Gå til innhold

Nett-skatt i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, og jeg som var sikker på at det var Norge som skulle være første land ut med noe slikt.

Problemet er vel at, når en slik lov/skatt først får gjennomslag i ett land, så smitter det over på andre. Hvor lenge vil det da gå før Norge ser en slik skatt?

Endret av Pettern800
Lenke til kommentar
Jøss, og jeg som var sikker på at det var Norge som skulle være første land ut med noe slikt.

Problemet er vel at, når en slik lov/skatt først får gjennomslag i ett land, så smitter det over på andre. Hvor lenge vil det da gå før Norge ser en slik skatt?

8785715[/snapback]

Kort tid vil jeg tippe, forslaget har vært luftet i EU allerede, og vår kjære rødgrønne regjering vil nok slenge seg på om EU skulle vedta det. At logistikken rundt det vil spise opp en god del av fortjenesten, og at det blir håpløst å håndheve noe slikt har ikke stoppet diverse regjeringer før :p
Lenke til kommentar

Saken er jo at kongressen fjerner forbudet. Så er det opp til hver enkelt stat å eventuelt bestemme hva de vil ta i skatt for slike tjenester og hvilke tjenester som skal skattlegges. Et liknende eksempel i USA er tlsvarende mva der de forskjellige statene ahr forskjellige skattenivå. Flere og flere stater har ikke lenger mva på handelsvarer så det kan tenkes at det vil bli det samme for inet tjenester

 

Pettern: Norge har allerede mva på både varer og tjenester.

Lenke til kommentar

Var vel ikke lenge siden at det ble sagt at alle i norge skulle ha tillgang til internett... eller iallefall hver hustand.. men når det til slutt koster mer enn det koster... faan som staten skal ha og ha og ha... vi har mange goder i norge, hva med å kutte litt på dem så kutter vi litt på skatten? i bilavgiftene? de ligner ikke noe annet enn det vi ser ellers i verden... men jaja.. et av verdens rikeste land, og folk kjører rundt i volvo 240 fra 80tallet og ellers gamle biler... men skal ikke klage igjen før vi får denne avgiften, vi har ikke fått den ennå... men den er vel like rundt hjørne, når de ser at det går å hente penger fra folket der også.

Lenke til kommentar

Dette er ett politisk tema, men enkelte personer i kongressen etc har lenge prøvd å avskaffe internett. Presidenten ville avskaffe dette, men fikk overraskene nok nei i kongressen. Internett 2 er noe de vil satse på for da kan myndighetene kontrollere all trafiikk og bestemme hva du og jeg kan lese. For å få tilgang til Internett 2 må du være "medlem" med egen konto hvor igjen myndighetene kan kontrollere hva du gjør. (som Kina i dag)

Internett som det er i dag ville bestå, men veldig begrenset med tanke på streaming, nedlasting etc.

Mye av årsaken er at de ikke vil at folk skal våkne opp og skjønne at de har blitt lurt og at de er "slaver" av en elite som gjør hva de vil med oss. Se på Google f.ek de sensurerer det meste som har med 9/11 å gjøre pluss andre politiske temaer. Sen. Ron Paul blir feks sensurert her og på b.la digg.com hvor de fjerner ant. "views" eller "diggs" slik at ikke folk skal stemme på han. Han er ikke kjøpt å betalt av storindustrien (les:oljeindustrien), men tror på "The Bill og Rights", grunnloven og at politikere er valgt av folket og skal jobbe for folket.

 

Jeg antar at dette kan bli en ytring om politske meninger, men lar temaet slutte der :o)

Lenke til kommentar
Sen. Ron Paul blir feks sensurert her og på b.la digg.com hvor de fjerner ant. "views" eller "diggs" slik at ikke folk skal stemme på han.
Nå tar du GRUNDIG feil. Det var en poll hos ABC som hadde "utelatt" Ron Paul, og det var brukere av Digg som overtalt te ABC til å få han tilbake i pollen. Gøy med grasrotsbevegelser :thumbup:
Lenke til kommentar

Problemet her er jo at nettet kan jo i prinsipp ikke taxlegges, om dette skjer så legger vi jo pris på informasjon som i prinsipp er utarbeidet og laget av oss selv (e-mail , Websider , videoklipp etc) altså vi må betale for å få skrive noen linjer.

 

Nei, dette kan ikke tillates, kommer det I statene så MÅ vi opprette en interesseorganisasjon som motarbeider dette. Fri Flyt av informasjon takk!

Lenke til kommentar

Forøvrig er dette et dårlig eksempel på journalistikk (dessverre har det vært mange av dem i det siste). Leser man selve artikkelen så ser man at de som argumenterer for dette er en veldig smal gruppe, og at det er svært lite realistisk at det vil bli gjennomført. Men hwno har likevel klart å sope sammen en artikkel på et par setninger, og åpnet for kommentarer. Hva pokker skal vi kommentere på så dårlig grunnlag? Ikke rart det blir synsing og svada....

Lenke til kommentar
Dette er ett politisk tema, men enkelte personer i kongressen etc har lenge prøvd å avskaffe internett. Presidenten ville avskaffe dette, men fikk overraskene nok nei i kongressen. I

 

Kilde?

8786573[/snapback]

 

 

Skal lete men ikke nå for jeg prøver å huske sakens kjerne. Finner bare masse om Newt Gingrich, restriksjoner av internett for såkalt "hate speech" og Patriot Act. Kan hende jeg husker feil og at det var en sak som var oppe i høyeste rett hvor dommeren avslo saken som fikk konsekvenser for innføringen av internett2. :hmm:

Som sagt..må lete litt :)

Lenke til kommentar
Jøss, og jeg som var sikker på at det var Norge som skulle være første land ut med noe slikt.

Problemet er vel at, når en slik lov/skatt først får gjennomslag i ett land, så smitter det over på andre. Hvor lenge vil det da gå før Norge ser en slik skatt?

8785715[/snapback]

Kort tid vil jeg tippe, forslaget har vært luftet i EU allerede, og vår kjære rødgrønne regjering vil nok slenge seg på om EU skulle vedta det. At logistikken rundt det vil spise opp en god del av fortjenesten, og at det blir håpløst å håndheve noe slikt har ikke stoppet diverse regjeringer før :p

8785845[/snapback]

Problemet her er jo at nettet kan jo i prinsipp ikke taxlegges, om dette skjer så legger vi jo pris på informasjon som i prinsipp er utarbeidet og laget av oss selv (e-mail ,  Websider , videoklipp etc) altså vi må betale for å få skrive noen linjer.

 

Nei, dette kan ikke tillates, kommer det I statene så MÅ vi opprette en interesseorganisasjon som motarbeider dette. Fri Flyt av informasjon takk!

8786485[/snapback]

Sorry gutter, men Norge har vel vært leeenge foran USA her, vi har vel alltid hatt mva på internett og varer kjøpt over nettet. Kan ikke huske å ha hørt noe som helst om at hverken EU eller Norges regjering har forbydd mva-innkreving av tjenester eller varer tilbydd over internett. Man kan gjerne diskutere om det er fornuftig med moms, men det blir latterlig å svartmale USA for at de fjerner et forbud mot noe som har vært vanlig praksis i Norge i "alle år".

 

Men dere ble vel også litt villedet av mildt sagt dårlig forfattet artikkel. Les linken det refereres til...

Lenke til kommentar
Sen. Ron Paul blir feks sensurert her og på b.la digg.com hvor de fjerner ant. "views" eller "diggs" slik at ikke folk skal stemme på han.
Nå tar du GRUNDIG feil. Det var en poll hos ABC som hadde "utelatt" Ron Paul, og det var brukere av Digg som overtalt te ABC til å få han tilbake i pollen. Gøy med grasrotsbevegelser :thumbup:

8786249[/snapback]

 

 

Det stemmer det også ja. FOX hadde også "gjemt" pollen OG sagt at Guliano vant selv om Ron Paul vant SMS stemmingen. Takket være "helten" Guliani fikk Ron Paul masse oppmerksomhet av b.la CNN som du sikkert har sett. hmm..det har vært stille fra guliano-leiren etter dette. Kanskje han leser bøkene som Ron Paul sendte han..hehe

 

http://www.prisonplanet.com/articles/may20...07foxclaims.htm

 

Nå som Howard Hunt har i ett opptak til sin sønn før han døde innrømmet å vært med på planleggingen av drapet på JFK (han satt også i fengsel for Watergate skandalen) er ingenting umulig i amerikansk politikk.

 

Les artikkelen her:

http://www.rollingstone.com/politics/story...f_e_howard_hunt

 

Eller hør her

Er klar over "off topic", men amerikansk politikk er komplisert :o)

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Nå som Howard Hunt har i ett opptak til sin sønn før han døde innrømmet å vært med på planleggingen av drapet på JFK (han satt også i fengsel for Watergate skandalen) er ingenting umulig i amerikansk politikk.

 

Les artikkelen her:

http://www.rollingstone.com/politics/story...f_e_howard_hunt

 

Eller hør her

Er klar over "off topic", men amerikansk politikk er komplisert :o)

8787345[/snapback]

 

Ja, det er off-topic. Unnskyldningen din er elendig og rettferdiggjør ikke spredning av dine konspirasjonsteorier i tråder som har med noe helt annet å gjøre. Amerikansk politikk er komplisert, men det aner meg at du neppe har en mastergrad i emnet.....

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Nå som Howard Hunt har i ett opptak til sin sønn før han døde innrømmet å vært med på planleggingen av drapet på JFK (han satt også i fengsel for Watergate skandalen) er ingenting umulig i amerikansk politikk.

 

Les artikkelen her:

http://www.rollingstone.com/politics/story...f_e_howard_hunt

 

Eller hør her

Er klar over "off topic", men amerikansk politikk er komplisert :o)

8787345[/snapback]

 

Ja, det er off-topic. Unnskyldningen din er elendig og rettferdiggjør ikke spredning av dine konspirasjonsteorier i tråder som har med noe helt annet å gjøre. Amerikansk politikk er komplisert, men det aner meg at du neppe har en mastergrad i emnet.....

8787555[/snapback]

 

 

 

 

hmm..og du har satt deg inn i sakens kjerne ser jeg ja. Du ser tydelighvis ikke den store elefanten midt på kjøkkengulvet (?)

 

Før du mister selvbeherskelsen burde du slutte å kalle ting "konspirasjonsteorier" før du har studert det.

Jeg tror vi bare avslutter detta tema før det går for langt. Eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...