentar
6 år med ny venting? Tror ikke jeg blir å holde et godt øye med dette spillet, spesielt ikke etter at det første spillet var en diger flopp etter min mening. Begriper ikke at 6 år i arbeid kan gi et så dårlig resultat.

9059886[/snapback]

Helt enig, syntes Stalker var noe tull :|

Lenke til kommentar

Tydelig at endel ikke har spilt særlig mye Stalker her! Spillet hadde en atmosfære og stemning som svært svært få andre spill har kommet i nærheten av. Fear er vel det nærmeste.

At det tok såpass lang tid , og mye frem og tilbake , med utviklingen var selvsagt synd, men så lenge spillet levert såpass bra likevel kan man unnskylde denslags.

Lenke til kommentar
Tydelig at endel ikke har spilt særlig mye Stalker her! Spillet hadde en atmosfære og stemning som svært svært få andre spill har kommet i nærheten av. Fear er vel det nærmeste.

At det tok såpass lang tid , og mye frem og tilbake , med utviklingen var selvsagt synd, men så lenge spillet levert såpass bra likevel kan man unnskylde denslags.

9060959[/snapback]

 

Nå ble det VEL subjektivt her. FEAR sin atmosfære er jo bare helt lik alle de elendige Hollywood-remakene av asiatiske horror-filmer med skrikende gutter og jenter med brio-sminke i trynet.

FEAR var for min del ikke skummelt i det hele tatt. Ved hver eneste "skvette-anledning" var det enkelt å skjønne på forhånd at noe skulle skje. Den eneste gangen jeg faktisk skvatt var den gangen et lik kom flyvende gjennom et vindu i en korridor foran meg.

 

FEAR har en standard FPS-stemning. Ikke noe mer.

 

STALKER var temmelig creepy i starten. Den første natta var kjempetøff, med masse uhyggelige lyder fra snåle skapninger jeg enda ikke hadde sett. Men etter hvert ble spillet monotont og kjedelig. Den alt for uforutsigbare AI'en (uforutsigbar på en negativ måte) ødela også mye. Dessuten var spillet rett og slett rotete. Mission-loggen var bare snål, og hele tiden krevde oppdragsgivere at man gikk i nært flere timer for å finne en liten artifact, som en så måtte gå tilbake med - på tid. Tidsrammen var dessuten så stram at man aldri rakk å gå dit, finne dingsen, så gjøre en del andre ting imens. Man kunne bare gjør akkurat det oppdraget, ellers rakk man ikke tidsfristen. Et helt patetisk enemy-spawn system hjalp ikke akkurat mye på. Man skyter en haug med fiender, hurtiglagrer, så spawner det tyve soldater rett oppi trynet ditt.

Lenke til kommentar

Er enig i at det var litt teit i Fear med den standard asiatiske horroren med små slemme jenter/barn, men at jeg nevnte Fear var bare en liten sammenligning på et spill som var litt i nærheten av den ekle stemningen som var i Stalker. Stemningen var mye mer skummel i Stalker, selv om det ikke var noen typiske "skvette øyeblikk" der. Bare det at settingen i Stalker var basert på virkeligheten og at endel av stedene var sterkt basert på virkelige steder i Tsjernobyl gjorde at det hele ble flere hakk mer skummelt en noe annet FPS.

At fiender spawnet i hytt og pine opplevde jeg aldri så det var aldri noe problem. Om man dog ble borte i lang tid og kom tilbake var det kommet nye fiender på stedet. Respawn er generelt en idiotisk ting, men i Stalker fungerte det bedre ennn i noe annet spill jeg har sett. Missionloggen var også litt svak, men gikk ikke på bekostning av selve spillopplevelsen heldigvis.

Lenke til kommentar
6 år med ny venting? Tror ikke jeg blir å holde et godt øye med dette spillet, spesielt ikke etter at det første spillet var en diger flopp etter min mening. Begriper ikke at 6 år i arbeid kan gi et så dårlig resultat.

9059886[/snapback]

 

Det er faktisk ganske logisk. De gikk alt for mye frem og tilbake, brukte lang tid på ting de bare fikk halvveis ferdiggjort før de kastet i søpla, og endte opp med noe simpelt som hvem som helst kunne ha laget mye bedre på 20-30 måneder.

 

For meg var også Stalker en flopp. Ikke et dårlig spill, men på den tiden de lagde spillet, burde spillet ha vært et par tusen ganger bedre enn alle andre spill her i verden, om de rette folkene hadde sittet med spakene.

 

...Men jeg tviler da på at vi må vente seks år mer. Nå er motoren og alt ferdig, så nå trenger de bare å "putte alt inn" i en verden som allerede eksisterer.

9060641[/snapback]

 

Jeg er enig med deg i at Stalker ikke er et dårlig spill, men jeg forventet mer av spillet. Med 6 år i utvikling, kule skjermbilder og videosnutter som fikk hjertet til å slå fort ga meg skyhøye forventninger. Jeg brukte mye tid på det offiselle forumet for å hele tiden oppdatere meg om spillet, men når det kom gadd jeg kun å bruke noen timer på det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...