Gå til innhold

OLED-tastatur forhåndsutsolgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vel trodd at det skulle bli mer "Star Trek" aktig, dvs en flat fjøl med touch knapper eller noe sånt. Dette er jo bare vanlige knapper med OLED display, ser ikke helt poenget for vanlige folk, men kanskje på steder der man har mange forskjellige nasjonaliteter innom. Dvs man med ett tasteklikk kan få engelsk, norsk, dansk, tysk eller andre tastaturoppsett. Husker jeg skrev en mail fra en fransk nettcafe engang, i frankrike har de byttet plass på A og Q... så det ble Qer mange rare steder :)

Lenke til kommentar
Hadde vel trodd at det skulle bli mer "Star Trek" aktig, dvs en flat fjøl med touch knapper eller noe sånt. Dette er jo bare vanlige knapper med OLED display, ser ikke helt poenget for vanlige folk, men kanskje på steder der man har mange forskjellige nasjonaliteter innom. Dvs man med ett tasteklikk kan få engelsk, norsk, dansk, tysk eller andre tastaturoppsett. Husker jeg skrev en mail fra en fransk nettcafe engang, i frankrike har de byttet plass på A og Q... så det ble Qer mange rare steder :)

8670573[/snapback]

 

Hotkeys i forskjellige programmer, utrolig kjekt å ikke lese i manualen, men f.eks at det er små thumbnails som symboliserer hva den tasten gjør. Tenk hvor mye lettere det blir å lære seg nye spill ? :thumbs:

 

Eller programmer for den saks skyld ;)

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Hotkeys i forskjellige programmer, utrolig kjekt å ikke lese i manualen, men f.eks at det er små thumnails som symboliserer hva den tasten gjør. Tenk hvor mye lettere det blir å lære seg nye spill ?  :thumbs:

8670602[/snapback]

Joda, det er jo ett godt poeng, men hvor ofte sitter man egentlig og ser på tastaturet? Man leter kanskje etter shortcuts og taster de første 2-3 gangene man bruker ett program. Tror vel heller jeg ville tatt meg de 5 minuttene det tar å finne tastevalgene i manualen enn å bruke 10k på ett tastatur.

Lenke til kommentar

og folk ristet på hodet da jeg kjøpte nytt tastatur og mus for noen år siden til 2000 kr..

er et logitech som ALDRIG har sviktet noen gang.. da har det vært jeg som kødda..! vel batteri da men..

 

tøft tastatur.. men litt mye cash. hehe

Lenke til kommentar
Hotkeys i forskjellige programmer, utrolig kjekt å ikke lese i manualen, men f.eks at det er små thumnails som symboliserer hva den tasten gjør. Tenk hvor mye lettere det blir å lære seg nye spill ?  :thumbs:

8670602[/snapback]

Joda, det er jo ett godt poeng, men hvor ofte sitter man egentlig og ser på tastaturet? Man leter kanskje etter shortcuts og taster de første 2-3 gangene man bruker ett program. Tror vel heller jeg ville tatt meg de 5 minuttene det tar å finne tastevalgene i manualen enn å bruke 10k på ett tastatur.

8670688[/snapback]

 

....Nå som jeg endelig hadde lært meg touch metoden...

Lenke til kommentar
Det tastaturet der har jeg sikla på siden det kom nyhet om at det var under utvikling for over 2 år siden  :love:

8670535[/snapback]

Husker det kom nyhet om dette rundt lanseringen av BF2. Så bare for meg fullt oppsett med ikoner av granater, pistol osv.

Prisen er selvfølgelig helt på trynet.. enn så lenge. Ny teknologi koster alltid mye. 200 eller 600 enheter er fortsatt langt fra noe reell serieproduksjon. Kommer det på skinner faller nok prisen som en stein, men jeg tror neppe dette blir noe typisk tastatur for budsjettklassen. ;)

Lenke til kommentar

Er helt utrolig at folk har forhåndsbestilt dette (om det faktisk er sant da). Dette er jo den største vaporware som noen gang har vært. Utsatt og utsatt og utsatt. Ga det opp når de ikke klarte å få til en prototype på CeBit en gang.

Men folk vil vel fremdeles gi seg over i begeistring hver gang Art Lebedev sender ut en pressemelding om liksom-produktet sitt.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Folk kjøper jo skjermkort til 6-7000 som de har tre måneder før neste versjon kommer. Et tastatur har man gjerne i årevis. Dessuten er verden full av kvalmende rike folk, 200 av de har sikkert lyst på et slikt tastatur. La de kjøpe første batch, så hiver vi oss på når prisen synker i ettertid.

Lenke til kommentar

Tror det er fint til videoeditering. Om det fungerer skikkelig kan man sikkert programere knapper til å endre seg etter hvilket program man har oppe og om man holder shift inne eller ikke. Om man bytter mellom 3-4 programmer er det ikke altid man husker hvor de rette knappene sitter.

 

Vet at det finnes en del videoediteringstastatur med knapper som har motiv av hva hotkeyen er til. Så tror ikke dette er et uaktuelt produkt..

Lenke til kommentar

Må vel være noen med vettet i behold som kommer til å produsere noe lignende, da de finner ut at interessen er såpass.

 

Disse folkene her later til å være nolduser. Tipper Logitech eller MS kunne mikset sammen et slikt et på noen måneder, og hatt større kvanta til en grei pris.

 

Den prisen der er jo helt idiotisk.

Lenke til kommentar

Det er jo et friskt pust i design-verden - datamaskiner har jo sett litt for lite av dette. Jeg kan skjønne at folk kjøper dette litt for bling-bling faktoren, som så mye annet i livet. :) På en annen måte er jo tastaturet den mest brukte io-enhet annet en musen på en PC så da kan man jo legge litt ektra i det uten å føle at du har dårlig samvittighet. Selv er jeg fornøyd med Logitech DiNovo - liker det flate designet.

 

Har forøvrig en mistanke om at det vil være høy feilrate på disse. Et tastatur er tross alt en "slitasjedel" på PCen din med tanke på hvor mye knotting man typisk gjør. De må være vanvittig gode disse små skjermene og kontaktene til elektronikken for at de skal tåle repetitiv knalling og knasting fra raske touch typere. Så spørs det om de opererer med normale garantier for slike produkter også da...

Lenke til kommentar

Dette tastaturet er vel helt meningsløst med mindre applikasjoner man bruker gjør at tasteoppsettet endrer seg. Derfor er det ganske kritisk at tastaturet har et åpent API for å endre tastebilder og at programmering mot dette er enkelt (og gratis). Noen som kjenner noe til dette API-et og hvor man kan få tak i dokumentasjon om det?

 

Hvis API-et allerede oppfyller alle krav og ønsker en utvikler måtte ha (at det er lett tilgjengelig, godt designet, gratis, godt dokumentert, lett å benytte i språket og miljøet man utvikler i, osv), så er det allikevel en ganske stor ulempe: Tastaturet vil i løpet av det neste året ha maksimalt 600 brukere. Hvem er det som gidder å spesialtilpasse applikasjonen sin mot dette tastaturet for maksimalt 600 brukere?

 

Alternativet er naturligvis at Art. Lebedev Studio lager en slik svitsje-applikasjon selv, som på et eller annet vis klarer å fange opp hvilken applikasjon som er aktiv og ut fra dét endrer tasteoppsettet. Men av dét synes jeg det lukter både "buggy" og "Windows-only" lang vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...